Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Mijn twee weken zitten erop! Heb alleen nog geen antwoord gehad van @JayJayVo dus heb zijn adresgegevens nog niet. Zou je me die willen sturen?

Mijn eindoordeel:
Echt heel leuk om de turtle uit te proberen. Ik snap waarom het zo’n populair horloge is want hij draagt mooi. Of ik hem zelf zou kopen weet ik niet zeker, ik denk van niet. Uiteindelijk vind ik hem toch net te groot voor dagelijks gebruik, ondanks dat hij echt niet draagt als 45mm en ik wel vind dat ik hem kan hebben. Ik ben bang dat ik hem te weinig zou dragen naast m’n andere horloges.

Qua banden kan je veel verschillende kanten op. Puur op uiterlijk vind ik hem eigenlijk op staal met mooiste, maar die band vind ik niet comfortabel dragen. Nato vind ik geen goede combinatie omdat dan het platter ogende profiel teniet wordt gedaan. Wel ben ik fan geworden van de rubberen flat vent band, echt met afstand de comfortabelste optie. Alleen die stalen keeper vind ik niet mooi, maar ik zag dat je ook een versie kan kopen waarbij de keeper in dezelfde zwarte kleur is als de band.

Trouwens, de spring bars die in de stalen band zitten zijn er eigenlijk niet geschikt voor volgens mij, ze zijn te dun voor de lug holes waardoor ze erdoor schieten. De fat bars passen er niet doorheen, net als bij de tropic strap. Voor m’n tropic gebruik ik een tussenmaat van 1.78mm (2mm kan ook). Ik zal kijken of ik toevallig nog een extra setje heb liggen en of deze de stalen band beter houdt.

Samenvattend: mooi ding, en heel leuk om hem te mogen proberen, dank hiervoor @marnixmoed!

6 likes

Zojuist een berichtje gestuurd😁

3 likes

Het was gisteren zover, de fiffer was binnengekomen! Daar was hij dan… Mijn horloge crush als het ware​:sweat_smile:. Ik heb er deze week eindelijk een op het forum gekocht en die zal waarschijnlijk vandaag geleverd worden maar tot die tijd zit deze weer lekker om de pols. Het is ook een perfecte manier om weer wat leuke bandjes bij deze klok te gaan bekijken. Hij is natuurlijk de rest van de dag met mij mee geweest en vandaag mag hij weer op avontuur! :grin:

5 likes

Mijn eigen srp777 die ik reeds hier op het forum heb gekocht is binnen maar deze heeft veel verschillen ten opzichte van de fiffer en ik maak mij eigenlijk best zorgen hierover… de bedrukking op de wijzerplaat ziet er anders uit (dikker bij de een dan bij de ander) er staat ook andere tekst op ook (ook op de caseback) en de dikte van de tekst op de diving bezel verschilt ook. Verder is er bij de aankooppapieren niks ingevuld van aankoop datum tot eigenaar van aankoop etc…

Ik vraag mij af of dit dan een nieuwere variant is en geen srp777 zoals hij op geadverteerd stond. Zou een van jullie hier eventueel verstand van hebben?

Edit: Ik heb op internet al gezien dat er tussen de verschillende serienummers een verschil in text font kan zijn enz… ik neem aan dat het dit is😅
Beetje paniek om niks dus.

4 likes

Staat er ‘Divers 200m’ i.p.v. ‘Air divers 200m’ op de achterkant? Dan heb je waarschijnlijk een nieuwere SRPE93.

2 likes

O nee dat is het niet het is wel gewoon een srp777 maar het serienummer blijkt anders te zijn, de fiffer is 4r36-04Z2 R 2 en voor die andere is het 4r36-04Z4 R 2

Zal te maken hebben met dat hij standaard met stalen band of rubber komt dat dit net wat verschilt. Ook al andere nummers gevonden dat wijst naar andere continenten waar ze bedoeld zijn te verkopen.

