Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

SEIKO TURTLE FIFFER OVERZICHT

.
.
.
Logixa
Dins1
Ruudvv
.
.
.
Selie
S_Augustinus
Sirlatete
Richz1986
.
.
.
Spierbundel
Jaroen
Galf
Eddio
wilfox
:watch: :point_right: Phoenix.bas
Chlorophyl
Cdg
SjoerdKurstjens

2 likes

SEIKO TURTLE FIFFER OVERZICHT

.
.
.
Logixa
Dins1
Ruudvv
.
.
.
Selie
S_Augustinus
Sirlatete
Richz1986
.
.
.
Spierbundel
Jaroen
Galf
Eddio
wilfox
Phoenix.bas
:watch: :point_right: Chlorophyl
Cdg
SjoerdKurstjens

De Fiffer is zojuist opgehaald door @Chlorophyl, veel plezier ermee! En @marnixmoed wat een geweldig initiatief, hulde en dank voor u!

3 likes

Zo! Wat een verzameling… tot mijn spijt moet ik bekennen dat er wat snoepjes zijn gesneuveld tijdens de rit naar huis. :face_with_hand_over_mouth:

Ik mag wel een week vrij nemen om alle banden te proberen maar ik ga mijn best doen.

U hoort van mij!

7 likes

Haha, grappig om alles weer even te zien. Je gaat er toch aan hechten zul je merken… :sweat_smile::wink:.

Veel plezier ermee!

6 likes

Heel benieuwd wat je de comfortabelste band vindt! Of wat anders je voorkeur heeft.

2 likes

Holy Batarangs, Batman! Das idd een hele uitgebreide verzameling bandjes!
Ik had er alleen stalen en rubberen band bij gedaan. Volgens mij niet eens een nato.

Dat is een heel banden swap pakket geworden :astonished: :heart_eyes_cat:

Enneh, de volgende ontvanger mag er een tandenborstel aan toevoegen met zo veel zoetigheid in de doos :wink:

3 likes

Erg grappig. Ik heb het hele topic een beetje doorgenomen om te kijken hoe en waarom hier die geweldige doos met inhoud voor mij staat. Er zijn in de loop der tijd dingen toegevoegd en verdwenen. Leuk om te zien hoe de inhoud tot stand is gekomen. Je moet toch iets doen op je vrije dag?!

Ik heb meteen maar even een lijstje gemaakt van iedereen die ik tegen ben gekomen. Hoop dat het klopt zo.

Marnixmoed
Thehaguedragon
H_J_R_
Vintage4all
Igor
NickW
RobertW
Koekoek
ArjanV
Marxje
Bouke
Logie
25tien
Dpvh
PLP
Candide
Thijsie
Thieuke
StefanKetelaars
Dino
Firly
Logixa
Dins1
Ruudvv
Marijnr
ThomThom
Whyking
Watch-This
Dutchmanpeet
RBK
Bouke
Selie
S_Augustinus
Teunnes
Richz1986
Stijn306
Leim
Spierbundel
Jaroen
Galf
Eddio
Wilfox
Phoenix.bas
@Chlorophyl
Cdg
SjoerdKurstjens

7 likes

Wow, dat is best een waslijst geworden zeg!

Heel erg bedankt dat je de moeite hebt genomen.

Ik weet het niet zeker, maar het kan zijn dat.sommige bandjes ofzo op een foto niet bij pakket hoort. En anders gaan we er maar van uit.dat het per abuis is gebeurt.

Nogmaals dank voor het bijeen sprokkelen van alle namen!

2 likes

Idd een heel pakket ondertussen haha👍
Ik heb het wekkertje een loly en een paar pepermuntjes erbij gedaan toen die weer weg mocht.
En ondertussen zijn het hele zakken snoep geworden hahaha :blush:

1 like

Haha, mooi man @Chlorophyl dat je even het archief in bent gedoken. Wat een lijst! Ik ga dit intitiatief alsnog nog veel meer waarderen @marnixmoed, het doet de naam (verwijzing naar de film) zeker eer aan!

