Flipper it Forward 2018 - Seagull 1963

Zou kunnen, hij rammelt duidelijk als je ligt schudt. Kan door de caseback verder niks zien en horloge loopt goed en functioneert naar behoren. Maar ja, rammelt.

1 like

Hmmm :thinking:

Dat klinkt niet goed. Ik kan de mijne niet vinden. Misschien liggen ze in de kluis. Maar ik kan me niet herinneren dat ze rammelen.

Iemand waar de Seagull head only rammelt?

Leuk om de Seagull een keer in het echt te hebben gezien. Is mij echter te klein en te dik. En wederom de bevestiging dat een chrono niet aan mij besteedt is. Hij mag weer door.

@yamverda hij komt eraan!

3 likes

Er zijn wel dunne chronograaf horloges, maar dan zit je in n hele andere prijs klasse, zoals de 4,65mm dikke Altiplano.

2 likes

Bijzonder! Chrono’s zijn niet mijn ding, onoverzichtelijke wijzerplaten en gebruik de complicatie simpelweg niet. Als timer is een draaibare lunette m.i. veel praktischer. Nogmaals superleuk initiatief deze fiffer!

1 like

Alles binnen n uur en als t niet te nauw luistert is n zuiders bezel idd praktischer.

Vandaar dat dit mn daily beater is

Nou ik ben aan de beurt
Ben benieuwd
Vind de Russen wel wat hebben

1 like

Spannend

1 like

Het pakket is binnen

4 likes

Ziet er uit als vintage jaren 60
Het heeft wel wat

2 likes

Nou Nring
Hij wordt naar je gestuurd
Het initiatief is heel mooi
Het schept een band en je doet kennis op

2 likes

Ahah dat was snel. Ben benieuwd!
Heb de saffier versie gehad, maar die kon met toch niet helemaal bekoren. Ben benieuwd hoe de plexi versie bevalt samen met alle banden die erbij zitten.

1 like

Dat is inderdaad snel. Je mag m zo n 2 weekjes uitproberen.
Maar als je er eerder uit bent, is dat natuurlijk ook prima.

En hij is binnen! Thanks @yamverda voor de goede verpakking. Van het horlogedoosje zelf is niet veel meer van over. De bodem valt er zo uit.:sweat_smile: Ik zal als ik hem weer doorstuur wel een nieuw doosje er extra bij doen.
Ik ga hem eens lekker dragen de komende dagen!

2 likes

Ha Gino
Je kunt het Daglad van NoordLimburg ook nog lezen
Groet Pieter

Ik heb naar de mijne geluisterd, maar geen gerammel kunnen detecteren.
Mocht ie es in de buurt v Den Haag wezen, dan wil ik wel proberen te kijken of t uurwerkje nog goed vast zit.

Als iemand er meer verstand v hebben dan ondergetekende amateur, dan is ie natuurlijk ook v harte welkom n kijkje te nemen.

Het blijft een ontzettend gaaf horloge. Heb hem even op mijn eigen lederen band gezet ,draagt toch wat fijner dan de bijgeleverde nato’s.:smile:

Ik heb het horloge ook al eerder in mijn bezit gehad, maar dat was de saffieren variant. Merk echter na een paar dagen dragen wel dat liefde nu toch wel over is met het model. De Hked panda versie die ik hiervoor heb gehad blijft toch wel de favoriet.:slightly_smiling_face:

Hij gaat in een van de komende dagen door naar de volgende op de lijst en @marnixmoed ontzettend bedankt voor het beschikbaar stellen van het horloge. :+1:

5 likes

@marnixmoed het horloge rammelt trouwens wel overmatig. Ik had dit ook licht bij mijn vorige exemplaren, maar bij deze hoor je het wel heel erg. Hij houdt verder wel netjes de tijd bij.

Misschien dat iemand die binnenkort aan de beurt is op de lijst er even naar kan kijken?

1 like

De Seagull vliegt morgen weer uit naar de volgende pols.

