Flipper it Forward 2018 - Seagull 1963

Iemand vroeg onlangs om een overzicht van wie een Fiffer op bezoek heeft gehad.

Ik dacht om bij te beginnen bij de nog jonge zeemeeuw te beginnen. Cijfers kunnen we misschien maar beter even achterwege laten, aangezien er wel eens wat schuift.

Als ik me niet vergis momenteel de status, waarbij sterretje staat voor degene waar ie nu zit.

Marnixmoed
Thijssie
Pat486
*Spierbundel
Jaroen
RBK
Pat486
Galf
Phoenix.bas
Firly
Thieuke
Eddio
S_Augustinus
koekoek
wilfox
Logixa
NielsV
Berend
Regenboog (Erik)

Ik verzoek leden die nieuw aan een Fiffer mee willen doen, aub in het vervolg hun gebruikersnaam op deze manier achteraan de complete lijst zetten. Bij voorbaat bedankt!

1 like

@anon10817008HF, kun je die dag wat Chupa Chups meenemen, zodat Zeemeeuw Fiffer niet helemaal afgelebberd bij de volgende arriveert :wink:

2 likes

I’m next! :sunglasses:

1 like

Klopt @marnixmoed, de Seagull is sinds vanochtend onderweg naar @Spierbundel :+1:

1 like

En ook nu heeft Fiffer z’n nut bewezen. Ik bedoel, soms is het ook goed om te weten waarom een horloge niet te kopen.

Ik snap wat je bedoelt kwa formaat. Maar je kon er na paar weekjes nog niet aan wennen? Ik bedoel, als ik telkens heen en weer swap vind ik em ook wat klein. Maar na een poosje vind ik het formaat wel weer okay. Stukje gewenning denk ik.

1 like

Klopt helemaal Marnix, vind het horloge echt geweldig, de looks, de kleur en het hele vintage sfeertje dat hij uitstraalt.
Maar"mijn" eerste ingeving toen ik het doosje opende, was, oei wat klein…
Draagt wel ontzettend comfortabel :+1:
Zou idd moeten wennen denk ik, ben het ook niet gewend met mijn huidige horloges, de kleinste die ik bezit is een Oriënt Ray II, en ook die komt nooit uit de doos, omdat hij op mijn pols zo klein “oogt”… :grimacing:

Maar doet niets af aan jou initiatief om eens een bepaald type horloge te ervaren, want op een foto of om de pols is toch een wereld van verschil…

Dus nogmaals hartelijk dank :+1:

3 likes

Handig, mag het horloge weer naar hetgezelfde adres?

Ja graag!! :smiley:

Oh, bedoelde niet of het af zou doen aan het project. Maar meer dat ik persoonlijk merkte dat voor mij het een kwestie van gewenning was. Ik droeg eerst veel m’n smp pro van 41mm. Vind ik prima formaat. Op een gegeven ogenblik droeg ik wat grotere klokken ter afwisseling, zoals Panerai, Breitling, en toen weer de smp om vond ik die ineens erg klein. Na een poosje dragen verdween dat gevoel.
Misschien dat je dat ook zou hebben met de seagull en je Mako, als je bv je Mako 2 weken achter mekaar zou dragen.

Nu na wat vaker van horloges afwisselen, heb ik steeds minder het gevoel dat een horloge te groot of te klein oogt.
Nogmaals, dat was mijn ervaring. Voor ieder kan dat weer anders zijn.

2 likes

Tadaa

5 likes

De zeemeeuw is mee op reis geweest, heeft vrijwel alles in Berlijn gezien:

Een paleis:

Grootste opzichzelfstaand bouwsel van deze aardbol, ook wel voor zeppelins bedoeld maar nu het grootste zwemparadijs van Europa:

Of op bezoek bij een …, wat dit is en doet mogen jullie zelf ontdekken:


Nu het horloge wat meer cultureel onderlegd is mag het naar de volgende eigenaar. Ik zal het pakket de komende week versturen of afgeven aan Jaroen.

8 likes

Marnixmoed
Thijssie
Pat486
*Spierbundel
Jaroen
RBK
Pat486
Galf
Phoenix.bas
Firly
Thieuke
Eddio
S_Augustinus
koekoek
wilfox
Logixa
NielsV
Berend
Regenboog (Erik)
Fate_Amenable_To_Change

Dit wil ik meemaken. Ik zit al heeeeeeel erg lang over een 38mm 1963 na te denken. Toffe foto’s uit Berlijn, @Spierbundel

3 likes

Leuk reisverslag. Zijn er ook nog ervaringen met de Zeemeeuw die jou in het bijzonder zijn opgevallen?

1 like

Zeker, draagt lekker, opgelegde indices geven het horloge een leuke uitstraling. Het formaat is prettig, al vind ik het horloge aardig dik voor het formaat. Kwalitatief voelt het horloge minder degelijk dan een gemiddelde Tissot, hamilton of Steinhart. 18 mm bandaanzet is prettig, maar daarom niet echt een bandenr, , waar dit horloge wel geschikt voor lijkt.

Verder zat de achterzijde handvast, niet erg waterdicht. Ik heb de achterzijde op spierkracht net een tikkeltje verder gedraait. Hoort dit?

Al zou ik dit horloge niet snel weer kopen, vooral omdat dit me doet denken aan mijn oude vostoks, maar dan beter in alles. Wel lijkt het mij leuk om een goede handopwinder te kopen. Dus dat heeft het wel teweeg gebracht.

Handvast klinkt vrij los.
Iets vaster kan geen kwaad denk ik. Zolang de volgende bodem maar weer los krijgt zonder ingewikkeld gereedschap.

1 like

Dit ervaar ik zelf ook aan dit prachtstuk.
Ik ervaar het niet als nadeel. Geeft het maatje net dat beetje body waardoor hij mooi oogt qua formaat.

Ik moet morgen even een nieuwe seagull bestellen…
Ik ben hem vandaag kwijt geraakt…

… aan de pols van mijn vrouw…
Ze is geen horloge dame maar is stapel op de seagull en kon het vandaag niet meer bedwingen . Dus ik heb gezegd dat het ok was dat ze hem zou dragen… maar dragen is meteen houden want vrouwen zijn een stuk slordiger met hun sieraden dan wij. Ik wil hem niet terug met krasjes die ik zelf niet veroorzaakt heb.

Dusssss

3 likes

Ah, dit weekend wat horloges gepast met mijn vrouw, de seagull vo d ze 3x niets. Helaas. Het formaat daarintegen was perfect.

2 likes

Ik heb het horloge nog niet verstuurd, dit die ik morgen. Zal ervoor zorgen het eenvoudig los te krijgen is.

2 likes

Maar voor jou betekent dat natuurlijk muurvast :wink:
Krijgt de volgende hem dan wel weer los @Spierbundel ?

3 likes

Ik kan hem met mijn pink openen, @Jaroen lukt het dan vast ook wel :muscle:

3 likes