Fiffer Solo White (2019)

En aangekomen! Thnxs @Chillekasper, zelfs met mooie ‘I love Invicta’-sleutelhanger! Ik ben benieuwd, ga hem aankomende tijd proberen :+1:

2 likes

Kanonnuh, wat n boel bandjes zijn daar ook bij gekomen zeg :partying_face:
Veel plezier met uitproberen en swap er lustig op los met zo veel variatie!

1 like

Vanmiddag de flipper turtle naar zijn nieuwe tijdelijke baasje gebracht.
Dus hoogste tijd voor een nieuwe ronde :slight_smile:

2 likes

Vandaag voor het eerst de fiffer om de pols geslingerd.

Even een contrasterende nato bij de trui gezocht.

Qua afleesbaarheid vind ik het prima te doen, de Solo. Ik vind het leuk dat het een handwinder is en het opwinden gaat soepel en voelt prima.
Zijn bolle ‘egg-head’ vind ik…

tja, hoe zeg je dat? Apart?

Nee, dat is niet het juiste woord. Het is meer… tja… dat ik hem… ahummm… gewoon niet mooi vind. :frowning:

Hij draagt comfortabel, dat is het probleem dus niet. Hij voelt wat goedkoop, maar ook dat is het probleem niet. Het is meer de combinatie van het hele bolle glaasje, de compleet geprinte wijzerplaat en de afwezigheid van een beetje leven. Er is gewoon niet zoveel te zien waar ik blij van word en in dat geval vind ik een enkele wijzer die in twaalf uur slechts een enkel rondje maakt een beetje te weinig van het goede.
Uiteraard probeer ik hem deze hele dag en komende week ook nog wel enkele dagen. Denk dat ik hiermee wel zeker weet dat ik het concept van een eenwijzer op zich wel aan kan, maar dat dit voor mij dan wel vraagt om een spannend exemplaar om er een echte klik mee te kunnen krijgen.
Ik zal van de week nog wel een ervaring delen.

3 likes

Dat is t belangrijkst. T ging mij bij alle modellen niet perse om dat ene model. Maar meer algemeen om of n type/soort/stijl/formaat horloge iets is voor iemand.
Dus fijn dat de ervaring je tot t inzicht heeft gebracht dat n einzeiger iets voor je kan zijn.

Dat gezegd te hebben probeer ik wel n doordachte keuze te maken wanneer ik n Fiffer kies. Zo ook met de Turtle en Seagull.

Voor n einzeiger had ik deze gekozen, omdat t wat anders is dan de Meistersinger en Luch die velen hier kennen. Maar t is idd n wat apart ding.
Ik zou em leuk vinden voor erbij om iets aparts om te hebben. Maar voor n daily wear is ie me iets te excentriek.

1 like

De fiffer heb ik nu iets meer dan een week in huis. Ik heb hem 3 hele dagen om gehad en meer gaat het ook niet worden. Ik merk dat ik hem niet graag draag, ondanks dat’ie lekker eigenwijs en anders is (@marnixmoed gebruikte het woord excentriek en dat past er inderdaad wel bij). Alhoewel ik zelf best hou van dingen die buiten de standaard vallen, geldt dat niet voor deze fiffer omdat het horloge me niet echt wat doet. Ik vind hem niet echt mooi en ik vind ik niet dat hij me mooi staat. Daarmee is voor mij de lol er van af omdat ik 's ochtends toch telkens voor een ander horloge zal kiezen.

Wel is mijn doel behaald! Ik ben er achter dat ik best een eenwijzer kan dragen, dat vind ik op zijn tijd ook leuk. Ik verwacht dat ik in de toekomst nog wel een keer een eenwijzer aanschaf, maar ik weet ook dat ik kieskeurig moet zijn bij het uitzoeken er van. Het concept (dat er weinig gebeurt op de wijzerplaat) werkt bij mij alleen als er wel iets spannends te zien is (hele mooie sunburst bijvoorbeeld of een aantrekkelijke kleur of prachtig afgewerkte indices). Wat dat betreft was het een hele goede ervaring de fiffer in huis te mogen hebben een te proberen, @marnixmoed hele erg bedankt voor het mogelijk maken van deze ervaring!

Volgens mij is nu @Jos aan de beurt, ik zal contact met hem opnemen zodat de fiffer komende week weer door kan reizen.

