Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Lees even het eerste bericht.

2 likes

Ook wil hem wel eens proberen op mijn peuterpolsjes, dus bij deze mijn deelname!

1.Marnixmoed
2.Thehaguedragon
3.H_J_R_
4.Vintage4all
5.Igor
6.NickW
7.RobertW
8.Koekoek
9.ArjanV
10.Marxje
11.Bouke
12.anon32526882OV
13.Logie
14.25tien
15.Dpvh
16.PLP
17.Candide
18.Thijsie
19.Thieuke
20.StefanKetelaars
21.Dino
22.Firly
23.Logixa
24.Dins1
25.Ruudvv
26.Marijnr
27.ThomThom
28.Whyking
29.Watch-This
30.Dutchmanpeet
31.RBK
32.Bouke
33.Selie
34.S_Augustinus
35.Teunnes
36.Richz1986
37.Stijn306
38.Leim
39.Spierbundel
40.Jaroen
41.Galf
42.Eddio
43.Wilfox
44.Phoenix.bas
45.Chlorophyl
46.Cdg
47.SjoerdKurstjens
48.SeikoFrank
49.Baars
50.Jarl
51.Joostvv2
52.Goku13
53.Daiderik
54.Jeranimo
55.Zipflip
56.Leszek
57.CitizIrv
58.CT_RS
59.Malus65
60.Jhanair
61.MaartenE
62.Chillekasper
63.GiveMeYourDough
64.pasd
65.PapaBeer
66.Stratos
67.Jeroenx87
68.ILoveWatches
69.denvro
70.Sebastiaan95
71.Mpaj
72.Edelweiss
73.MT043
74.Ruud2009
75.Ari
76. Eventive
77.AGTon
78.3xtr3m3
79.Marck
80.Timo9
81.Patrick_PJA
82.Svenn
83. Joey
84. Tegendraads
85. Beagle
86.PDB
87. Rebunted
88. Winne472
89. Stege
90. Lizzard
91. JayJayVo
92. Owengraven
93. McKenzy
94. Bakerwet
95. Mipnick

1 like

Je hebt bericht :slightly_smiling_face:

Wat is eigenlijk de (informele) afspraak over de duur van het dragen voor het doorsturen?

Het is alweer ruim 1,5k posts en enkele jaren terug, maar zo:

1 like

Nog geen kans gehad om het te versturen, dus dat wordt Morgen.

Iemand overigens een idee waar tegenwoordig een srp777 gekocht kan worden (voor een scherpe prijs natuurlijk)? :slight_smile:

1 like

De srp777 zie ik via idealo.de nergens onder de €400.
De blauwe srp773 (€335) en pepsi srp779 (€313) zijn beter geprijsd.
Ik heb een paar maanden terug de srp779 gescoord en ergens anders een losse srp777 bezel besteld. Maar nog steeds niet gewisseld… misschien dat ik dat dit weekend eens ga doen.

2 likes

Bedankt voor de tips allen!

Het afscheid van de fiffer was pijnlijk :slight_smile:. Geweldig initiatief dit! Bedankt @marnixmoed!

5 likes

Vandaag in goede orde de Seiko Turtle ontvangen (thx @PDB). Hierbij mijn verslag :slight_smile:

Dit zat er allemaal in de doos:


Ik zie dat er inmiddels ook horlogeboeken aan worden toegevoegd. Ik heb zelf ook nog wel een leuk boek wat mee kan naar de volgende.

En de doos (die helaas stuk is) openen:

Daar is ie. Hij zit op een rubberen band:

Maar er zit een hele collectie bandjes bij (zelfs nog een stalen in het doosje):

Ik ga voor de groene textielen band. Vind ik een mooie combi en past goed bij de zomer:

Tooltjes erbij en omzetten maar:

En het resultaat:


Eerste indruk:
Ik moet zeggen dat ik het een erg fraai horloge vind. Vooral de afwijkende kastvorm maakt hem bijzonder. Ik ben er nog niet uit waarom er een soort van tweetalige dagaanduiding inzit, maar dat ga ik uitvogelen deze week :slight_smile:

7 likes

Leuk! Ik hou van natos, maar ik vond bij de turtle juist mooi hoe plat deze op je pols ligt, wat bij een nato natuurlijk anders is.

De stalen band vind ik wat minder bij de turtle staan.

Lekker genieten van de fiffer!

Edit: mooie toolkit overigens!

1 like

Ja, daar heb je wel gelijk in. Nu heb je ook 2 verschillende type nato’s volgens mij; sommige gaan als het ware dubbel onder het horloge door en dan komt het horloge echt omhoog. Dat vind ik met deze variant (die er slechts 1 keer onderdoor gaat) wel meevallen. Maar wie weet probeer ik ook nog een ander bandje in de komende tijd :slight_smile:

Toolkitje is quick service setje van Bergeon (7812). Zit eigenlijk alles in wat je nodig hebt en gewoon goed spul. Gekocht bij zo’n Engelse webshop.

1 like

Weet iemand ook de juiste lift angle voor dit type horloge? Als die wel 52 graden is, dan loopt ie niet zo goed meer.

2 likes

Omdat het kan :wink:
De schrijf heeft er de ruimte voor en zo kun je gelijk 2 talen bedienen.
Bij de day date van Rolex bijvoorbeeld staat de dag volledig uitgeschreven, maar is er daardoor en de manier van draaien geen plaats voor nog n 2e taal.

1 like

Dat komt wel overeen met wat ik gemeten had (met een app). Ik zat volgens mij round de + 38 seconden per dag (gemeten over de gehele 2 weken).

:slight_smile:

Wat geinig! :grin: Gek genoeg kan ik in de instructies er niets over terug vinden.

Hij staat nu op de niet-Engelse taal. Ben benieuwd hoe hij dan vannacht gaat verspringen :slight_smile: Morgen na 11-en kijken of ik het kan aanpassen.

Bij de kalibers van de seiko’s is het gewoon zo: op de taal dat hij staat springt hij over. Dus staat hij nu niet in het engels gaat hij morgen ook niet in het engels staan. Andersom natuurlijk hetzelfde.

Werkt bij mijn seiko 5 ook zo…

2 likes

Maar dat is juist grappig, want dan springt hij dus eigenlijk 2 over elke dag.

1 like

Idd. Rond middernacht verspringt de datum, tussen 1 en 2 springt ie naar de alternatieve dag, en tussen 2 en 3 naar je reguliere dagaanduiding.

Ik heb hem weer ingepakt. @Winne472 hij komt je kant op (track & trace stuur ik via PB).

@marnixmoed bedankt voor het initiatief :+1: Het was erg leuk een keer een horloge te proberen die ik anders niet zo snel had uitgezocht.

2 likes

Die wil ik ook wel een weekje om mijn pols hebben…

2 likes