Ja, ken 't.
En niet om jouw momentje te stelen. Maar een maandje geleden al langsgekomen in het, altijd interessante, (TAG) Heuertopic.
![]()
Oh, kak, niet gezien. Heb nog wel een zoekertje gedaan. Nu is er dan een geheel draadje aan gewijd.
Ik zie het de laatste tijd ook voorbij komen op de socials. Ik denk dat het wel een goede oplossing is.
Voor een rubber band denk ik direct aan de clasp van Doxa. Niet naar de prijs kijken, want je kunt iets vergelijkbaars op AliExpress krijgen voor 1/10 van de prijs.
Iets dergelijks zit op m’n Hermes verwerkt in een vouwsluiting.
Werkt geweldig.
Oplossing voor een niet bestaand probleem. Hiervoor heb je toch meerdere gaatjes in de band.
Je hebt nooit het probleem dat je er soms precies tussenin valt en paar uur later weer net erboven.
Ik ben eigenlijk best overtuigd en ga het zeker proberen.
Justem, dat past op een CTS band. Die van Ali had ik nog niet gespot.
Die van Doxa… wat een prijzen. Breitling heeft ze ook (zullen ook wel aan de prijs zijn, kan zo even snel niet vinden waar ze te koop zijn).
Heb je een foto/ link naar die sluting?
Ik ken deze ook, maar vind dat esthetisch niet zo mooi.
Heb het horloge niet bij de hand, maar in dit topic staat wel een foto van de sluiting.
Dit is 1 op 1 die van Ali he ![]()
Ja maar die zitten behoorlijk ver uit elkaar; ik heb vaak genoeg dat ik eigenlijk graag een gaatje ertussen zou willen hebben.
Dat gezegd hebbende denk ik niet dat ik er gelijk een stapel ga aanschaffen, ik heb iets te veel horloges, die ga ik niet allemaal voorzien van zo’n sluiting ![]()
Eigenlijk nooit last van, stalen banden heb ik vaak wel een “winter en zomer stand” op. Verder slinger ik ze smorgens om de pols, zit t even strak is dat zo. Ga niet de hele dag liggen mieren om het “precies goed” te hebben.
Bedankt voor de tip…ik ga er een bestellen!
Ik kom m al een hele tijd tegen op Insta. Steeds weer getwijfeld. Nog niet gekocht. Vind het best een stevige prijs.
Maar als je m hebt, ben ik benieuwd naar je ervaring.
En dat is je goed recht ![]()
Oh ja. Ik zie het nu. Dat vind ik denk ik niet zo mooi, bij die Breitling en die CFB sluiting valt de band en de micro adjustment in de sluiting. Alhoewel een keer proberen voor die centen… zal hem eens bestellen.
Helaas nog niet