Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Klopt, er was iets verloren geraakt, waardoor we nu dus een soort overzichtsfoto hebben bij ontvangst.
Iemand was zo vriendelijk geweest (tot mijn schaamte is me de naam ontschoten voor de eeuwige roem) om er n nieuwe authentieke Seiko Turtle band toe te voegen. Dus als het goed is moet 1 band nog compleet zijn en van de originele band kunnen dan schakels uit gehaald worden voor de Stallone’s en Schwarzeneggers onder ons.

En natuurlijk voor degenen die em om de bovenbeen willen :wink:

1 like

En hij gaat door!

:smirk:

2 likes

In goede orde ontvangen! Bedankt @ElderRuwy!

Ik heb dit topic niet gevolgd dus dacht even dat er stenen in de doos zaten ofzo. Dat zijn dus de boekjes :rofl:

De Seiko net op de bruinleren band gezet. Nato, perlon en (veel te lang) rubber zijn niet aan mij besteed.

Het stalen banden bouwpakketje ga ik wellicht van de week nog even aanpakken om het horloge, zoals het voor mij eigenlijk hoort, op staal te dragen.

Bedankt @marnixmoed voor het mogelijk maken. En iedereen die iets aan het totaal heeft toegevoegd.

Nog een verplicht wrist shotje :sunglasses:

6 likes

De Turtle is uiteindelijk een kleine 2 weken bij me geweest. Het was leuk om weer eens een Seiko duiker te dragen! De bruinleren band is er niet afgeweest, ik vond die toch wel lekker dragen :slight_smile:

Het is geen model dat ik zelf zou kopen. Daarvoor vind ik het te groot. De kastvorm is ook niet helemaal aan mij besteed. Toch geweldig dat ik dit met zo’n Fiffer heb kunnen bevestigen :slight_smile:

Ik ben wel benieuwd wat er met de bezel is gebeurd? Nog niet eerder een duiker gehad waar de bezel zo enorm zwaar draaide. Dit haalde de ‘fidget fun’ wel een beetje weg :sweat_smile:

Inmiddels is de Seiko als het goed is gearriveerd in huize @Rik :+1:

1 like

Ik heb inderdaad een hele grote doos op mijn bureau aangetroffen vanmorgen.

Ben benieuwd wat er allemaal in zit want hier passen wel 20 horloges in :sweat_smile:

1 like

Ok eerste indruk: wat zit er veel bij aan randspul zeg. Leuk om die catalogi een keer door te kijken en weten dat ze weer weg mogen :innocent:

Oh een horloge, leuk voor een meisje… terug de doos in.

Nog een horloge, gave Turtle zeg maar die heeft al heel wat mee gemaakt :face_with_raised_eyebrow:
Zou toch zeggen dat er niks makkelijker is dan bandjes verwisselen met de drilled lugholes maar het horloge ziet er uit of het minstens drie keer bij de Serieprikker is blijven logeren. De bezel is blijkbaar gebruikt om bierflesjes mee te openen en de kast heeft een buts die 750,- kost om uit te deuken als hij in je auto zit.

Snap niet dat bij zo’n leuk initiatief als dit er met het horloge niet wat zuiniger wordt omgesprongen…

Hé een doos met bandjes, lekker wisselen de komende tijd. Maar er zijn er al zat die er sowieso niet op gaan (of passen). Prognose van de favorieten: staal, zwarte perlon en bruine lederen band.

Erg gaaf dat iemand de moeite heeft genomen om de deksel te graveren trouwens.

Ik heb er in ieder geval zin in:

6 likes

Enerzijds snap ik wat je bedoelt. Anderzijds is dit juist weer niet eventjes om de pols bij de juwelier, maar dat je em gewoon kunt dragen. En ongelukjes kunnen dan helaas gebeuren.

En wellicht dat niet iedereen n tool heeft om door de lug holes te steken.
Mc Guyver truuk: buig n paperclip recht en het werkt prima om de springbars eruit te krijgen via de lugholes. Zo had ik t jaren gedaan en doe dat soms nog steeds zo als lug holes te diep zijn voor mn tooltjes.

Eerste even de foto van de inhoud behorende bij de Turtle:

Klopt dit allemaal?

Van de stalen banden mist minimaal 1 endlink voor fatbars en 11 pins al dan niet met collar (twee systemen). Puzzeltje dus.

Perlon band er op gehad vandaag, een beetje stug maar erg fijn. Ondanks het formaat en gewicht nauwelijks merkbaar aan de pols door de vorm van de kast :ok_hand:t2:

Dus even een kleine tussenstand van de banden en bedenkingen tot nu toe:

5 likes

Lol, koningsdag, WK, GP Zandvoort zijn allemaal eventjes achter de rug. Maar straks is t weer oranje boven :wink:

Vergeet de flat vent Seiko band niet te proberen. Erg comfortabel imho.

