Sinds kort ben ik ook aangemeld bij Uhrforum.de, en dan valt het extra op: Horlogeforum is toch wel erg fijn te gebruiken. Veel overzichtelijker, rustiger user interface, eigen search (i.p.v. meeliften op Google met bijbehorende advertenties), etc. etc.
Ooit eens geprobeerd om lid te worden, uren tijd gestoken in een Duits correcte tekst waar ik m’n bedoelingen bekend maakte, ik had er nooit mogen vermelden dat ik van tijd tot tijd ook eens een horloge verkocht en daarvoor ook hun forum zou gebruiken…kreeg een bericht dat mijn intenties niet strookten met hun forumbeleid !
Net of verkopen een vuil woord is… We zijn hier toch allemaal om te lezen, bij te dragen en onze mening te geven, maar van tijd tot tijd een horloge verkopen, ho maar !!
Nou ik zit hier niet per se om te verkopen nee. Vind ik sowieso lastig. Iedere keer dat ik denk dat 1 van de horloges kan vertrekken, dan draag ik hem weer een tijdje en blijven ze.
Als protest niets verkopen maar weggeven en een kleine bijdrage vragen voor onze xxx aantal bloedjes van kinderen. Iedereen gelukkig, niets wordt meer verkocht.
IK zit nu een maand of 15 op Horloge Forum. Wat heb ik daar een plezier aan! Ongelofelijk. Prachtige bijdragen, leuke onderwerpen, taalkundige virtuositeit soms, bevlogenheid en veel, heel veel informatie, waar ik nieuwsgierig naar ben.
Soms stormt het hier ook. Ik probeer dan de luwte te zoeken. Dat lukt niet altijd. Soms stoor ik me " aan de grote mond". Maar al met al: het is hier goed toeven. Fijn forum! En ja, daar hoort een strak beheer bij. I agree!
Leuk te lezen, dat stoor element heb ik overigens ook op bepaalde reacties, ik lees dan wel eens onzinnige tegenreacties op bepaalde vragen van forumleden.
Ik vind dat een forlumlid netjes, adequaat en een correct antwoord moet hebben op zijn vraag op het forum, zeker als dat lid een leek is op horlogetechniek. Er zijn, zoals ik op het forum lees, zeker voldoende forumleden met zeer professionele kennis. En daar moet op een goede en leuke manier gebruik van kunnen worden gemaakt, zeker als deze leden nota bene op vrijwillige basis hun kennis en kunde willen doorgeven. Althans zo denk ik er over.
Ik vond het vroeger maar een raar forum format hier op HF. Ik was lid op WUS en van andere fora was ik die standaard forum lay-out gewend. Toen ik eenmaal hier lid werd en het forum ging gebruiken kwam ik er achter hoe fijn het eigenlijk werkt!
Aanvulling:
De realtime pop ups van reacties en pb’s werken erg fijn.
Dat de software onthoud waar je bent met lezen van een draad, sommige draden zijn zo lang dat je dat echt niet in een keer kunt lezen als je tussentijds even checked hier.
Plaatjes uploaden gaat toch wel gemakkelijker dan op WUS/UF
Beide andere fora hebben een vergelijkbare goede info/onzin ratio. Omdat ze veel groter zijn kun je er toch vaak heel specifieke info vinden dus ik kom er ook wel vaak.
Ik verwacht nog wel verbeteringen hier zodra de lange verbeterpuntendraad van maanden terug eens effect gaat sorteren (off topic, extra cathegoriën etc).