Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Gelukkig zijn ze weer terecht en zoals ik al hoopte valt het allemaal mee. Niet altijd het slechtste van mensen denken :wink:

1 like

Fijn dat ze weer terecht zijn!

1 like

Drugs are bad, mkay.

copyright Rik

*Hatsjoe!

Maar eens even het stof van dit topic afblazen, voor iemand zich af gaat vragen of de Turtle weer verdwenen is. :wink:

Mooi moment om mijn ervaringen maar eens te delen!

Ruim 3 weken geleden Op ietwat onorthodoxe wijze deze eerste Fiffer in handen gekregen.
Allereerst de grote doos maar eens leeg getrokken en de inhoud georganiseerd; horloge in een halve doos, dekseltje, stapeltje boeken, beetje zielig ogende omdoos, heul veul banden, Swatchje…

OK, deze is duidelijk al even onderweg, lijkt compleet, maar wat ruik ik toch? Alsof er een flesje aftershave van discutabele herkomst omgevallen is… over de bandjes! :nauseated_face:

Snel wat interessante bandjes geselecteerd, die gaan schoongemaakt worden, de rest weer in het doosje en dicht dat ding.

Sowieso eerst maar eens een doekje en wat water en zeep gepakt, mijn OCD kan erg slecht tegen viezigheid en echt schoon kon ik het geheel niet meer noemen. :face_with_monocle:
In dezelfde beweging ook maar even de omdoos weer netjes van wat stukje tape voorzien.

Zo u leest, ik heb een tik. :nerd_face:
Daarom heb ik ook nog een poging gedaan de stalen band(en) weer in een bruikbare staat te brengen. Dat was dus lekker een avondje poetsen, pielen en uitvogelen hoe de frankenband tot stand was gekomen. Splitpennen waar ‘Pin and Collar’ hoort en andersom, ik snap wel dat de band rammelde en kraakte. Uiteindelijk maar alles uit elkaar gehaald en de juiste onderdelen weer bij elkaar gebracht.

Zodoende zijn er weer twee banden ontstaan.
De eerste gaat meer liefde nodig hebben dan ik kan bieden: er mist nog steeds een end-link en een flink aantal setjes ‘Pin and Collar’.
De tweede is in principe weer bruikbaar als je een pols van 17,5 cm plus hebt, maar ik heb niet de juiste springbars om m ook veilig te monteren. Hij voelt in ieder geval weer solide aan!

Dan nu tijd om te genieten :wink:

De eerste twee weken is het horloge nauwelijks van mijn pols geweest en dat verbaasde me behoorlijk!

Op de foto’s trekt de Turtle me altijd wel, maar vind ik de 'm vaak wat saai aandoen; stalen kast, zwarte plaat, zwarte bezel, zwarte of stalen band. En dan de vorm van de kast…

Kort samengevat in de woorden van mijn vrouw: “kweenie hoor”.

Toch ben ik om :smiley:

Lekker spelen met de bandjes en het wordt een frivool geheel.
Even een bandje wisselen en je loopt zo van een low-key vergadering naar een borrel, weer even een wissel en je zit lekker met je neus in het zonnetje op een terras. Zo verveelt het dragen van de Turtle niet snel.

En minstens even belangrijk, op een Nato heb ik nauwelijks door dat ik m om heb. Zelfs in een redelijke extreme stand van de hand volgt het horloge precies de lijn van mijn pols.

Conclusie: Fijn horloge dat goed te dragen is en waarbij bandenswappen een waar genot is.
Uiteindelijk is de blauw/oranje Nato mijn favoriet kwa kleur, de groene single pass draagt het lekkerst en de rubberband blijf je ruiken.

Het resultaat voor mij:

  1. Ik heb van de week maar eens een stapel Nato/Zulu/MN-achtige banden besteld om te proberen op een eigen horloge :wink: Ik twijfelde heel lang of dit soort banden iets voor mij zijn, meestal ben ik toch vooral van staal en leer.
  2. Aangezien ik en een duiker en een DIY projectje zocht, ben ik me maar eens gaan verdiepen in Mods van de Turtle -> ik ben weer een tijdje van de straat!
12 likes

En om de historie ook maar even netjes te houden, de lijst hierbij aangevuld.
Plees had zich eerder al verwijderd van de lijst, dus ik mag nummer 120 dragen.

Wie wil nummer 121?

