Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Ik ga ook meedoen en geduldig afwachten. Zal mijn bevindingen hier posten tegen die tijd.

Marnixmoed
Thehaguedragon
H_J_R_
Vintage4all
Igor
NickW
RobertW
Koekoek
ArjanV
Marxje
Bouke
anon32526882OV
Logie
25tien
Dpvh
PLP
Candide
Thijsie
Thieuke
StefanKetelaars
Dino
Firly
Logixa
Dins1
Ruudvv
Marijnr
ThomThom
Whyking
Watch-This
Dutchmanpeet
RBK
Bouke
Selie
S_Augustinus
Teunnes
Richz1986
Stijn306
Leim
Spierbundel
Jaroen
Galf
Eddio
Wilfox
Phoenix.bas
Chlorophyl
Cdg
SjoerdKurstjens
SeikoFrank
Baars
Jarl
Joostvv2
Goku13
Daiderik
Jeranimo
Zipflip
Leszek
CitizIrv
CT_RS
Malus65
Jhanair
MaartenE
Chillekasper :point_left:
GiveMeYourDough
pasd
Horlogenoob
PapaBeer
Stratos
Jeroenx87
ILoveWatches
denvro
Sebastiaan95
Mpaj
Edelweiss
MT043

2 likes

Hij is nu onderweg naar de volgende

2 likes

:scream::scream::scream: OMG!!! Het gaat nu echt gebeuren :scream::scream::scream:

2 likes

:drum::notes::notes::notes::notes::notes:

:wink:

2 likes

Heb m’n slaapzak ingeruild voor een wat comfortabeler stoel :blush:

12 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Let the fun begin!!! Tot later :raising_hand_man:t3:

4 likes

Na weken, wat zeg ik, maanden wachten is vanmorgen eindelijk de Fiffer bezorgd. Als een kind zo ongeduldig heb ik vanmorgen eerder als normaal m’n zoontje naar de opvang gebracht zodat ik op tijd weer terug was om de bezorger niet te missen :sweat_smile:
Een extra weekend wachten was gewoon geen optie meer.

Eerst maar eens die doos open zien te krijgen. Wel leuk al die tape maar echt functioneel is het niet.
De doos is namelijk aardig slap geworden in de tussentijd en dat heeft de tol geëist van het Seiko kistje :smirk:

Zonde, want het is een mooi houten kistje i.p.v. de kartonnen meuk die ik eigenlijk gewend ben van Seiko.
Ik zal proberen om de doos in een steviger doos in te pakken zodat ie later weer bomproof verder kan.

De eerste indruk van het horloge is positief. Inmiddels heb ik al een paar Seiko’s in de collectie zitten en deze is eigenlijk wat ik van Seiko gewend ben. Het is gewoon een lekkere duiker waarvan de bezel niet 100% is uitgelijnd maar verder alles heeft wat je nodig hebt. Op safierglas na dan.
Ik ga niet teveel in op alle details want die zijn al tot in den treuren opgesomd hier.

Wat wel nieuw is en de meeste van jullie helaas niet hebben ervaren is de nieuwe rubber strap die @marnixmoed voor ons gehosselt heeft.
Bij aankomst zat ie alleen wel verkeerd gemonteerd :thinking::thinking::thinking:

Maar wat een heerlijke band is dit zeg. Ik heb hem nog even op een nato geprobeerd maar dat vind ik niet helemaal staan bij dit model.

Bovendien riep de rubber strap gewoon om weer terug geplaatst te worden. Naar mijn mening hoort deze strap gewoon bij dit horloge.
Oordeel zelf maar:

On the wrist:

In the pocket:

En natuurlijk de Seiko lume die na een paar minuten al begint te gloeien :hotsprings:

Kortom: gewoon een lekkere duiker die precies is zoals je van een Seiko kunt verwachten. Kwalitatief een prima horloge met coole looks. Alleen jammer dat ze blijven vasthouden aan dat “krasvrije” net geen safierglas en dat ze de QC niet op een hoog vaandel hebben staan.

Behalve de Seiko zaten er nog 2 nieuwe verrassingen in de doos. @Chillekasper heeft 2 van zijn Invicta’s gedoneerd zodat iedereen straks een Invicta wil.
Ik heb hem gister plechtig beloofd de horloges een kans te geven maar verder dan even om de pols en wat foto’s gaan ze helaas niet komen Kasper. Ik heb hier gewoon niets mee.