En erg overzichtelijk overzichtsfotos :+1:

Zal het dan toch? @Gipie is de volgende en de laatste op de lijst :scream:

Stuur je me een pm met je gegevens? Dan kan ik hem weer inpakken en versturen…

3 likes

Mocht iemand em nog n keer willen, dan mag dat natuurlijk ook.

Pm is ontvangen, :turtle: is weer ingepakt.

Waren twee leuke weken waarbij de Turtle de eerste 4 dagen continue gedragen is.

Kan over de Turtle heel kort zijn in plus- en minpunten:
:white_check_mark: Bandenslet pur sang
:white_check_mark: Draagt erg comfortabel door de kastvorm
:white_check_mark: Geweldige lume

:x: OEM banden, zowel op rubber als staal erg lomp
:x: Good at all, master of none
:x: Érg aanwezig

Geweldig als zomer-/vakantiebeater maar te groot en lomp als daily d®iver.

Favoriete band qua comfort was de lichtbruine lederen band alleen ben ik heel erg tegen duikers op leer dus leuk voor de Fiffer maar niet voor de heb:

Tweede keus, de perlon band (als die wat soepeler is, nu nog vrij stug:

Derde keus is een gelijkspel tussen de OEM rubberen (te dik om normaal onder je mouw te passen) en een gewoven halfstrap welke in een normale kleur en de juiste maat zeker nr.1 zou zijn, met afstand (roze en 2mm te breed, maar evengoed érg comfortabel):

Vierde keus blijft voor mij toch nato, kan gewoon helemaal niks met dat flapje…

Niet geprobeerd want 0,0 vertrouwen in het feit dat het goed in elkaar zit, de stalen band. Bij schudden (na een kort ritje in de auto bijvoorbeeld) trillen er al pennetjes los dus niet actief gedragen. Spijtig maar gewoon eng hoe deze er bij hangt.

Overzicht van de bandjes staat hier al boven, rest mij nog het overzicht van de randzaken:

En uiteraard dankzeggen aan @marnixmoed voor het mogelijk maken van deze Fiffer :kissing_heart: vond het erg leuk om hier in mee te mogen delen :pray:t3:

5 likes

Wat voor auto heb je dan…:thinking:

1 like

Een bescheiden 2 liter diesel, wel vrij strak afgeveerd maar die band zit gewoon niet goed in elkaar op het moment.

Heb niet de gereedschappen en kunde om hem weer netjes te maken dus maar vanaf gebleven.

Klinkt alsof er ringetjes/buisjes niet in zitten die de pinnen op hun plek moeten houden. Dan schuiven de pinnen er inderdaad zo weer uit en valt de band uit elkaar :woozy_face:

Voor n Fiffer blijkt zo n band geen goed idee, aangezien die mega kleine buisjes makkelijk kwijt raken. Sommigen zullen misschien niet eens geweten hebben dat er buisjes zitten en hebben er wellicht niet eens op gelet.
Bedenk me nu dat n disclaimer (met n YouTube linkje hoe t moet) aan t begin wel handig zou zijn geweest…

Dat gezegd te hebben, als t je eigen horloge is en je niet vaak schakels wisselt (in mijn geval na de 1e keer bijna nooit meer, omdat ik meestal wel uitkom met de fijn afstelling in n sluiting), dan is mijn ervaring dat t jaren, misschien wel tientallen jaren goed blijft zitten.

Zo is mn Seiko Monster ongeveer 15 jaar mn daily wear en geen last gehad v pinnen die los kwamen. Gauw digitaal afkloppen :fist_right: :evergreen_tree:

1 like

Een bescheiden diesel start tegenwoordig vanaf 1500 cc hoor…:joy: Een 2 liter is al gauw goed voor meer dan 200 PK…:flushed:.

Daarom is hij ook vrij strak afgeveerd :upside_down_face:

1 like

Spannend

image

Om 10:33 is de bezorger weggereden…

Touchdown!! @Gipie

1 like

Thanks ik kan niet wachten.

Hier is een bomproof pakket (zonder je) aangekomen. Mijn lieftallige wederhelft was aardig geschrokken door de grote en het gewicht van het pakket.

Voor mij kwam Sinterklaas vroeg dit jaar ondanks dat het pakketje niet in mijn schoen paste kon ik niet wachten ok het uit te pakken.

Mijn eerste indruk is goed ik ga hem komende twee weken voldoende draagtijd geven.

Thanks @Rik voor de verzending en de update.

2 likes