Fiffer Solo White (2019)

Stoere bandjes zijn er tussen gekomen :hugs:

Deze Solo heb ik nu een tijdje in gebruik en zal morgen op weg gaan naar Hoefnix.

@marnixmoed heel erg bedankt voor het mogen proberen van deze einziger.

Mijn ervaring:
Ik vind het een grappig eigenwijs horloge zonder veel poespas. Dat mag ik wel.
Aan die gigantische bult als glaasje raak ik echter niet gewoon.

Het horloge draagt lekker licht en wind makkelijk op. Wel kwam ik er achter dat een handwinder door mij regelmatig vergeten word op te winden, dan staat de tijd nogal eens stil.

Deze band vond ik het mooist passen bij het horloge.

Het beruchte ei.

Door de ervaring met deze solo wist ik zeker dat ik een einziger wilde en heb mijzelf getrakteerd op een Meistersinger.

@hoefnix, heel veel plezier met dit leuke horloge!

3 likes

Heel graag gedaan.

En wat leuk om te lezen dat de ervaring met de Solo Fiffer heeft bij gedragen aan je beslissing :blush:

Om te beginnen heel erg leuk om deze Solo te mogen proberen.

Er komt een hele doos met spullen binnen, een kadootje om uit te pakken en te proberen. Dat heb ik de afgelopen week dan ook met plezier gedaan. De solo is onder andere meegeweest op pad voor een klassieker rally en ook tijdens een rit op mijn paard. Ik heb op mijn lijstje een MeisterSinger staan en dan is dit een mooie gelegenheid om kennis te maken met een éénwijzer.

Het was een heerlijke rally, online met de rallycheck app voor de geïnteresseerde, door het gebied tussen Apeldoorn - Zutphen - Voorst. Mooie route door met kruip-door-sluip door weggetjes en lastige opgaven. Daaronder een timetrial die ik met de Solo heb getimed. Conclusie: een éénwijzer is tijdens het rijden (voor mij) niet snel genoeg af te lezen om over een afstand de juiste gemiddelde snelheid te rijden. En in deze setting is de glans van de bubbel bij open rijden ook te groot.

Later in de week heb ik een mooie buitenrit gemaakt, de Solo is perfect om mee op stap te gaan en tijd niet kritisch. Dan werkt het goed met de Solo. En de kleuren van de dial en band passen goed bij een wit paard in het weiland :laughing:

Concluderend: het is mooi horloge en fijn te dragen. Doordat ik een horloge gebruikt voor time-trials en dergelijke is een éénwijzer echt niet bruikbaar. Fijn dat ik nu in de praktijk heb kunnen ervaren hoe een éénwijzer werkt.

Een MeisterSinger is inmiddels van mijn lijstje afgeschoven, gelukkig staan er nog genoeg andere kandidaten op :+1:t2:

1 like

Inmiddels is Wimmm5 gevraagd om te reageren :slight_smile:

Was Jojos op nr 19 niet eerst?

Denk het niet @marnixmoed :point_down:

:joy:

2 likes

Sorry, even niet op zitten letten :sweat_smile:
Ik keek vluchtig naar lijst met dat vingertje.

1 like

En hij is binnen… Nu ja, sinds vorige week al :smirk:
Maar heb hem nog niet kunnen bewonderen.
Vandaag de eerste dag eigenlijk dat ik hem draag.

Eerste indrukken:
Wat is die bol!
En lekker onnauwkeurig :laughing: Mijn vrouw klaagt altijd dat ik te laat ben. Eindelijk een geldig excuus.

Matte kast is gaaf, een vleugje vintage in de dial. Daar hou ik wel van. En dan zo’n fiffer caseback :+1: mooi gedaan! Ik vraag me nog af of een iets meer gevulde dial beter zou zijn.

Nog wat zoeken naar straps. Ik vind dat hij wat kleur mag hebben, anders wordt het wat flets. 1e poging hierboven met wat blauw.
Wordt vervolgd.

Bedankt @marnixmoed voor deze actie!

Zijn er nog liefhebbers voor deze Fiffer?
Ik ben de laatste van het lijstje :upside_down_face:
@marnixmoed - zal ik deze naar jou sturen als er geen respons komt?