3 likes

LOL das nog eens een verrassing. Zeker een kookwekker, zodat de ontvanger weet wanneer het tijd is om em door te fifferen :wink:

Haha, de zak van strooi Piet is er niks bij vergeleken met de Fiffer snoep doos :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Ik presenteer u de LBGTQ Fiffer:

2 likes

dan moet je er eigenlijk zo’n nato onder knallen :wink:

2 likes

Als ik hem snel genoeg vind doe ik hem er bij. :ok_hand:

1 like

Al bijna 2 weken de Fiffer in mijn bezit dus een verslagje…

Ik heb de Turtle nooit echt mooi gevonden vanwege de afwijkende kastvorm en grootte maar toen niemand zich meer aanmeldde wou ik me wel 2 weken ontfermen over deze kanjer. Ik heb een SKX007 dus daar wil ik hem een beetje mee gaan vergelijken (zoals zovelen).

De uitpakparty… Geweldig die doos, daar zitten al wat rollen plakband op! En wat er uit die doos komt! Banden, banden en nog eens banden. En snoep!

De Fiffer ziet er na 2 jaar best intensief gebruik nog erg goed uit. Er zitten lichte krasjes op het glaasje maar de kast en stalen band zien er nog erg goed uit. Hoogstens wat sporen aan de achterkant op de lugs vanwege het vele bandenwisselen.

Ik ontdeed mij van mijn 38mm horloge en gespte de Turtle op mijn pols. Wat een overgang van die 38mm naar 45mm. Maar na een tijdje begon het eigenlijk wel te wennen alhoewel ik hem nog steeds aan de grote kant vind.

De kroon op de 4 zoals de SKX maar deze werkt net wat soepeler op de Turtle. Ik heb het gevoel dat hij bij het ‘inschroeven’ makkelijker pakt. En natuurlijk heerlijk dat je hem kan opdraaien. Toch net wat makkelijker dan de verplichte Seiko Swing bij de SKX.

De wijzerplaat is rustiger dan die van de SKX. Dat bevalt me wel. Ook de opgelegde indexes zijn erg fraai. Het is allemaal kwalitatief ook net een stapje hoger dan de SKX.

Wat een heerlijke bandenswapper is dit zeg met die drilled lugs. Zelfs met een tandenstoker kan je de banden nog verwisselen. Heerlijk!

De siliconen/rubberen standaard band van Seiko zit het fijnst samen met de Waffle band van Monsterwatches. Ik heb die van mijn SKX even gebruikt. Nadeel van de bijgeleverde band is dat deze veel te lang is en de keeper schuift elke keer op zodat die enorme flap weer ligt te flappen.

Er zitten veel Nato bandjes bij maar deze heb ik eigenlijk niet geprobeerd. In mijn ogen is de Turtle te zwaar voor een Nato band tenzij je deze strak draagt en ik draag mijn horloges altijd losjes. Daarnaast, als je 1 Nato hebt gepast ken je ze allemaal. :wink: Niet helemaal waar natuurlijk want ook hierin heb je kwaliteitsverschil maar ik ben nu eenmaal niet zo’n Nato liefhebber.

Op de stalen band is het wel een behoorlijk ding om de pols en erg zwaar. Op de weegschaal doet ie 185 gram! Gelukkig paste de stalen band op mijn pols zodat ik hem niet kleiner hoefde te maken. Alhoewel ik stalen banden doorgaans fijn vind voelt de Turtle zich meer op z’n gemak met de siliconen/rubberen band.

Ik heb even de nauwkeurigheid getest met toolwatch.io en dat viel me niet tegen. De meting is over 48 uur gedaan.

En die lume! Ik dacht dat de lume op een SKX al best goed was maar die van de Turtle is gewoon belachelijk. Midden in de nacht als je je ogen opent gloeit ie je al tegemoet. Wonderlijk!

Ga ik hem kopen? Misschien als ik een goedkope tweedehands tegenkom zeker maar dan puur voor de heb. De SKX draagt net iets fijner/kleiner namelijk. En ik moet nog steeds wennen aan de vorm.

Dit is mijn lievelingscombi:

@Marnixmoed bedankt voor het lenen en @cdg, hij komt er aan!

9 likes

Yes! De Fiffer komt er aan.
Gelukkig kan je m ook met de hand opwinden, want ik denk dat ik m als wandklok ga gebruiken! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Nog even mee naar Friesland nieuwe buiskap halen. Blij dat hij weer water ziet. :wink:

3 likes

Ik doe graag mee!

2 likes

It has arrived!

8 likes

Ik heb hem gehad maar nog niet toegekomen om even een review op papier te zetten maar die gaat nog wel komen al is het laat…

1 like