De bovenste is echt mega groot, en dat schroefding op de zijkant, daar heb je een sleutel 24 voor nodig om dat los te krijgen. Gelukkig zit er een ankerketting bij zodat je hem niet kwijtraakt. Alhoewel, dit horloge kún je geloof ik niet eens kwijtraken.

Dat vintage dingetje vind ik op zich nog wel grappig maar ik heb niet zoveel met vintage heb ik intussen gemerkt. Die gaan binnen no time weer de kist uit. Omdat de band ook op maat gemaakt moet worden laat ik dit liever aan de volgende over :sweat_smile:

Een Prodiver had ik wel een kans gegeven. Al is het maar om te ervaren waar all the fuzz about nou over gaat.

Maar al met al, het is wel tof dat je zomaar 2 horloges in de doos hebt gestopt :+1:t3:

Voorlopig ga ik de komende 2 weken even van deze Turtle genieten.
Ik heb voor mijn “van Vostok naar Rolex” projectje nu ook een Samurai en die 2 doen eigenlijk niet voor elkaar onder.
Ik ga er eens heel hard over nadenken of ik één van deze twee niet definitief aan de collectie ga toevoegen.

voor de geïnteresseerden:Van Vostok naar Rolex

8 likes

Nieuwe bandje ziet er goed uit! Maar wie monteert die nou verkeerd om? Zal een haastklusje zijn geweest misschien? :wink:

Vintage Invicta is leuk. Goed gedaan @Chillekasper!

Veel plezier er van de komende 2 weken!

3 likes

I’m heb hem verkeerden gemonteerd :joy: :upside_down_face:

3 likes

Denk het. Ach, kan beuren. Met die drilled lugholes is het ook zo gepiept.

Thanks! Gaat zeker lukken.

Lady’s and gentleman: We’ve got him!!!

1 like

Ik heb een vintage Tripple date net in blauwe gedeelte gegooid. Wanneer deze voor een schappelijke bedrag word verkocht via de forum dan zal ik voor het leuke een pro diver kopen voor een fivver. Gewoon voor het leuke. :grin:

Had trouwens net die week ervoor mijn pro diver verkocht, anders ging die er idd erin. Maar goed.:grinning:

2 likes

Ik draai er echt niet omheen. Ben gewoon eerlijk dat ik hem snel erop heb gezet. Niet eens gedragen met dat bandje. Heb hem gedragen met een aantal van die nato’s. Ook het metalen bandje erop gehad.

1 like

Haha, geen probleem man. Ik had hem uit de doos gehaald en dacht: tof bandje.
Toen ie om de pols zat dacht ik bijmezelf; dat bandje zag er toch anders uit? Toen zag ik het pas :joy:

1 like

Ook wel tof:

3 likes

Mij 1 vd 1e keren bij dit bandje ook overkomen :sweat_smile:

2 likes

Je laat er geen gras over groeien heh :wink:

Mooi verslag en die stoel voor de deur :joy:

Leuk dat t rubberen bandje in de smaak valt, maar wat vind je vh originele rubberen bandje (tov v deze?).

1 like

Ik was verbaasd dat die andere ook best soepel was. Ik heb laatst nog zo’n rubber bandje van m’n SKX verkocht omdat ie zo ontzettend stug was.
Misschien is ie in het kokend water geweest waardoor die ook soepeler is geworden?

Maar dit zit wel heel lekker hoor. Denk dat ik er ook ééntje ga bestellen. Komt bij Rob vandaan toch?
Heb toevallig net een bestelling onderweg. Had weer portokosten gescheeld :sweat_smile:

1 like

Hij loopt trouwens wel flink achter. Heeft iemand dat al ervaren? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ie juist te snel liep.
Hier loopt ie in amper 4 uur tijd al bijna 4 minuten achter.
Dat betekent dus dat ik straks 10 minuten langer moet werken :thinking:
Zal het eens in de gaten houden komende dagen.

1 like

Bandje komt idd bij Rob vandaan, maar is niet hetzelfde bandje wat op de als zit. De gesp en keeper zijn ook anders als op de skx. Die laatste is idd n stuk stugger.

1 like