Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Zojuist ontvangen, een aardige doos! Het stortregende hier, maar daar had de Turtle ( of de doos zelf, zoveel plakband zit er om heen) geen last van gehad.

Gelijk natuurlijk in al het enthousiasme geopend, band aangepast en om de pols! Wat een berg bandjes en boekjes erbij. En snacks, waarvoor dank.

Wat me op viel is het gewicht, zwaar! Zoals de andere Seikos (en andere horloges, for that matter) draag ik normaliter een stuk kleiner 36-40mm en lichtere horloges. De Turtle is duidelijk gemaakt voor het zware werk.


Hier tussen de Seiko broertjes die ik zelf heb.

Komende dagen ga ik de Turtle lekker dragen en kom daarna met een eindoordeel. De fiffer slaapt vannacht midden tussen (het grootste deel) van de verzameling.

9 likes

Je hebt een mooie collectie…:+1:

Mooie verzameling inderdaad. Daar staat de turtle stoer tussen :wink:

P.S. Zou je misschien nog n overzichtsfoto kunnen maken vd inhoud?

1 like

Absoluut, doe ik straks weer thuis. De bijgesloten koekjes hebben al wel een deuk opgelopen :face_with_hand_over_mouth: dus die laat ik er even uit!

2 likes

De overzichtfoto van de inhoud! Al met al een flink pakket met enorm veel bandjes! Al hou ik hem mooi op staal.

Sinds binnenkomst is ie niet van de pols geweest (behalve met douchen) om hem aan een goede test te onderwerpen. Hierbij merk ik dat na een dagje kantoor het wel echt een flink horloge is voor mijn doen en gewenning aan 36-38mm grootte.

4 likes

Holy moly! :exploding_head:

Dit moet ik echt even ervaren :joy:

2 likes

Prima, gaat meer om de accessoires die bij t horloge horen, zoals extra bandjes, tools enzo.

Bonus dingen als koekjes, bier, lectuur die je mag houden hoeven er niet op.

1 like

Kopieer de complete lijst, zet je naam er onder en hij komt dat jouw kant op :smile:

Had ik al gedaan :wink:

Ik bedoel meer: Duurt lang!

:joy:

2 likes

En echt veel, dat ik t niet meer kan bijhouden wie er allemaal op de lijst staan :sweat_smile:

1 like

Vandaag laatste dag met de Turtle, later vandaag gaat ie richting het dorp waar ik 16 jaar lang heb gewoon, wat een toeval!

Na een dikke week met de Turtle heb ik een aantal dingen geleerd! Een kort verslag:

Het is een flink horloge, de Turtle. Zeker als je 36-39mm gewend bent. Daardoor is het horloge absoluut aanwezig.

De lume op het horloge is, zoals ik inmiddels van Seiko wel gewend ben, erg goed. Zelfs bij een beetje schaduw licht de boel al op, een zaklamp is bijna niet nodig :stuck_out_tongue_winking_eye:

Het is een fraai horloge om te zien! De bouwkwaliteit is absoluut degelijk en zwaar.

Maar is het ook wat voor mij?
Het antwoord daarop is nee. Er komt geen Turtle in mijn verzameling, omdat het voor mij persoonlijk te groot en te zwaar draagt. Natuurlijk, het kan allemaal nog veel groter en zwaarder, maar in de praktijk draag ik eigenlijk nooit groter dan 40mm.

Wel ben ik blij en dankbaar dat de Fiffers er zijn en je dus op deze manier een horloge kan uitproberen, erg handig!

10 likes

Hij is van het westen naar het oosten gekomen en vandaag in de Achterhoek gearriveerd! Gelijk de band aangepast en om de pols geslingerd. @Engel bedankt voor de verzending, verpakking en het lekkers :slight_smile:

3 likes

Graag gedaan! Ben benieuwd naar je bevindingen :wink:

3 likes

Zo dat waren mijn twee weken met de Turtle. Het kleine broertje heb ik hier op het forum overgenomen en vind ik een erg fijn en mooi horloge. Ik was dus vooral benieuwd hoe de grotere broer het om mijn pols (16,5 cm) zou doen. En misschien nog wel belangrijker als dit formaat zou kunnen wellicht een Samurai… Persoonlijk vind ik deze kast veel mooier dan de Turtle en qua formaat zijn ze volgens mij nagenoeg gelijk.

De Turtle is (zoals @Engel ook aangaf) best zwaar. Hij draagt wel erg fijn. Qua verhoudingen vind ik hem wellicht iets beter dan de mini turtle. Het formaat van de mini past mij beter, maar hij is wel wat dik voor z’n formaat.

Conclusie is, zoals ik al een beetje had verwacht, hij past wel qua lug-to-lug, echter is hij voor mijn pols wel te fors. Helaas dus ook geen Samurai voor mij :cry:. Vermoed dat deze door de kastvorm nog wat forser oogt.

@marnixmoed - enorm bedankt voor het ter beschikking stellen van de Turtle als fiffer!

@PabloPerez, morgen gaat hij richting Noord-Holland! Ik ben wel benieuwd hoe de ‘heatmap’ van alle verzendingen op de NL-kaart uit zou zien :slight_smile:

En uiteraard nog een paar foto’s:

11 likes

Yess kijk er naar uit!!

2 likes

Mijn ervaring met mn Samurai is idd dat die minder strak om mn pols valt dan de turtle met zn korte lugs.

Maar als je kunt, zeker gewoon n keer om de pols proberen te zien.

1 like

Na een lange nacht niet geslapen, s’ochtends vader geworden, komt dan ineens een dag van te voren het lang verwachte pakketje binnen.

Volgens mij is de doos vervangen (zag verhalen van een doos dat meer tape was dan doos). Meteen het horloge omgegooid, even de groene NATO erop gezet voor die vintage military vibe :cowboy_hat_face:

Heb zin in de komende 2 weken!
Bedankt @marnixmoed voor deze mogelijkheid!

4 likes

Gefeliciteerd met de kleine…:+1:

1 like

Inderdaad, proficiat met de kleine :partying_face:

1 like

Klopt, na overleg besloten om de verzend doos te vervangen, omdat die niet helemaal lekker meer was.

1 like