Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

1.Marnixmoed
2.Thehaguedragon
3.H_J_R_
4.Vintage4all
5.Igor
6.NickW
7.RobertW
8.Koekoek
9.ArjanV
10.Marxje
11.Bouke
12.anon32526882OV
13.Logie
14.25tien
15.Dpvh
16.PLP
17.Cannide
18.Thijsie
19.Thieuke
20.StefanKetelaars
21.Dino
22.Firly
23.Logixa
24.Dins1
25.Ruudvv
26.Marijnr
27.ThomThom
28.Whyking
29.Watch-This
30.Dutchmanpeet
31.RBK
32.Bouke
33.Selie
34.SA83
35.Teunnes
36.Richz1986
37.Stijn306
38.Leim
39.Spierbundel
40.Jaroen
41.Galf
42.Eddio
43.Wilfox
44.Phoenix.bas
45.Chlorophyl
46.Cdg
47.SjoerdKurstjens
48.SeikoFrank
49.Baars
50.Jarl
51.Joostvv2
52.Goku13
53.Daiderik
54.Jeranimo
55.Zipflip
56.Leszek
57.CitizIrv
58.CT_RS
59.Malus65
60.Jhanair
61.MaartenE
62.Chillekasper
63.GiveMeYourDough
64.pasd
65.PapaBeer
66.Stratos
67.Jeroenx87
68.ILoveWatches
69.denvro
70.Sebastiaan95
71.Mpaj
72.Edelweiss
73.MT043
74.Ruud2009
75.Ari
76. Eventive
77.AGTon
78.3xtr3m3
79.Marck
80.Timo9
81.Patrick_PJA
82.Svenn
83. Joey
84. Tegendraads
85. Beagle
86.PDB
87. Rebunted
88. Winne472
89. Lizzard
90. Stege
91. JayJayVo
92. Owengraven
93. McKenzy
94. Bakerwet
95. Mipnick
96. Josjos
97. PDB.
98. Bottero
99. SA83
100. MartijnNieuw
101. Dwarrel
102. Flex
103. Bartholomew
104. JayJayVo
105. fat_elvis
106. Nash
107. Roland1982
108. LastGentlemen
109. Laurentiuss
110. Engel
111. Martijn82
112. JSW16
113. ElderRuwy
114. Piede
???. Rik

Wil ook meedoen maar ben echt even kwijt hoe het nu staat met de lijst, volgens mij klopt hij niet helemaal? Of zitten we hier met een naamsverandering?

1 like

Ja klopt! JSW16 mag je veranderen met mijn nieuwe naam, dan zal hij vgm weer kloppen :ok_hand:

1 like

Na 2 leuke weken gespendeerd te hebben met de Turtle, was het vandaag weer afgelopen. Hoewel ik het een erg vet horloge vind, is ie simpelweg gewoon te groot voor mijn polsen. Al zou die in 42mm beschikbaar zijn zou die goede kans hebben om aangeschaft te worden, maar helaas. Weet iig nu dat de turtle niet een horloge voor mij is, ook al vind ik hem op foto’s toch wel heel dik. Hoop dat de volgende persoon er ook 2 weken lekker van kan genieten :beers:

Op visite bij de huidige duikertjes

De voorkeur gaat toch wel uit naar een NATO:

6 likes

Wat is je polsmaat dan? En, is de lug to lug maat niet veel belangrijker dan de diameter??

2 likes

Die is ong 16,5cm. Lug to lug is idd ook erg belangrijk, en het horloge past ook wel op de pols, maar persoonlijk gaat mijn voorkeur toch uit naar een wat kleiner formaat

3 likes

Ah ja, met 16,5 is ie inderdaad op het randje. Dan zou ik ook voor iets kleiners gaan.

1 like

Er bestaat de mini turtle. Die was dacht ik 42mm.
Ziet er imho wel meer contemporain uit.

Ja ik wil dan wel natuurlijk de klassieke cushion case. Geen idee wie het ook een goed idee vond om een mini turtle te maken met een andere case :expressionless:

1 like

Seiko? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

En hij is aangekomen! :partying_face:

Eerste indruk;

WTF doen wij elkaar allemaal aan!?



(ik dacht eerst dat m’n weegschaal het niet aan kon, aangezien 5kg het limiet is)
:joy:

Wel een knots zeg, zo wisselend van een SKX013. :open_mouth:

Nu eerst om de pols geslingerd met een bandje van mijzelf. De bijgeleverde banden zijn tof, maar weinig wat echt “mijn” ding is. Om te beginnen eerst maar even op deze band op mij in laten werken. Dan kijken wij daarna wel verder naar de andere banden. :slight_smile:

5 likes

Zet 'm op de flatvent, zo’n comfortable combinatie :ok_hand:

Groetjes van z’n pepsi-broer!

3 likes

Thanks voor de tip. Morgen gaan wij dat doen. This is the way! :grin:

Ik had de turtle wat lomper verwacht qua draagcomfort. Maar vergeleken met de Heimdallr MM300 fiffer draagt deze lichter en comfortabeler.
Deels zal dit komen doordat hij echt lichter is, maar ook voor een groot deel door de undercut van de case. Mij staat namelijk bij dat deze bijna ontbrak bij de heimdallr.


So far, so good!

3 likes

:+1:

Wel een ontzettende stofmagneet, die band :smile:

4 likes

En je hebt em op de Japanse manier gemonteerd: met de ‘uitstekende tong’ naar jezelf :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Zou je nog n overzicht foto kunnen maken vd complete inhoud vh pakket (lectuur, snoepgoed, etc hoeft niet), zodat we in de gaten kunnen houden of er iets verdwaald raakt? Bvb

1 like

Zeker! Sterker nog; dat had ik al gedaan bij ontvangst.

Alleen de turtle en het dames horloge zelf staan er niet op. De doosjes zitten nog dicht op de foto :sweat_smile:

Vandaag heeft het schildpadje even wat rust. Morgen gaat hij weer de doos in om aan de volgende reis te beginnen. @Piede, kan jij mij vast adresgegevens toesturen via pb?

Dat doe ik met alle bandjes :grin: anders schuren de puntjes van de band over het bureau tijdens het werken en daar worden vooral lederen bandjes niet mooier op.
:innocent:

2 likes

Vandaar dat ik metalen banden draag.

Daar wordt alleen de laptop niet mooier op met er overheen schragen. Dus doe ik tegenwoordig n horloge met leren bandje om :laughing:

1 like

Zitten er nou genoeg schakels bij om hem om je bovenbeen te dragen of is dit een bouwpakket?

5 likes

Het zijn 2 verschillende banden :joy: van elke band een aantal schakels :wink:

Dat gezegd hebbende… Ik wil best proberen of ik er 1 grote band van kan maken hoor :grin:

1 like

Dat heb ik trouwens ook een tijd gedaan. Daarom ziet m’n thuiswerkplek er zo uit :point_down:

Oh ja!

@Rik, dit zit allemaal in dat zakje:

Het lukt erop dat er ergens gedurende de reis en aantal pins/collars verloren zijn gegaan? Samen met 1 endlink?

Ik kom dus pinnen te kort om hem te monteren. Maar ik schat in dat een bovenbeen toch iets teveel van het goede is :yum:

1 like

Graag wil ik ook mee doen hierbij mijn toevoeging

1 like