Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Dat waren deze: :slight_smile:

6 likes

Gisteren Wing ontmoet in een duistere lunchroom in Den Haag alwaar hij het FIF project onthulde.
Leuk en vooral mooi initiatief van een horlogeliefhebber pur sang.
Gisteren uren bezig geweest de metalen band met die vermaarde en verfoeide Seiko collars op de juiste maat te krijgen voor mijn 20cm pols.
Hieronder de eerste quick and dirty foto’s. Uitgebreid verslag volgt nog.
Maar de Turtle is een heerlijk klok en komt op het juiste moment binnen. Ik was een twijfelaar voor aanschaf. Ik denk dat deze wel een keer in mijn bezit gaat komen.

Wing, bedankt voor dit geweldige initiatief!

21 likes

Een zeer leuk initiatief! :thumbsup:

2 likes

klopt, overdracht in mijn tuin, jij met de cabrio :race_car:

3 likes

Leuk initiatief!
Zou wel mee willen doen maar dan puur voor het meedoen, Seiko duikers zijn niets voor mij dus het horloge wordt ik niet erg warm van :grin:

1 like

Ja. toen het nog warm was… :slight_smile:

1 like

Als ik dit zie icm met de avatar van @anon33714818EV , tsja dat is ook een cabrio :joy:

2 likes

Dit soort dingen maakt dit forum leuker dan Marktplaats. Mogen geschorste forummers eigenlijk ook meedoen?:wink:

2 likes

Hebben ze in den Haag ook andere lunchrooms dan🤔.
On topic…mooi project. Geniet er van, maar daar heb jij geen moeite mee👍

2 likes

leuk initiatief, dit maakt een forum zo leuk

1 like

Nee hoor, principe v Pay it forward en daarmee samenhangend met flipper It forward is vertrouwen in de mens iets moois te doen voor n ander, zonder er iets voor terug te verwachten. De ontvanger Is de nieuwe eigenaar. Of misschien beter, we zijn op t forum samen eigenaar.

Ik hoop dat degenen die geïnteresseerd zijn in n dergelijke klok (groot, duiker, vintage uitstraling, etc) rustig t kunnen uitproberen. En eventueel verder wat leuks mee doen.
Zelf Had ik nl geregeld aanschaf twijfels na kortstondig n klokje even gezien te hebben of alleen v plaatjes.

8 likes

Hoorde van een Haags vogeltje dat je als het goed Is ook benieuwd was naar de Turtle?

2 likes

Ik zeg niks :zipper_mouth::wink:

1 like

Toch zijn die vogeltjes hedendaags een stuk slimmer dan vroeger. Maar ze roddelen nog al wat af heb ik begrepen, het vogeltje had wel gelijk in dit geval😉

3 likes

Ik heb de Turtle nu bijna 2 weken in huis gehad. Dat vind ik overigens wel zo’n beetje de periode die redelijk is om het ding te bekijken en besnuffelen.
De Turtle had hevige concurrentie om polstijd van een GShock GSteel die een dag later binnenkwam. Maar toch heb ik een goede indruk gekregen ervan. Ik heb de rubber band, die bekend is bij mij vanwege andere Seikomodellen, er even om gehad, zat erg prettig. De stalen band vind ik mooi, ondanks de kleine blingstukjes ertussen. En ook die was comfortabel. De natobandjes die erbij zaten zijn op één na nog maagdelijk. Ik ben niet zo’n natoliefhebber.
Het is een schitterend horloge die mij erg doet denken aan mijn vintage 6309-7290 die inmiddels niet meer in mijn bezit is. Niet gek ook natuurlijk want deze komt ook uit dezelfde 6309 familie.
Conclusie is, dat wanneer zich de gelegenheid voor doet om een Turtle over te nemen, ik die kans zal grijpen. Deze komt er nog wel.

Gisteren kwam @Vigorelli langs om de Turtle op te halen. Huub had gelukkig zijn collectie (schitterende SINN!) mee genomen zodat het erg gezellig werd. Zó gezellig dat ik vergat om drinken aan te bieden maar gelukkig was mijn vrouw alert. De bestemming ná Huub is ook al bekend en daarna mogen jullie het uitzoeken. Ik denk dat de nieuwe FIFdrager zich tegen die tijd wel hier zal melden zodat een volgend slachtoffer gekozen kan worden.

@marnixmoed, een topactie dit! Kan dit initiatief erg waarderen. Het zal een hele tijd duren voordat het horloge weer bij jou terug komt denk ik zo…

6 likes

Fijn te horen dat ie je Is bevallen. Ik heb liever dat ie op t forum rond blijft dwalen, dan dat ik em terug krijg.

1 like

Jeetje wat n hoop taalfouten heb ik gemaakt… sweat_smile:

Erg mooi initiatief, als deze een keer in de buurt van Dronten is dan wil ik hem ook wel een paar weekjes proberen. :thumbsup:

1 like

Oeiii, ik ben zo bang dat ik het horloge op een gegeven moment zo leuk vind, dat ik hem haast niet meer verder wil flipperen! :eyes:

Ik weet uit het verleden dat er zo iets was als “flat Reto” in de PMWF dagen, dat was een eenvoudig kunststof Swatchsje, waarbij het een iets andere bedoeling had, namelijk foto’s maken in de omgeving van de tijdelijke eigenaar. Dat ding ging dus letterlijk de hele wereld over, van de VS naar Kreta, naar Australië, Duitsland, etc, etc. Omdat het ding zo licht was, was het niet kostbaar om 'm door te sturen in een bubbelenvelop.

Er was ook een ander, best leuk gemod horloge, voor de Wis of The Month die dus elke maand werd doorgestuurd, maar die is dus werkelijk ergens niet meer van teruggekomen, de reden weet ik niet.

1 like

Das toch mooi? Als je em dan koopt, weet je dat t geen miskoop wordt en wellicht n blijvertje.

1 like