1 like

Zowel @Bottero als ik hadden in deze lockdowntijd zo’n gevoel van “IK WIL NAAR BUITEN!!” Geen PostNL perikelen dus, maar gewoon allebei een stukje rijden en ergens op een helemaalnietverdachte parkeerplaats een doosje overgooien.
Alles braaf Corona-proof met 1.5 meter afstand, plenty buitenlucht en mondkapjes. We zijn tenslotte allebei geen rapper …

Thuis de Solo een tijdje gedragen op een nato (leer) die er volgens mij standaard bij hoort.
Door de dubbele laag leer tussen mijn pols en de caseback komt het klokkie dan wat hoog te liggen, wat met deze kastvorm niet zo prettig is.

Bandjes swappen dan maar. In de fifferdoos zat het een en ander aan bandenspul, maar niet iets wat meteen mijn aandacht trok.
Mijn eerste gedachte was “dood beest”. Een stuk rog, of haai. Iets om de redelijk saaie wijzerplaat wat te compenseren. Beide zwembeesten bleek ik niet op 20mm in voorraad te hebben, dus dan maar wat ander leer pogen…

Donkergroen staat wel leuk.

Ik vind Russische achterkantjes fijn :slight_smile:
(Dus zeker geen nato op dit ding)

Een bruine Hirsch dan maar ?



Ziet er niet verkeerd uit.
Alleen jammer van dat damesmaatje
(Of jumbo klauwen…)

Toch nog maar eens een stukje meer exorbitant leer pogen;


Niet verkeerd… maar 20mm hoeft voor mijn maatje pols ECHT niet nog smaller te worden richting sluiting…
Tikje te iel voor mijn smaak…

Uiteindelijk is het dit (even) geworden. Morgen nog maar eens opnieuw bekijken, met daglicht enzo…

En nou de klok zelf .
Ik ging er vanuit dat het concept “einzeiger” niet echt zou klikken, maar dat was vanaf het eerste moment eigenlijk geen probleem (het is gelukkig geen 24uurs plaat :))

De ZWAAR overdreven dome geeft het geheel een behoorlijk eigen, en excentriek smoel. Dat vloekt dan weer lekker met die enorme leegte op de wijzerplaat.
Leeg ? Ja.
Saai ? Weet ik nog niet.
Het heeft wel wat. Leegte is rust. En zo’n enkele wijzer zou dat ook moeten uitdragen.

Mijn pols is in ieder geval een tijdje bezet en het zou mij niet heel veel verbazen als er morgenmiddag ergens op een Russische site iets besteld gaat worden …

4 likes

Dus…

3 likes

:joy: goed bezig!
Volgens mij moet je je maar niet voor alle fiffers op de lijst zetten… Want je koopt ze ook meteen allemaal blijkbaar :grin:
Maar hij bevalt je dus goed zo te zien!

2 likes

Leuk om te zien dat iemand em tof genoeg vind om em te nemen.
Veel plezier met t broertje!

1 like

We zijn aan t einde vh lijstje gekomen. Iemand die n einzeiger/1 wijzer horloge wilt uitproberen?

afbeelding

1 like

Bij mij heeft er nog niet eerder een einziger op de pols gelegen. Deze zou ik graag proberen.

1 like

En in de lijst toegevoegd.

1 like

Pb je adres dan regelen we dat

1 like

Geregeld, ben benieuwd

1 like

Ik zou de solo ook graag eens bekijken en dragen. Toegevoegd aan de lijst.

  1. marnixmoed
  2. Spierbundel
  3. Jaroen
  4. Thijsie
  5. W.E
  6. denvro
  7. wilfox
  8. Blauwbeer
  9. Jarl
  10. Sjerome
  11. Galf
  12. CDG
  13. RBK
  14. Spooler
  15. NielsV
  16. ChIorophyI
  17. Chillekasper
  18. Bottero :point_right:
  19. josjos
  20. Roland1982
  21. Hoefnix
1 like

Wist niet dat er nog een fiffer was, naast de Seagull die ik momenteel heb aangekregen…
Heb nog nooit een einzeiger gehad. Zou deze dus ook graag eens testen - achteraan toegevoegd:

  1. marnixmoed
  2. Spierbundel
  3. Jaroen
  4. Thijsie
  5. W.E
  6. denvro
  7. wilfox
  8. Blauwbeer
  9. Jarl
  10. Sjerome
  11. Galf
  12. CDG
  13. RBK
  14. Spooler
  15. NielsV
  16. ChIorophyI
  17. Chillekasper
  18. Bottero :point_right:
  19. josjos
  20. Roland1982
  21. Hoefnix
  22. wimm5
1 like

Welkom aan boord :partying_face:

Hier n overzicht v alle Fiffers:

1 like

De fiffer is binnen. De aankomende dagen maar eens kijken wat het is.
Het is overigens een beste collectie geworden.

4 likes