Flipper it Forward 2018 - Seagull 1963

Stuit ik hier zomaar op dit topic. Prachtig initiatief en een horloge dat ik heel graag eens in het echt wil zien. Ik ga een half jaartje geduld oefenen.

Marnixmoed
Thijssie
Pat486
Spierbundel
Jaroen
Phoenix.bas
RBK

Galf

Firly
Thieuke
Eddio
S_Augustinus
koekoek
wilfox
Logixa
NielsV
Berend
Regenboog (Erik)
Fate_Amenable_To_Change
Brinkmeister
Chlorophyl
Blauwbeer

2 likes

Marnixmoed
Thijssie
Pat486
Spierbundel
Jaroen
Phoenix.bas
RBK
Galf
Firly
Thieuke
Eddio
S_Augustinus
koekoek
wilfox
Logixa
NielsV
Berend
Regenboog (Erik)
Fate_Amenable_To_Change
Brinkmeister
Chlorophyl
Blauwbeer
SjoerdKurstjens

zou leuk zijn hier eens aan mee te doen! maar gezien de lijst kan dat nog wel ff duren :stuck_out_tongue:

Marnixmoed
Thijssie
Pat486
Spierbundel
Jaroen
Phoenix.bas
RBK
Galf
Firly
Thieuke
Eddio
S_Augustinus
koekoek
wilfox
Logixa
NielsV
Berend
Regenboog (Erik)
Fate_Amenable_To_Change
Brinkmeister
Chlorophyl
Blauwbeer
SjoerdKurstjens
Enlil

Lijkt me ook erg leuk om hem eens in het echt te zien. Bedankt voor dit mooie initiatief. Ik wacht de lijst rustig af:)

1 like

Bedankt voor de deelname, vergeet alleen niet om een sterretje ofzo voor de naam te zetten bij wie ie nu is. Zo kunnen we beetje overzicht houden.

Mochten er nog geïnteresseerden zijn voor Fiffer Turtle, dan kun je je hier meedoen:

Heren (tot dusver),

Dit horloge is zo leuk dat ik 'm maar hier hou denk ik.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
:sunglasses: GEINTJE… :sunglasses:
.
.
Deze lol wil ik jullie niet onthouden. :sparkler:
.
Nog een weekje en dan gaat ie door naar @Firly tenzij er iemand in de buurt van Almere zit wat logistiek wat makkelijker is. Maar eerst nog wat plaatjes!

1 like

Oh gelukkig. Ik wou al aan wat Russische vage kennissen vragen om een ip track te laten doen :wink:

Betreft degenen die wat lager op de wachtlijst staan voor de Seagull, en interesse hebben naar een Seiko Turtle, de wachtrij voor die Fiffer is intussen gedaald naar 1.
Hier nogmaals de link

2 likes

@marnixmoed Leuk initiatief! Ik zet mezelf ook even op de "shortlist ".

1 like

Goed: de Zeemeeuw is intussen allang doorgevlogen maar hij logeerde ook nog even hier!

En voordat ik alleen nog maar horloges met een Omega logo hier duldde heb ik 2x boven de “bestel” knop gehangen in het verleden om zelf ook een Zeemeeuw aan te schaffen.
Daarom was het extra leuk dat de meeuw hier nog voorbij kwam!

Er zijn zoals bekend meerdere varianten van dit model: 19 of 21 jewels; een saffierglas optie; panda wijzerplaten en een grootte van 38mm en 42mm!
(Verder verschillen de wijzerplaten als je het horloge rechtstreeks bij Seagull koopt, Uniquewatches of LongIslandwatches.)

De meeuw is vooral een “easy lover” met zijn roomwitte wijzerplaat met opgelegde gouden indices en gekleurde wijzers! :slight_smile:


Past prima!


Op de logeerplek in mijn horlogedoos.

Op de wijzerplaat staat bovenaan 19 Zuan (19 jewels) en onderaan de tekst 中国制造 oftewel “Made in China”.

Het is zoals bekend een re-issue uit 1963; het is daarmee een vrij klein horloge voor hedendaagse begrippen. Fiffer deelnemers met grote polsen of een voorliefde voor grote horloges kunnen zich dan ook beter afmelden. :see_no_evil:


2 jaren 60’ klokjes naast elkaar…passend wat betreft formaat! :slight_smile:

De meeuw zelf is prachtig maar het uurwerk maakt redelijk wat herrie en de vooral de onderste reset pusher voelt fragiel aan.
Mijn conclusie is dat de meeuw een echte mooie dresswatch is waar je wel voorzichtig mee om moet gaan!


