Fiffer Solo White (2019)

Ok, m’n mond voorbij gepraat in het Seagull Fiffer topic.

En hoewel het nog wel een half jaartje duurt voor ik weer op reis ga voor een nieuwe Fiffer, alvast een beetje brain stormen kan denk ik geen kwaad.

Wat in het achterhoofd te houden. Ik ben waarschijnlijk medio mei tot ergens begin juni in Hong Kong en misschien Zuid China.
Ik zou daar dan een Fiffer mee kunnen nemen, welke ik fysiek ergens kan kopen/ophalen. Dus geen post order stukken, omdat ik aan het rondreizen ben en dingen dan elkaar kunnen kruizen.
Een Fiffer is het liefst niet te duur. Verscheidene redenen zijn hiervoor te bedenken, zoals import heffingen als ik langs de douane kom. Geen extra kosten om pakketjes verzekerd in seal bags rond te moeten sturen. En oh ja, het is niet de bedoeling dat een Fiffer ineens op Marktplaats staat :wink:
Een Fiffer zou bij voorkeur veel interesse hebben. Ik probeerde dat met de Turtle, waarbij leden konden uitproberen of een duiker in de smaak valt, of een fors horloge toch draagbaar is om een niet hele forse pols, en een bijkomend effect dankzij de vele donaties eens ervaren hoe het is om met het bandenswapperitus opgezadeld te zitten, enz enz.
Bij de Seagull Fiffer had ik voor ogen dat men eens kon uitproberen of een klein horloge toch om een normale of wat forsere pols staat (dankzij z’n recht uitstekende lugs), een retro jaren '60 Mao stijl in de smaak valt, hoe het is om een handopwinder te dragen (oftewel dagelijks op te winden), de magie van een mechanisch column wheel chronograaf te ervaren, hoe het is om een geschroefde kastdeksel te wisselen, enz enz.
Het zou in mijn optiek leuk zijn als een nieuwe Fiffer ook op een bepaalde manier kan bijdragen om nieuwe ervaringen op te doen.

Niets staat echter nog vast. En het is ook maar de vraag wat ik onderweg tegen kom.

Maar ben wel benieuwd welke nominaties naar voren komen… Dus kom maar op met jullie ideeën. (Dat mag ook iets abstracts zijn als dat je graag eens een dress watch als Fiffer wilt proberen, maar geen concreet voorbeeld hebt. Of juist een beater horloge die weer & wind, klappen & stoten doorstaat.)

15 likes

Ik pleit voor de Archimede van @SuperC.

3 likes

Uhm, volgens mij heb ik iets gemist. Linkje?

https://www.ten2two.nl/product/archimede-outdoor-protect/

Of moet het iets zijn wat je van je reisbestemmingen mee kunt nemen?

1 like

In het kader van iets nieuws kunnen proberen lijkt een ander/bijzonder tijdafleessysteem, bijvoorbeeld een einzeiger of zoiets als Klokers, mij ook wel interssant.

Tof dat je er alweer mee bezig bent Marnix, superidee :+1:t2:

6 likes

Prachtig hoe je je hier voor inzet, ik ga dit zeker volgen!

Ik kan niet echt goede nominaties verzinnen maar ik zal blijven proberen iets te verzinnen.

2 likes

Iets goudkleurigs misschien? Een goudkleurige Seiko of Orient bijvoorbeeld. Is toch wel iets wat veel leden eens geprobeerd willen hebben. Lekker fout nepgoud. :slight_smile:

12 likes

G-Shock?
Of ben ik de enige die er geen heeft?

1 like

Ik ook niet. En wil er ook geen eentje. :confounded:

2 likes

De mini turtle?

2 likes

Einziger lijkt me ook leuk om te proberen.
De Subdelta Quattro?

3 likes

Best een goed idee, en dan dus helemaal goudkleurig zoals dat vijfje op de tweede foto. Ik heb die goudkleurige Casio maar dat ziet men in mijn omgeving vooral als een gadget. Ben heel nieuwsgierig hoe men een goudkleurige dresser zou beoordelen.

4 likes

:point_up_2:

2 likes

Ik stem ook voor een compleet gouden seiko 5!

Idd, wil iets van mijn reisbestemming meenemen.

1 like

We hebben nog een paar maanden te gaan :wink:

Er staat een mooie rosegouden Bulova in het blauwe gedeelte:

  • UHF
  • Rosé goud
  • Blauwe Dial
  • Inclusief rosé band en blauw siliconen band.

Leuk om te zien en eens Rosé te proberen…
71a9fd7e6fdadef46ecf2dd57e27fa626803a2c8_1_666x5004a59ae7bb1e5f4caf62c71562ff3d7edb6b72b14_1_666x500

3 likes

Oh ja, wel handig als iedereen zn voorbeeld aanvult op het lijstje. Anders zien we na een poos door de bomen het bos niet meer.

Archimede outdoor project: Zulu,
Einzeiger: Wilfox, cdg,
Fout goud: SeikoFrank, Blauwbeer, cdg, Sjoerd_K
G-shock: cdg, FransT,
Rose goud: pverstraten,
Seiko mini turtle: flowert,

ook een suggestie: iets dat niet rond is. Wordt weinig gedragen hier. Dus in deze zin:

image image

6 likes

Ho ho :

Echt . Lelijke computer aan mijn pols.

Einzeiger daarentegen. .:ok_hand:t4: leuk idee.

3 likes