1.Marnixmoed
2.Thehaguedragon
3.H_J_R_
4.Vintage4all
5.Igor
6.NickW
7.RobertW
8.Koekoek
9.ArjanV
10.Marxje
11.Bouke
12.anon32526882OV
13.Logie
14.25tien
15.Dpvh
16.PLP
17.Cannide
18.Thijsie
19.Thieuke
20.StefanKetelaars
21.Dino
22.Firly
23.Logixa
24.Dins1
25.Ruudvv
26.Marijnr
27.ThomThom
28.Whyking
29.Watch-This
30.Dutchmanpeet
31.RBK
32.Bouke
33.Selie
34.SA83
35.Teunnes
36.Richz1986
37.Stijn306
38.Leim
39.Spierbundel
40.Jaroen
41.Galf
42.Eddio
43.Wilfox
44.Phoenix.bas
45.Chlorophyl
46.Cdg
47.SjoerdKurstjens
48.SeikoFrank
49.Baars
50.Jarl
51.Joostvv2
52.Goku13
53.Daiderik
54.Jeranimo
55.Zipflip
56.Leszek
57.CitizIrv
58.CT_RS
59.Malus65
60.Jhanair
61.MaartenE
62.Chillekasper
63.GiveMeYourDough
64.pasd
65.PapaBeer
66.Stratos
67.Jeroenx87
68.ILoveWatches
69.denvro
70.Sebastiaan95
71.Mpaj
72.Edelweiss
73.MT043
74.Ruud2009
75.Ari
76. Eventive
77.AGTon
78.3xtr3m3
79.Marck
80.Timo9
81.Patrick_PJA
82.Svenn
83. Joey
84. Tegendraads
85. Beagle
86.PDB
87. Rebunted
88. Winne472
89. Lizzard
90. Stege
91. JayJayVo
92. Owengraven
93. McKenzy
94. Bakerwet
95. Mipnick
96. Josjos
97. PDB.
98. Bottero
99. SA83
100. MartijnNieuw
101. Dwarrel
102. Flex
103. Bartholomew
104. JayJayVo
105. fat_elvis
106. Nash
107. Roland1982
108. LastGentlemen
109. Laurentiuss
110. Engel
111. Martijn82
112. JSW16
113. ElderRuwy
114. Piede
115. Rik
116. Gipie
117. Sprezzatura
118. Leszek
119. P137RO
120. Logan
121. ???

3 likes

Lekker bezig…:+1:

1 like

Goed bezig :muscle:

Mocht het zo zijn dat niemand daar bezwaar tegen heeft. zou ik hier wel nogmaals een weekje mee willen experimenteren.

4 likes

Gezien er geen 30 wachtenden voor u zijn, denk ik niet dat er iemand heel veel bezwaar zal hebben?

Dus wat mij betreft: stuur even je adres door en dan ga ik met volle tegenzin de turtle weer klaar maken voor vertrek. :wink:

3 likes

Wederom de Turtle om de pols.
Deze vandaag mogen ontvangen van @Logan .

Na een gezellig gesprek kon ik niet laten om even zijn PRX in handen te nemen.
Wat een heerlijk exemplaar.

8 likes

Mooie metamorfose :wink:

2 likes

6 likes

Wat is jouw polsmaat?

1 like

Een slanke 16cm.

1 like

Die van mij is 16,8 maar heb altijd een soort haat/liefde verhouding met de Turtle. Vind de kastvorm echt heel tof, maar draagt naar mijn gevoel iets te groot voor dagelijks gebruik.

2 likes

Mooie opknapbeurt van de forumturtle. Had 'm graag even gepast voor ik op marktplaats een turtletje aan had geschaft, maar ik heb per ongeluk toch uit ongeduld toch zo’n ding gekocht. De kastvorm viel me alles mee, echt een leuk horloge… Beetje jammer dat het een fake was, haha. Dat ze zoiets namaken in China. Van Rolexen weet je het, maar van Seiko’s van een paar honderd piek? Waanzin.

Ik snap heel goed wat u bedoelt.
De uiteindens van de lugs vallen gelukkig precies binnen mijn pols.

Normaliter zou ik zeggen te groot, echter met deze kastvorm vind ik het nog acceptabel.

Voor dagelijks gebruik weet ik niet. Des al niet te min is het wel een heel gaaf model.

3 likes

Turtle mods zijn leuk, echt een aanrader.

4 likes

Er is ook n kleiner broertje v 42mm. Vermoed dat ie wel land turtle zal heten?

4 likes

Land tortoise meen ik gelezen te hebben.
Ik vind vooral de middelste twee erg geslaagd.

1 like

De Turtle mocht vandaag een dagje mee op de boot.

9 likes