Soo, beste mensen, op voorhand ik heb geen enkele band met deze knakkers, maar kwam het geïnfluenced tegen. Ik zit ook altijd te klooien met een rubberen band, die zit meestal of te strak of te los, in de zomer minder dan in de winter.
Maar goed, ik had een perfecte sluiting op een rubberen band op de reeds vertrokken Scubatec. Dit model heeft een on the fly micro aanpasbare vouwsluiting voor de rubberen band. Wereldsluiting!
Reeds vertrokken dus naar een fijn forumlid bleef ik gedesillusioneerd achter naar een (betaalbare) vergelijkbare sluiting voor een rubberen band. Een on the fly aanpasbare vouwsluiting blijkt niet te vinden (wellicht heeft u wel suggesties). Maar ik heb ook rubberen banden met een doornsluiting op mijn Superocean en Aquaterra. Zitten heerlijk maar zoals eerder aangegeven, soms te strak soms te los. En dat is toch echt een wereldprobleem waar ik moeite mee heb om het los te laten.
Tot vandaag hopelijk, zie hier de oplossing van Fitwell Buckle Co. (nog nooit eerder van gehoord), deze mensen hebben een aanpasbare doornsluiting op de markt gebracht. Voor zover ik weet de eerst in deze vorm (kan dat mijn zoektocht inadequaat is geweest, pin me daar niet op vast).
Kennen jullie dit? Zijn er (al) ervaringen met deze of een dergelijke sluiting?
Ik zie het de laatste tijd ook voorbij komen op de socials. Ik denk dat het wel een goede oplossing is.
Voor een rubber band denk ik direct aan de clasp van Doxa. Niet naar de prijs kijken, want je kunt iets vergelijkbaars op AliExpress krijgen voor 1/10 van de prijs.
Ja maar die zitten behoorlijk ver uit elkaar; ik heb vaak genoeg dat ik eigenlijk graag een gaatje ertussen zou willen hebben.
Dat gezegd hebbende denk ik niet dat ik er gelijk een stapel ga aanschaffen, ik heb iets te veel horloges, die ga ik niet allemaal voorzien van zo’n sluiting
Eigenlijk nooit last van, stalen banden heb ik vaak wel een “winter en zomer stand” op. Verder slinger ik ze smorgens om de pols, zit t even strak is dat zo. Ga niet de hele dag liggen mieren om het “precies goed” te hebben.
Ik kom m al een hele tijd tegen op Insta. Steeds weer getwijfeld. Nog niet gekocht. Vind het best een stevige prijs.
Maar als je m hebt, ben ik benieuwd naar je ervaring.
Oh ja. Ik zie het nu. Dat vind ik denk ik niet zo mooi, bij die Breitling en die CFB sluiting valt de band en de micro adjustment in de sluiting. Alhoewel een keer proberen voor die centen… zal hem eens bestellen.