Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Leuk idee al snap ik het nog niet helemaal?

De koper is hem dan bijna altijd kwijt terwijl hij heeft geïnvesteerd in het horloge?

Is het niet handig en leuk om met een man of 15 een gaaf horloge gedeeld te kopen en dat hij dan om de weken/maand rondgaat als een soort ‘wisselbeker’ Dat lijkt me wel billijker dan dat 1 al de verantwoording draagt voor inkoop en schade/slijtage/prijsvermindering? :slight_smile:

2 likes

@Thehaguedragon nog bedankt voor je gastvrijheid! Voor je het weet ben je anderhalf uur verder met dat geouwehoer over klokjes!

Leuk om de SRP777 zo eens mee te maken. Ik had de new turtle al langer op het oog dus des te fijn om hem een aantal dagen te kunnen dragen. Wel voorzichtig, want het is niet mijn klokje.

Waar ik afgaande van de foto’s dacht een voorkeur te hebben voor de batman, coke of padi, vind ik deze toch ook wel lekker rustig ogen, gewoon strictly business… Toch maar eens kijken bij Rob om ze allemaal irl te vergelijken. Hoewel ik net zag dat er daar een heel aantal alweer uitverkocht zijn.

Anyways, wat snelle indrukken en telefoonfoto’s, al kennen de meesten 'm zo onderhand wel. Heerlijk formaat duiker, prima aanwezig op mijn 18,5cm pols maar zeker niet overdreven.
Over de standaard bracelet ben ik om het voorzichtig te zeggen niet enthousiast, zowel wat betreft looks als draagcomfort. Dus snel op het Seiko rubber gezet en die vind ik super. Ik kende van Seiko enkel die wat stroevere Z22 banden, maar deze is prima soepel. De klok zelf draagt gewoon prima door de kastvorm en de bescheiden hoogte. Superlume natuurlijk!

Nogmaals top initiatief @marnixmoed . Ik zorg er goed voor en over een weekje oid flipper ik em weer forward naar @vintage4all!

gr, HJR

6 likes

Super iniatief! Klinkt erg leuk om mee te doen. Hoe kom je in aanmerking hiervoor, of welke “status” moet je hebben? Ben wel beniewd naar de Seiko!

1 like

Dit is inderdaad heel leuk! ik zou ook graag een keer mee doen, dus zelfde vraag als RobertW hier boven.

1 like

Take your time and enjoy it😙

1 like

Begrijpelijk, het Is ook n beetje apart. Als je de film hebt gezien, snap je t idee denk ik beter.

Je doet iets voor n ander zonder n tegenprestatie van te verwachten, in de hoop dat die weer iets belangeloos voor n ander doet.

2 likes

Geen idee eigenlijk. Het liefst heb ik dat iedereen kan meedoen, maar wil ook verkomen dat iemand zich ff aanmeldt en alle Flipper It forward horloges op Marktplaats ofzo zet

Kijk, en zo ontstaat door dit project ook contact tussen mensen - iets wat belangrijker is dan alle horloges bij mekaar. Geweldig!

Mede daarom was die gravure een goed idee :wink:

Is het misschien een (niet verplicht) idee dat elke ontvanger een fotootje maakt met de Turtle op een markante plek in zijn woonplaats? Misschien met een klein beetje info over wat er op de foto staat? Krijgt dit draadje meteen het idee van een soort reisverslag.

9 likes

Dat is wel gaaf! En geeft persoonlijke achtergrond, wat leuk is!

1 like

Ik snap het, mooi! Ga de film kijken.

1 like

Leuk idee!

1 like

Strak plan👍, eensch

1 like

Geweldig initiatief! Ik zou het horloge ook graag eens een weekje proberen, twijfel al tijden over de new turtle maar ben bang dat hij te groot is voor mn polsen… Wat is nou een betere manier on het te proberen? :smile:

1 like

Kweenie, de verkoper kan ook n plaatje zonder de achterkant erop zetten.
Bovendien, op t forum weet je over de gravure, maar ieder ander zou niet weten waar t voor staat.

Heel leuk als iemand dat wilt doen, maar ik wil ook weer niet dat er allemaal voorwaarden aan gesteld wordt.
Pay/Flipper It forward is juist bedoeld dat je iets doet voor n ander zonder er iets voor terug te verwachten. Met allerlei regels krijg je het idee dat t niet zo vrij Is.

Maar nogmaals als je t leuk vind om t optioneel te doen lijkt t me prima en n leuke toevoeging. Of als je er je eigen twist van wilt maken, zoals bijvoorbeeld er n tekening/schilderij v te maken, of wilt modden, of met n bn-er mee op de foto, of alleen maar even wilt uitproberen… Wat mij betreft Is t allemaal best. Maarniksmoet heh :wink: Gewoon wat fun ermee hebben.

Dat was ook mijn initiële idee. Er waren posts over horloges leasen en huren n poos geleden. Ik voelde daar wel iets voor, omdat ik niet zo n flipperaar ben. Een horloge die ik koop, hou ik.

Maar soms heb ik niet gelijk de klik met n klokje, v internet plaatjes, of zelfs na eventjes om de pols passen in de winkel of bij forumlid. Vandaar dat eventjes huren/uitproberen me wel iets leek.

Met dit project kun je kosteloos (op de doorverzending of kop koffie met n forumlid na) een horloge even n poosje uitproberen.

Echt een heel vet initiatief dit, ik zou graag een keertje meedoen! :smile:

1 like

Mooi initiatief hoor :thumbsup:

1 like

Vandaag is de ‘flipper’ aangekomen vanuit Den Haag via @Vigorelli in


Tijd om de turtle eens grondig aan een onderzoek te onderwerpen, fotookes te kieken, bandjes te swappen etc.
Wordt vervolgd…

10 likes

Heel leuk veel plezier in jouw 'shift’
Wie weet kom ik ook eens aan de beurt voor dit leuke model :slight_smile:
Mvg.

Ramos

1 like