Ruim een week geleden kreeg ik hem toegestuurd. Al met al een flinke doos met alle accessoires. Ik had hoge verwachtingen. Ik vind de Seagull een prachtige klok. De klassieke sfeer die het ademt, de rode en blauwe kleuren die subtiel aanwezig zijn en ook de pusher vind ik er mooi op staan.

Een verrassing mag het dan ook niet heten dat ik maandenlang aan het rondkijken was of er een Seagull rondvloog die ik in mijn handen kon krijgen. Erg moeilijk is het niet, aangezien er hier op het forum al heel wat zwermen en ook op Chrono en de andere bekende sites zijn het graag geziene gasten. Door de fiffer-actie heb ik mezelf er echter van kunnen weerhouden om hem toch alvast te kopen. Ik wilde hem toch eerst zien en voelen. Ook vind ik het niet vervelend om lang op zoek te zijn naar de klok met de laagste prijs. Bovendien zou het jammer zijn als ik mezelf daardoor ook van de wachtlijst moest schrappen, want ik wilde die sociale doorgeefactie wel eens meemaken.

Uiteindelijk kwam ik dus aan bod. De postbode stond 's ochtends al vroeg voor de deur, maar tijd om de doos open te maken en het horloge om te doen had ik 's avonds pas.

En om eerlijk te zijn: het viel eigenlijk direct een beetje tegen. De Seagull voelt licht en een tikkeltje goedkoop aan. Er zit een flinke rammel in en het had een hoger kermis- of marktgehalte dan ik had verwacht. Als eerste haalde ik het gestreepte bandje eraf en zette de donkergroene erop. Dat stond hem wel iets beter. Daarna deed ik hem om de pols. Ook daar viel het toch wat tegen. Hoewel hij op de foto er best prima uitziet, voelde het toch wat klein.

Tijd om het horloge te gebruiken. Maar de chronograaf-functie werkte niet. is dat het gevolg vanuit het gerammel uit de kast? Nee, bleek al snel. Er was niets aan de hand. Deze pannenkoek had nog nooit een handopwinder gehad en had er ook niet bij nagedacht dat als het horloge niet loopt, de chronograaffunctie ook niet werkt. De opwinder een slinger gegeven en hij ging als een zonnetje.

Ik heb de Seagull de eerste vier of vijf dagen continu gedragen. Ik hoopte dat ik er wat meer aan zou wennen en dat er een klik zou ontstaan. Maar dat lukte toch maar mondjesmaat. Daarna heb ik het een paar dagen weggelegd en wisselde ik hem af met de skx009 en sarb035. Het echte enthousaiste gevoel is er helaas nooit gekomen. Mogelijk omdat ik niet een duidelijk beeld heb gekregen bij welke kleding hij nu het beste staat.

Wat ik hiervan wel geleerd heb is dat ik nu iets beter begrijp wat mensen bedoelen als ze geen klik hebben met een horloge. En waarom HF’ers een horloge meerdere maken kopen en verkopen. Als ik naar de foto van @Nring hierboven kijk, krijg ik stiekem toch weer vlinders in mijn buik. Als ik de klok omdoe, is dat gevoel heel anders. De Seagull is dus meer een fotomodel. Desondanks zal ik hier nu niet gaan schrijven dat ik hem nooit aan ga schaffen. Want wie ben ik om te leren van misstappen van mijn forumgenoten? Dat moet je toch zelf proefondervindelijk ervaren.

Maandag gaat de complete doos op de post naar @captainslow
Alvast veel plezier ermee!

Veel dank aan de organisator van deze actie en aan degene die de Seagull beschikbaar heeft gesteld. Dit is nu echt de toegevoegde waarde van een forum. Niet alleen krijg je de mogelijkheid om een klok een tjidje uit te proberen. Je leest elkaars posts en hebt contact met je voorganger en opvolger, waarbij je ook ervaringen kunt uitwisselen. Merci @marnixmoed!

6 likes

Dagblad VOOR Noord-Limburg. Maar dat bestaat al jaren niet meer, dus ik ben benieuwd hou oud jouw kranten zijn. :grin:

1 like