Had ook nog iets gevonden omtrent het aantal productiefouten (in percentage) tussen de K en J variant van het horloge. Blijkbaar zou de K er een stuk beter zijn dan de J en zou deze in bijvoorbeeld de datumschijf beter afgewerkt enz. Of dit klopt of niet is dan nog de vraag maar zeker iets om verder eens op in te kijken.:thinking: Ik had eigenlijk alleen maar verschillen gevonden in de tekstdikte enz… Niet echt een kwalitatief verschil.

2 likes

Dat verhaal gaat ook al eeuwen over de skx k en j versie. Blijkt een beetje een broodje aap, heeft voor zover ik begrijp niets te maken met productie land, maar met verschillende eisen voor de Japanese made statement. In japan mag het wel J-versie, internationaal niet dus k-versie. Zal voor de turtles niet anders zijn.

Ik zou de fotos delen en de seiko community hier op HF je gerust te laten stellen. Dat garantiecertificaat ingevuld of niet zegt niet zoveel.

2 likes

Jeetje wat n berg bandjes :smile:

Kun je misschien er n overzicht foto v maken, zodat zichtbaar is of iemand per abuus iets vergeten van die immense berg door te sturen?

Hoop niet dat de vraag vervelend overkomt. Zo is ie niet bedoeld. Voel me net ome agent :sweat:

Terug op de Fiffer, ben wel benieuwd wat je bedoelt met de verschillen in tekst. Kun je daar misschien n side by side foto v maken?

2 likes

Ja tuurlijk, ik zal het je vanavond allemaal eens laten zien. :+1:

1 like

Dit is nu de huidige stand van de bandjes.

En hier is het verschil te zien tussen de twee versies.

1 like

Ik zie weinig verschil…:nerd_face:

2 likes

Voor op de dikte van de tekst kijken, op de diving bezel kanj het ook goed zien.

1 like

Het zal wel…:thinking:

Er lijkt idd wat verschil in dikte te zijn. Ik weet niet of dit kan komen dat n andere/latere batch met n iets andere machine/instelling is gemaakt.

Koning @koekoek heb jij een mening over deze turtles?

1 like

Welke turtles? Turtles zijn cool. Heb die fiffer in 2016 op bezoek gehad :+1:

1 like

Hallo Allemaal, wat een mooi initiatief dit! Ik had vandaag mijn NA verhaal geplaatst en werd in de reacties door @Jason_Nash gewezen op dit topic. Ik heb sinds kort een Heimdallr Marinemaster clone naast mijn echte marinemaster. Ik zat er zelf al aan te denken om deze te gaan uitlenen aan forumleden die aan het twijfelen zijn over de aankoop van een Seiko Marinemaster. De Heimdallr geeft namelijk best een goed beeld van het origineel (qua afmetingen en looks, niet qua kwaliteit en afwerking). Na het lezen van dit verhaal denk ik dat ik het ook prima zou vinden als hij op de manier die @marnixmoed is begonnen rondgaat.


Mijn vragen: zijn er mensen geïnteresseerd om dit horloge eens te proberen? Zal ik bij interesse dan dit topic gebruiken of is het handig een eigen topic te starten?

Mijn enige voorwaarde is dat wanneer er geen mensen meer zijn die hem willen gebruiken, hij weer bij mij terug komt. Het mooiste zou zijn als dat nooit gebeurt natuurlijk!

https://www.horlogeforum.nl/t/na-seiko-marinemaster-sbdx001-en-clone/336742

5 likes

Mooi initiatief! Ik zou er even een apart topic voor aanmaken. :ok_hand:

2 likes

Ja een apart topic.
Dan blijft het overzichtelijk.
Zelf heb ik de sla021, dus ik doe niet mee.

2 likes

@Chlorophyl en @Tonnieb bedankt! Ben er net achter gekomen dat deze turtle niet de enige fiffer is! Leuk dit!! Ik ga een Heimdallr topic starten en vraag @marnixmoed deze toe te voegen aan zijn fiffer overzicht.

5 likes