Nog een plaatje van de meeuw naast zijn mijn Omega triple date; 38mm vs. 39mm; het verschil is minimaal!

Dank aan @marnixmoed voor dit geweldige initiatief: de Seiko :turtle: was al een feestje en nu de :eagle:!!

(Last but not least ook nog mogen kennismaken met @Phoenix.bas en zijn fantastische collectie horloges!
Ff roddelen: onder andere een een Rolex; Panerai en Omega Seamaster Diver 300m :heart_eyes: mogen passen, wat een collectie! Thanks Bas!)

P.s. dit is alweer even geleden maar ik loop wat achter zoals met meerdere zaken in mijn leven! :see_no_evil: :roll_eyes:

7 likes

Hoe zegt men dit.ook alweer… beter laat dan nooit :yum:

Mooi verslag en leuke foto’s. Betreft de diameter, sommigen zeggen 37, anderen 37,5 en weer anderen hebben.het.over 38… in elk geval klein.

Maar hoewel de afmetingen klein zijn, draagt ie door de rechte en wat uitstekende lugs groter om de pols.
Ik zou dus zeker niet gelijk afmelden :wink:

3 likes

En dan verschilt het ook nog erg per uurwerk ontwerp hoe het aanvoelt.

1 like

Dat laatste ben ik zeker met @marnixmoed eens. Ik heb 19,5cm polsen en vond hem zeker niet te klein. Dit kwam ook door de dikte, maar ik zou die als ik hem koop, zeker niet de 42mm nemen.
Was zeker gezellig @Jaroen! Leuk en medeliefhebber gesproken te hebben en nogmaals dank voor het brengen.

2 likes

Net gezien dat de seagull normaal van @Galf naar mij komt. Ik zal echter de kans aan me voorbij laten gaan (tijdsgebrek). Hij mag direct doorschuiven naar de volgende op de lijst @Thieuke. Toch bedankt marnixmoed voor de kans!

2 likes

Jammer @Firly, je gaat wat missen! Je kan jezelf natuurlijk ook weer onderaan de lijst zetten :yum:
Maar bedankt voor de heads-up.

1 like

Als ik de zeemeeuw naast de HFLE17 leg dan is duidelijk dat dit de 42mm-variant is van Seagull, alleen met een aangepaste wijzerplaat en inscripties op de achterwand.

Ik vind beide varianten prima passen op mijn 18,5cm-pols. Door de klokvorm draagt de 42mm-versie behoorlijk kleiner.

2 likes

Inderdaad, Of wat mij betreft ergens lager op het lijstje, mocht je verwachten over een maand ofzo wel meer tijd te hebben.
Iig.bedankt voor de heads up!

@Firly ik heb geen haast, zet jezelf maar boven mij. :ok_hand:

2 likes

Adres doorgegeven, dus nu in afwachting :slight_smile:

1 like

Update van de lijst (kan maar 4 mensen taggen)

onderweg naar: @Thieuke

@Eddio

@S_Augustinus

koekoek

wilfox

Logixa

NielsV

Berend

Regenboog (Erik)

Fate_Amenable_To_Change

Brinkmeister

Chlorophyl

Blauwbeer

SjoerdKurstjens

Enlil

Wannawatch

@Firly < Nieuwe poging?

De bedoeling is wel om het lijstje compleet te houden, ook van degenen die een Fiffer al eerder op bezoek hebben gehad. En een sterretje voor de naam waar ie nu is.
Kreeg onlangs vraagje over bij wie/hoevelen de Turtle Fiffer was en moest antwoord schuldig blijven wegens gebrek aan overzicht.

Marnixmoed
Thijssie
Pat486
Spierbundel
Jaroen
Phoenix.bas
RBK
Galf

  • Firly
    onderweg naar: Thieuke
    Eddio
    S_Augustinus
    koekoek
    wilfox
    Logixa
    NielsV
    Berend
    Regenboog (Erik)
    Fate_Amenable_To_Change
    Brinkmeister
    Chlorophyl
    Blauwbeer
    SjoerdKurstjens
    Enlil
    Wannawatch
    @Firly < Nieuwe poging?

Ah ok…
Voor de volledigheid; de Seagull is dit keer niet bij Firly geweest volgens mij.

Marnixmoed
Thijssie
Pat486
Spierbundel
Jaroen
Phoenix.bas
RBK

  • Galf

Thieuke
Eddio
S_Augustinus
koekoek
wilfox
Logixa
NielsV
Berend
Regenboog (Erik)
Fate_Amenable_To_Change
Brinkmeister
Chlorophyl
Blauwbeer
SjoerdKurstjens
Enlil
Wannawatch
@Firly < Nieuwe poging?

1 like