Dit is een gezellig forum (meestal) met wat weinig echte diepgang in topics soms. Maar je hoeft ook niet elk topic te lezen. Als het op UF diepgaander is, dat is toch mooi. We hoeven toch niet te kiezen tussen fora, maar kunnen naar allemaal. Op één of andere manier kom ik hier toch altijd weer terug vanwege het evenwicht tussen gezelligheid en niveau. Erg leuk hier, al had ik wel even een ban nodig. Er lopen hier stiekem wel wat mensen soms die het leuk vinden met z’n allen tegen één iemand ff af te zeiken. Gelukkig zijn dat er maar een paar.
Het is toch niet zo dat de uitgebreide reviews de korte of jolijtige bijdragen uitsluiten, of vice versa? Ik begrijp dat je een voorkeur hebt voor een lees of schrijfstijl, maar schrijf en lees gewoon wat je voorkeur heeft. Je hoeft toch niet te lezen wat je niet boeit.
Diepgang ( hoe diep? ) en onderbroekenlol wisselen elkaar in hoog tempo af, prima!
Nog amusanter wordt het echter als leden elkaar gaan lopen afbranden, vaak een korte maar hevige binnenbrand die meestal weer snel geblust is.
Een dagelijks bezoekje zeker waard en leerzaam bovendien
Maar, er is altijd een maar, ik kan er niet tegen als bepaalde personen
met een dure klok naar beneden gaan trappen.
Ik vind dit een prima Forum.
Voel me er welkom, Ook bij de leden die bergen meer kennis hebben, Of veel duurdere klokken.
Vind het prachtig. Iemand die met een Rolex om een Vostok komt kopen. Heb nog voorgesteld om te ruilen, @ThaPapper
Een paar erg vriendelijke mensen op bezoek gehad, En gezellig een bandje weg gebracht naar iemand en kwam 2 uur later thuis.
Door mijn dyslectie verwoord ik mij welleens verkeerd of komt het botter over dan ik eigenlijk bedoel.
Op een Forum botst iedereen welleens. Maar tot nu toe naar niemand blijvende irritatie,
Topics als die van @Arie_Kabaalstra zijn gewoon super. En zo zijn er wel meer.
Wel kan ik ook begrijpen dat er leden zijn die iets meer diepgang zoeken, Maar kwa sfeer ga je het denk ik niet beter vinden.
Ik voel je helemaal🖒…Kom ik met paar Citizen’s…(wat gewoon me favoriete merk is…) Vallen de rolexen en omega’s me rond de oren.Waar ik helemaal niks mee heb, paar Omega’s uitgezonderd. Lijkt net of sommige erop zitten te wachten dat er iets goedkopers langs komt om hun dikke vette (hele dure horloge) te laten zien.
Doet me denken aan dat ik 20 jaar geleden in een bar stond en er zo’n gassie kwam met moet je geen Rolex…ik zei toen; nee je joh me Citizen loopt prima en dan zeggen dat is toch niks…nee 20 jaar later pak ik hem uit de kast en gelijk lopen…mooi man😊
En ik ben nog steeds blij met m’n Vostok, las later dat er (blijkbaar door die ontwerpers) wat technische slimmigheden in zijn verwerkt, geweldig verhaal en had dit zonder HF en @Bos niet meegemaakt👍
Ten aanzien van dit forum heb ik als jong lid een paar eerste ervaringen:
De layout (gebruik m’n gsm) vind ik na wat wennen helemaal goed en zeker het onthouden waar je bent gebleven, wat je al hebt gelezen, etc. is super, alleen batterij (en misschien data?) gebruik op gsm wat hoog.
De topics houden de boel levendig en gaan over alles en niets, geen probleem.
Gewoon lezen wat je interesseert.
Had een vraagje voor hulp aan iemand met Parkinson, in “no time” geholpen, helemaal top!
En als laatste, ik heb een tijdje op head fi gepost en die forum leden waren enorm kritisch, beangstigend zelfs soms.
Dit forum beleef ik veel relaxter en minder afstraffend, wat een verademing.
Maar (zoals je op head fi altijd het beste kon vermelden) allemaal uitsluitend “mijn persoonlijke mening hoor”
@Bos, dat komt gewoon doordat ik zelf toen ik hier kwam, informatie uit vergelijkbare topics haalde… @Morse had een topic gemaakt over het servicen van een Mechanisch uurwerk, en dat was de info waar ik naar zocht, zo ben ik hier terecht gekomen…
Nou… dan ga je dus “op dezelfde manier” verder… als jij iets weet wat je wilt delen met anderen… dan zet je dat netjes, uitgebreid en duidelijk op het forum…
Leuk forum. Echt Hollands. Ik kom altijd weer terug. Ook op UF en vooral TZ-UK waar ze ook dat gemakkelijke contact hebben. Nog wel amicaler dan hier en dat maakt het Engelse forum erg prettig. De voor- en nadelen die ik hier lees, dat hoor je op alle fora. Maar het is leuk hier te zijn.
Ik heb deze ervaring hier eigenlijk niet of nauwelijks…en ik zou mij er best aan storen als het wel het geval was. Nee…ik vind juist op HF is het een prima samenraapsel van allerlei meuk en powerbrokers met een leuke boeiende gezamenlijke hobby
Horlogeliefhebbers, of ze nu 25K per jaar verdienen, of anderhalve ton… 't zijn allemaal levensgenieters… alleen geniet iedereen op zijn eigen manier… de één van opgelapte horloges die ie voor een grijpstuiver bij de kringloop koopt, de ander die na jaren van sparen, flipperen en zoeken zijn droomhorloge weet te bemachtigen… daar horen natuurlijk ook de andere geneugten des levens bij… een fijne auto, motorfiets of bromfiets, een fijne geluidsinstallatie, goed glas “Gedistilleerd” dikke sigaar… of een pijpje gestopt met een fijne tabakmelange…
en dan heb je de “buitencategorie”… de restaurateurs, zelfbouwers…