Wat vinden jullie van dit Luchs eenwijzer horloge?

De link is van vertrouwd adres , ik heb 26 Russische horloges maar de 1 wijzer is niet mijn ding ,want dan moet ik me leesbril pakken om de tijd te zien . Vind je het zelf leuk om te proberen dan zeg ik doen .

Zo, dat lucht op! :laughing:

Toch echt 2 wijzers te weinig.

Of je gaat voor deze 24 uurs slow watch versie van Jacopo Dondi voor een heerlijk prijsje. Heb hem zelf in het wit.

Edit: anders dan een gewone einzeiger wat eigenlijk een normaal horloge is zonder minuten wijzer gaat een 24 uurs horloge 1x per 24 uur rond. Vanwege de langzamere beweging wordt dit dan ook een slow watch genoemd.

Hou je eindelijk eens tijd over !

3 likes

Precies dat. Om erachter te komen of een Einzeiger iets voor je is of niet (sommige mensen kunnen er niet aan wennen) is dit goedkoper dan meteen een Meistersinger aanschaffen.
De Luch die ik in mijn handen heb gehad voelde goedkoop aan en zag er ook zo uit (niet dat dat iemand anders op zou vallen).

1 like

Is bij die eerste, met de lichte dial, het patroon nou geprint of daadwerkelijk reliëf? Vind bij de donkere in elk geval de plaat mooier bewerkt.
Vind het leuke modellen maar zou teveel moeten wennen aan de tijdsaanduiding

Bedankt voor de info heren, ik ben in ieder geval wat wijzer geworden.

Ik vind het eigenlijk wel wat Luchtigs hebben.

1 like

Anders neem je toch gewoon een Solo twee weekjes op proef ?

2 likes

Ach, beter één einzeiger in de hand dan tien in de lucht.

2 likes

Heb ook een luch witte dial. Altijd grappig als mensen zeggen dat je een wijzer kwijt bent

1 like

De Luch lijkt me wel beter afleesbaar dan de Solo. En ook n stuk draagbaarder door de normale dikte.

Dat kan wel.

Ik vind het alleen saai, één zo’n wijzer.

Verder ben ik het met ome @Tissot62 eens, de tweede is cooler dan de eerste, @Wreckless, waarbij het modelleke van @Hoezzer nog weer cleaner en dus leuker is.

Sorry. Een ander forumlid postte die, en ik moest zo lachen. Maar eerlijk gezegd, die Dondi’s zijn weer cleaner dan die Luchs. Ik kon bij m’n Glycine Airman absoluut niet aan 24 uurs tijdsaanduiding wennen. Dat wel.

hahaahhah. Ja het is niet voor iedereen dat snap ik, kan het niet uitleggen maar voor mij geeft het een Zen gevoel, de exacte tijd is niet belangrijk is wat ik zie als ik ernaar kijk…

1 like

Ik vind dit model mooier dan de suggesties van de TS
Dit is veel meer in balans, wat klassieker.
Heb deze een tijd geleden ook gekocht, de champagne uitvoering met zwarte cijfers en wijzer.
Een mooi lederen bandje later bij gekocht.
Maar ja, ik draag hem haast nooit haha!
Wel heel leuk om te hebben :grinning:

1 like

Ik ga hem verkopen :joy:

1 like

Mwah, ik doe hem niet meer weg.
Voor die paar tientjes hou ik hem dan liever zelf.

En mijn ervaring is dat ik een bepaald horloge ineens
weer leuk kan gaan vinden.
Het is een apart ding en het loopt uitstekend :+1:

En dat met 1 wijzer. :slight_smile:

1 like

Correctie, ik kan daarop niet in één oogopslag zien hoe laat het is.