  1. marnixmoed
  2. Spierbundel
  3. Jaroen
  4. Thijsie
  5. W.E
  6. denvro
  7. wilfox
  8. Blauwbeer
  9. Jarl
  10. Sjerome
  11. Galf
  12. CDG
  13. RBK
  14. Spooler
  15. NielsV
  16. ChIorophyI
  17. Chillekasper
  18. Bottero
  19. josjos
  20. Roland1982
  21. Hoefnix
  22. wimm5 :point_left:

Het is een mooi experiment, deze einzeiger. Het horloge ademt rust uit.
Als je dit vergelijkt met alle andere soorten wijzers (van quartz, naar 28.8 kbps, 262 kHz of spring drive, dan is dit het meest uitgesproken “stilstaand” horloge :sweat_smile:

Een oproep dus aan de volgende potentiele liefhebber.

1 like

Nee, Fiffers hoeven niet naar mij terug.

Misschien leuk om een korte heads-up te geven: ik kwam deze leuke derde generatie Luch tegen:

Wat een heerlijke blauwe plaat, opgelegde cijfers, erg tof horloge. Uiteindelijk een direct gevolg van m’n proefperiode met de Solo White. @marnixmoed, nogmaals dank voor het toffe initiatief van fifferen! BTW: is de Solo nog in roulatie? Volgens mij is het al een tijdje stil hier, of niet?

3 likes

Als er kandidaten zijn, dan mogen die zich uiteraard hier aanbieden.
De Solo White zit momenteel netjes in zijn doosje te wachten.

Zelf heb ik de stap naar een eenwijzer nog niet gezet.

1 like

Zo, ik heb mezelf even heel brutaal op de lijst gezet-- voor als verzenden weer mogelijk is :laughing:

2 likes

Super :grinning_face_with_smiling_eyes:
Stuur me maar een berichtje met je gegevens, en dan spreken we wel iets af.

1 like

Goed, het is bij mij qua werk behoorlijk druk geweest, daarom nog geen tijd gehad voor een eerste indruk-berichtje… Tot nu dan :grin:

Afgelopen dinsdag werd het pakketje (na de nodige vertraging vanwege kerstdrukte en dergelijke) bezorgd. De doos was groter dan ik had verwacht en zat vol met lectuur en accessoires, dat ga ik me even lekker mee vermaken in elk geval.

Het horloge zit eigenlijk in een heel leuk doosje, ook aan de binnenkant netjes afgewerkt- dat zie je bij bekendere merken wel eens anders! Ik had de bolling wel gezien op de foto’s hier, maar hij is in het echt nog iets extremer dan ik me had voorgesteld. Leuk! De crèmekleurige wijzerplaat met de klassieke wijzer geeft een leuke vintage uitstraling. Het horloge draagt iets groter dan de 40mm die het is, zelfs ondanks de compacte L2L van 45 mm. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door de extreme dome en de smalle bezel.

Volgens mijn appje loopt het overigens goed nauwkeurig! Al is dit een horloge waarbij dit in de dagelijkse praktijk niet snel zal opvallen :sunglasses: Ik vind hem leuk en zal hem de komende tijd regelmatig om de pols slingeren.

Nog een paar plaatjes ter afsluiting:

2 likes

Lijkt me leuk om te proberen. Vriend heeft een (beetje grote) Meistersinger om, en zegt dat zijn tijdsbeleving relaxter wordt. Luistert allemaal niet zo nauw…

  • marnixmoed
  • Spierbundel
  • Jaroen
  • Thijsie
  • W.E
  • denvro
  • wilfox
  • Blauwbeer
  • Jarl
  • Sjerome
  • Galf
  • CDG
  • RBK
  • Spooler
  • NielsV
  • ChIorophyI
  • Chillekasper
  • Bottero
  • josjos
  • Roland1982
  • Hoefnix
  • wimm5
    ****** Phodebimos
  • Sprezzatura
1 like

Mijn excuses, ik had de toevoeging aan de lijst nog niet gezien. Contact is inmiddels tot stand gekomen, horloge wordt op korte termijn verzonden!

2 likes

Fiffer is in de hoofdstad aangekomen. Vanavond de unboxing van de Grote Doos. Benieuwd

2 likes
  • marnixmoed
  • Spierbundel
  • Jaroen
  • Thijsie
  • W.E
  • denvro
  • wilfox
  • Blauwbeer
  • Jarl
  • Sjerome
  • Galf
  • CDG
  • RBK
  • Spooler
  • NielsV
  • ChIorophyI
  • Chillekasper
  • Bottero
  • josjos
  • Roland1982
  • Hoefnix
  • wimm5
    ****** Phodebimos
  • Sprezzatura
  • Galf

Is hij nog bij jou? Ik zou deze graag nog eens besnuffelen en meteen het fiffer-topic misschien wat nieuw leven inblazen…

1 like