Seiko heeft bij hun duikhorloge dikke springbars. Niet alle normale springbars met n dubbele kraagje passen er goed in.
Beter lijkt te me om de originele springbars in t pakket te houden.
Vandaag nog maar weer even een dagje met de fiffer en dan mag die wat mij betreft straks door naar zijn volgende tijdelijke thuis.
Ik vond het heel leuk om de Turtle een paar weken in mijn bezit te hebben en daarvoor @marnixmoed heel erg bedankt.
Ik vond het extra bijzonder om deze fiffer te mogen proberen. Het feit dat dit de allereerste fiffer is (inmiddels een werkelijk fenomeen op HF) en daarmee al bijna tien jaar de ronde doet bij een honderdtal hf-leden, al lang voordat ik überhaupt een hf lid was (ik was toen nog maar net uit de luiers), maakte dit een no-brainer toen ik mij aanmeldde voor deze fiffer. Daarbij denk ik dat deze Turtle ook het ultieme fiffer-horloge is. Een bekend en geliefd horloge door velen, maar ook één met een love-it or hate-it verhouding. Want voor velen (zeker met een bescheiden pols) klinkt een horloge van 44mm als onbegonnen werk. Toch heeft dit horloge mij aangenaam verrast door hoe draagbaar en comfortabel het is. Al is het niet zozeer een horloge dat ik zo snel zelf zal kopen, heb ik het wel meer leren waarderen. Mocht ik ooit een goeie deal vinden, dan zal ik dat zeker overwegen.
Nogmaals dank Marnix en ik geniet er nog even van en zal contact opnemen met de volgende uit de lijst.
Ik heb zelf geen 22mm springbars. Alles wat erbij kwam toen ik hem kreeg is ook doorgegaan naar @Valk
Er zaten/zitten wel een paar dikke bij maar die pasten niet in de stalen band.
Geen probleem! Die ik er nu zelf in heb gedaan zit goed. Dus ik denk het handigst om bij eventuele toekomstige bandenwissels de huidige springbars te blijven gebruiken
Ik zie hem graag deze kant op komen!
Wordt leuk, kan ik hem vergelijken met een echte Turtle…