TGIFF
Orient Flieger, ooit mijn eerste automaat, herkenbaar aan zân vele littekensâŠ
Kan nog steeds genieten van hoe perfect alle wijzers de indices aanraken!
14 likes
PieterK
22 oktober 2021 om 18:04
2242
Net thuis, alles aan de kant gegooid want er lag een pakketje te wachten! Op de valreep voor vandaag kan ik voor het eerst ook meedoen met Flieger Friday. Grote blij!
21 likes
Archief foto. Nu in het 'blauwe deel
â
15 likes
dreski
24 oktober 2021 om 16:08
2250
Bijna verkocht maar deze hoort gewoon in de collectie.
16 likes
Topdude
24 oktober 2021 om 18:18
2251
Eens. Deze koop je om te houden.
slls
24 oktober 2021 om 19:38
2252
Gaaf ding. Welk type is dit?
1 like
slls
26 oktober 2021 om 19:53
2254
Martin84:
Citizen NJ0100-38X.
Hmm 42mm kast, daâs dan weer jammer. 38/39mm meer niet voor mij.
Hij oogt en draagt kleiner.
Beetje in dezelfde stijl:
Deze is dan wel weer 39mm (met een redelijk prijs verschil gok ik )
8 likes
Oh ja, dat had ik er even bij moeten zetten
Dat is de Pmd56-2951. Voor de zwarte versie is het pmd56-2952.
Tijner
27 oktober 2021 om 07:09
2259
Die is wel heel tof ja zo in die maat!
Maar denk ik ook moeilijk te krijgen (ik zie maar 1 japanse verkoper).
1 like
Ik kan hem zeker aanraden ja.
Zelf heb ik hem via het forum gevonden, dus met veel moeite zal het een ander ook nog wel moeten lukken.
Met wat meer moeite zou je deze gids nog eens door kunnen lezen en kijken of dat meer Japanse sites onthult.
Beste mensen,
Wie wil dat nou niet? Een unieke Citizen, Seiko of Orient met Japanse dag weergave? Een NOS? Een uitgave die nooit in Europa of Amerika op de markt is geweest? Simpel, je koopt ze rechtstreeks in het Land van de Rijzende Zon! Na jarenlange succesvolle aankopen in Japan wil ik hier mijn ervaringen met jullie delen.
Stap 1: Hoe ga ik dat betalen?
Om voor je uiteindelijke aankopen te kunnen betalen heb je een internet bankrekening nodig. Dit noemen we PayPal. Deze rekening is gekopâŠ
Als derde optie kan je nog kijken of er een citizen AD is die zoiets naar Nederland kan halen voor je.
Mocht je er meer over willen lezen dan heb ik hier nog een heel verhaal geschreven:
Hallo mede-HFers!
Wat hier onder volgt is een heel zwetsverhaal van hoe ik dit klokje in mijn bezit heb gekregen.
Once upon a timeâŠ
Om te beginnen moeten wij een aantal maanden terug: Naar begin Semptember 2019 om precies te zijn. Dat was de maand dat ik jarig was en had besloten mijzelf eens te trakteren op een mooi horloge. Alleen was ik toendertijd nog niet besmet met het horlogevirus, dus was ik door de gebruikelijke stickermerken aan het bladeren naar iets wat ik leuk vonâŠ
1 like