Flipper it Forward 2018 - Seagull 1963

Ik vermoed dat t marktgehalte komt door t lichte gewicht, veroorzaakt door de kleine dunne kast en gebruik v plexi. Ik miste ook t wauw gevoel om mn plexi Monaco. Na de omwisseling met de iets grotere en zwaardere had ik dat ineens wel. Het voelde toen als ‘meer’ horloge.

Betreft t gerammel, dat hoort niet. Ik heb bij mn andere Seagull gekeken, en die zit goed op zn plek. Er moet dus wel iets zijn losgeraakt.

Maar fijn dat je n real life beeld hebt gekregen vd Seagull. Zoals je zelf al opmerkt ie dat toch n andere ervaring als v n plaatje.

1 like

De ervaring met deze Fiffer lijkt n stuk minder te zijn door t gerammel.

Is er n lid op de lijst die n beetje ervaring heeft met t technische v horloges en naar t gerammel zou kunnen kijken?

@Captainslow
@JeWe
@Valentijn
@Igitur2502
Rebunted
Owengraven
Crisis
Pantarhei
Mipnick
Ari
JayJayVo
richardr86
amaris
wimm5

De ervaring met deze Fiffer lijkt n stuk minder te zijn door t gerammel.

Is er n lid op de lijst die n beetje ervaring heeft met t technische v horloges en naar t gerammel zou kunnen kijken?

Mocht er iemand met ervaring naar kunnen kijken, die niet op de lijst staat, dan mag dat natuurlijk ook. Graag zelfs.

Captainslow
JeWe
Valentijn
Igitur2502
@Jugis
@Owengraven
@Crisis
@Pantarhei
Mipnick
Ari
JayJayVo
richardr86
amaris
wimm5

De ervaring met deze Fiffer lijkt n stuk minder te zijn door t gerammel.

Is er n lid op de lijst die n beetje ervaring heeft met t technische v horloges en naar t gerammel zou kunnen kijken?

Mocht er iemand met ervaring naar kunnen kijken, die niet op de lijst staat, dan mag dat natuurlijk ook. Graag zelfs.

Captainslow
JeWe
Valentijn
Igitur2502
Rebunted
Owengraven
Crisis
Pantarhei
@Mipnick
@Ari
@JayJayVo
@richardr
amaris
wimm5

1 like

De ervaring met deze Fiffer lijkt n stuk minder te zijn door t gerammel.

Is er n lid op de lijst die n beetje ervaring heeft met t technische v horloges en naar t gerammel zou kunnen kijken?

Mocht er iemand met ervaring naar kunnen kijken, die niet op de lijst staat, dan mag dat natuurlijk ook. Graag zelfs.

Captainslow
JeWe
Valentijn
Igitur2502
Rebunted
Owengraven
Crisis
Pantarhei
Mipnick
Ari
JayJayVo
richardr86
@amaris
@wimm5

Kan het misschien niet zijn dat door al het versturen en veranderen het uurwerk niet goed meer vast in de kast zit en dat hiervan het gerammel komt? Hoeft niet heel opmerkelijk te zijn namelijk aangezien de kroon hem toch deels in plaats houdt…

Ook maar een gokje natuurlijk… :sweat_smile:

1 like

Ik ben helaas niet zo handig, dus zal mij er niet aan wagen.

1 like

Ik heb daar helaas geen ervaring mee, anders had ik het horloge graag voor ons opengemaakt.

1 like

Helaas, ik heb er ook geen ervaring mee.

1 like

Ik heb het horloge nu en je hoort inderdaad een rammeltje. Door het kijkglas aan de achterkant zie ik niets losliggen. Ik dacht in het begin dat het een automatisch uurwerk was waar je de rotor van hoort. Het stoort mij trouwens niet. Een apk beurt is wellicht goed.

Helaas heb ik er geen verstand van.

2 likes

Ik heb ook geen ervaring met horloge reparatie… In welke vorm dan ook.

1 like

Ik heb voor de zekerheid nog maar even n oproepje geplaatst in t algemene gedeelte. Hopelijk dat er iemand naar kan kijken.

1 like

Ik heb in het andere topic gereageerd. Stuur me maar een pm als je wilt dat ik ernaar kijk. Heb in het verleden Seagull chronograaf uurwerken geserviced.

2 likes

Heb je net n PB gestuurd.

Zo, ook weer geregeld.
Nog een paar dagen genieten van de Seagull en gaat deze voor de apk keuring naar @Logixa.

1 like

Hoi,

Excuses voor de late reactie, beetje heel druk met mijn nieuwe wagen gaan rondrijden en niet zoveel tijd achter de computer gespendeerd.

Ik zie dat er ondertussen al iemand zich voor aanbied, super!

Kijken kon ik maar heb geen ervaring met seagull uurwerken of chrono’s dus liever iemand die meer ervaring heeft.

1 like

Door dit topic, vraag ik me af of de Seagull uberhaupt wel geolied is. Zou je daar misschien even op kunnen letten wanneer ie bij jou is?

Geen probleem. Ik zal hem inspecteren onder de microscoop. Uit ervaring weet ik vrijwel zeker dat hij nooit olie heeft gezien…

2 likes

+7 secondes per half jaar lijkt me zo goed als onmogelijk voor een automaat, of hij was belachelijk goed afgesteld. Is jouw seamaster een quartz toevallig?

Ik weet niet precies wat de context is van dat je naaimachineolie had gebruikt. Heb je het hele uurwerk eerst gedemonteerd en schoongemaakt en dan naaimachineolie gebruikt of gewoon zo toegevoegd bij een al gemonteerde uurwerk? Ik kan me voorstellen dat het naaimachineolie de amplitude verlaagd zou kunnen hebben maar dat is een gok.

Als het uurwerk niet eerst is gereinigd dan is de olie die je erbij hebt gedaan waarschijnlijk gaan mengen met de oliën die het al had. Ook is niet duidelijk hoeveel olie je exact hebt toegevoegd per juweel dus het zou goed kunnen kunnen dat het nihil was.