Ik heb het horloge twee weken met plezier gedragen!
Leuk om eens een handopwinder geprobeerd te hebben; @marnixmoed bedankt voor het ter beschikking stellen.
Positief zeer zeker de wijzerplaats en de blauwe wijzers. Kreeg zelfs een compliment toen ik op een van de (vrije) avonden het horloge om had!
Heb het horloge die avond afgestaan
Ga ik zelf tot aanschaf over? Dat dan weer niet.
Enerzijds kwestie van prioriteiten, anderzijds heb ik voldoende mooie(re) horloges in mijn bescheiden collectie die wat meer draagtijd verdienen.
Vanmorgen het pakket uitgepakt, het is mijn beurt! En ik moet zeggen, wat een leuk horloge zeg. Een stuk kleiner dan ik normaliter draag maar ben er best verknocht op. Gelijk even op de timegrapher gezet en ook dat valt zeker niet tegen, is deze toevallig geserviced door een vorige drager?
Nagenoeg alle bandjes die er tot mijn verassing bij zaten geprobeerd, maar ik blijf toch bij dezelfde als @StefanM. NATO’s geven mij net iets te veel irritatie.
Ben hem ook meteen bij mijn jongste broertje gaan showen. Hij heeft enkele maanden geleden voor zijn 16e verjaardag zijn eerste ‘echte’ horloge gehad, een Seiko 5. Was zo enthousiast over de seagull dat er al eentje in zijn aliexpress mandje staat
Benieuwd hoe de komende 2 weken met het horloge gaan bevallen!
Inmiddels een week in bezit. Wat een leuk en veelzijdig horloge. Inmiddels voor een weekje in Spanje. Aangezien ik hier veel met water in aanraking kom leg ik heb regelmatig weg voor een ander horloge. Ik merk nu ook dat het horloge vaak na ± een uurtje stilliggen stopt met lopen. Dat is raar want het uurwerk is gewoon op spanning, en na oppakken loopt het horloge ook spoedig weer verder.
Ik vermoed vuil of een beschadigd tandje? Thuis heb ik gereedschap om het horloge open te maken en nader te bekijken, maar hiet uiteraard niet.
Toch leuk om te zien dat mijn donatie (het groen-zwarte bandje), voor het destijds mogen testen van dit leukerdje, door velen als favoriet wordt aangemerkt.
Ik kon er geen betere match voor vinden dan deze Seagull.
Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van het horloge op zich en met name de uitstraling en afwerking.
Zeker voor dit geld!
Ik heb hem in de 11 dagen tot nu minder gedragen dan ik had verwacht. Sowieso draag ik max 2 dagen hetzelfde horloge achter elkaar, dus de Seagull had wat concurrentie.
De maat op zich is niet verkeerd, maar de band is wat smal naar mijn smaak.
Ik heb enkel het bandje gedragen waarmee hij binnen kwam, puur omdat ik de andere niet direct interessant vond staan.
Op het glaasje zat een krasje/veegje thv 2 uur, maar dat heb ik er maar even uit gepolijst.
Het verbaast me dat een horloge dat al 4 jaar onderweg is er nog zo goed uitziet.
Hulde voor de HF’ers die me voorgingen, zo hoor je met spulletjes om te gaan
Tot op heden geen gehoor van @Gietaar612. Ik vermoed dat hij met vakantie is.
Wat nu? Nog even wachten, of wat is hier de afspraak over?
Ik kan hem natuurlijk ook doorsturen naar @sorcees en @Gietaar612 een plaatsje opschuiven in de lijst.