Het eerste voorstelrondje van 2022. Beste wensen allen!

Welkom :grinning:

Hmm, een Zwitserse auto? Ik kom niet verder dan een Monteverdi (wauw) of een Sbarro, maar deze laatste zal het niet zijn :wink:

Welkom bij de club Jaap

Is een Engelse auto geïmporteerd uit Zwitserland, denk ik…

Welkom Jaap emot-tiphat

Welkom hier.

Welkom en goed idee om met je aanstaande pensionering alvast een slecht afleesbaar horloge aan te schaffen :grin:

Welkom en veel succes met de zoektocht en keuze voor je Meistersinger.

Welkom Jaap

30661
Welkom Jaap, op het leukste Forum van het land.
Geniet van je (beginnende?) horlogehobby en deel je ervaringen hier met ons. We houden van mooie verhalen en foto’s.
Je introductie was alvast een erg leuk om te lezen. Succes met het vinden van de voor jou meest geschikte tijdmachine.

Welkom Jaap en succes met je zoektocht. Vriendelijke groet ook van mijn Neo

2 likes

Van harte welkom Jaap. Genoeg te lezen hier :ok_hand:

Welkom op dit fijne forum!

Gelukkig nieuw welkom. Of zoiets :wink:

Hartelijk welkom! Weet niet of je ervaring hebt met het dragen van een eenwijzer horloge maar niet iedereen vindt dat fijn. Als je vrijblijvend een eenwijzer wil proberen dan is daar het topic over de Solo White geschikt voor: Fiffer Solo White (2019)

Vrijblijvend 2 weken proberen een daarna doorsturen naar de volgende.

En als goedkoop alternatief zijn er de (mechanische) eenwijzers van Luch, een Wit-Russisch horlogemerk. Voor € 85,- gloednieuwe op je deurmat (als je het geluk hebt dat de douane geen import-kosten rekent). Plaatje voor de sfeer:

2 likes

Benvenuto-designstyle-colors-m

welkom-home

Welkom! Indien jij Meistersinger mooi vindt, weet dan dat ze (jong) gebruikt vaak met forse kortingen te koop zijn. Ook via de verkoophoek van dit forum. De “listprijs” via een dealer zou ik er zeker niet aan uitgeven. Scheelt je zomaar flink wat liters brandstof voor je Rolls :joy:

Dank je wel voor de warme en nuttige reacties. Overweldigend en nuttige opmerkingen! Hierover later meer.
Ik ben ook lid van het Engelse Triumph Trophy forum. Als zich daar een nieuw lid meldt, dan komt er vaak een bordje met “welcome” omhooggehouden door een lachende smiley in beeld. Klaar met praten…

@LXXXVI: Ik vind een MeisterSinger Salthora Jumping Hour ook erg leuk, dank voor de tip! Eigenzinnig, apart, net een Saab.
Met mn zelf uit Zwitserland geïmporteerde auto ben ik niet voldoende duidelijk geweest, ik had al een Engelse bijna Oldtimer, een Jaguar/Daimler serie 3, V12. Uit Zwitserland heb ik een youngtimer STR gehaald. Een model wat je hier in NL niet zo veel ziet en al helemaal niet met de opties die in bv Duitsland en Zwitserland gewoon standaard zijn. Met dank aan de BPM en de BTW.

@bottero: ik heb gisterenmiddag een Luch besteld. Ik heb inderdaad geen ervaring met het dragen van een horloge, dus of een 1-wijzer bevalt weet je pas achteraf, als het te laat is. Zo heb ik eind 2020 een zijspan gekocht wat na 560 km alweer wegging. Ik werd er gek van…
Mogelijk dat met het aanschaffen van een Luch ik op snelle wijze kan ervaren hoe het bevalt.
Het klokje is al onderweg. Russische oorsprong, wordt verzonden uit Michigan, tegen de Canadese grens.
Eerst een Russisch zijspan, nu een Russisch horloge, waar is het einde?

1 like