Deze heeft extra ‘hoge’ Flieger historie. Het uurwerk heeft de stratosfeer zelfs een kusje gegeven ![]()
![]()
Vooral niet doen.
Eensch…daarom vraag ik het dan ook maar hier ![]()
Ik geef toe dat ondanks mijn 19.5 cm pols, dat een van de redenen is dat ie te koop staat.
Voor mij heeft het te maken met de historie van een model. Een cartier santos is ontworpen voor een piloot, dus voor mij mag die hier gepost worden hoewel het tegenwoordig als een dresswatch gezien wordt. Voor mij gaat het hier niet enkel over pilotenhorloges van de Duitsers, maar over alle horloges die ontworpen zijn, of aangepast zijn naar de wensen van piloten. Dus ook een rolex gmt, breitling navitimer, sinn103, iwc mk xii, breguet type xx, glycine airman,… Noem maar op.
Voor mij heeft het te maken met de historie van een model.
Ah…da’s een heel andere insteek dan ik dacht te moeten hebben.
Ik dacht veel meer in termen als specificaties en specifiek stijlelementen.
Een cartier santos is ontworpen voor een piloot, dus voor mij mag die hier gepost worden hoewel het tegenwoordig als een dresswatch gezien wordt.
Meteen maar even opgezocht. Dat is echt wel heel wat anders, dan de horloges die ik in dit topic zie.
Voor mij gaat het hier niet enkel over pilotenhorloges van de Duitsers, maar over alle horloges die ontworpen zijn, of aangepast zijn naar de wensen van piloten. Dus ook een rolex gmt, breitling navitimer, sinn103, iwc mk xii, breguet type xx, glycine airman,… Noem maar op.
Ja…dan valt er veel meer binnen de categorie ![]()
Goed om te weten dat er dus meerdere manieren zijn om naar een “titel/categorie/klasse” te kijken zijn.
Dank voor je uitleg!!!
Geen landingen hier deze week? Watskeburt? !![]()
IK ben er.![]()
Zojuist geland met de Longines Lindbergh Hour Angle aan de pols. ![]()
![]()
Fijn weekend en fijne vlucht gewenst. ![]()
![]()
Op vakantie met mijn IWC Mark XVIII. Blijft een beetje een haat-liefdeverhouding.
Prachtige blauwe wijzerplaat, vooral in het licht, maar soms vind ik hem juist té simpel. Misschien moet ik er gewoon nog wat langer aan wennen.

Als het uurwerk de hele kast had gevuld was het mijn ideale Flieger
geweest. Maar soms moet je een consessie doen…
De workhorse Laco om vandaag.
Leren band maar even verwisseld voor mesh, net wat lekkerder bij 32 graden aan de Moezel vandaag.