Flipper it Forward 2018 - Seagull 1963

Ok, Sorry. Moet ik ook niet op mijn telefoon willen doen.

1 like

Volgens mij zat die fout er al eerder in.

1 like

Hierbij een updated Zeeumeeuw lijst d.d. 31.08; ik heb de dubbele entry van Pat486 verwijderd:

Marnixmoed
Thijssie
Pat486
Spierbundel

Jaroen

Phoenix.bas
RBK
Galf
Firly
Thieuke
Eddio
S_Augustinus
koekoek
wilfox
Logixa
NielsV
Berend
Regenboog (Erik)
Fate_Amenable_To_Change
Brinkmeister

Ik zal de transfer richting @Phoenix.bas in gang zetten! :sunglasses:

2 likes

@Thijsie De Zeemeeuw is exact zoals omschreven, boven verwachting leuk!
@marnixmoed onwijs bedankt voor deze ervaring met het horloge, geweldig onbaatzuchtig, zo zouden meer mensen moeten zijn! Ontzettend bedankt!
@Jaroen bedankt voor het brengen en het gezellige (helaas korte) gesprekje!
@RBK Hij kan ergens volgende week naar jou, ik laat dit vast weten dan kan de voorpret beginnen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

:ok_hand:

2 likes

Ik heb overleg gehad met @RBK. Als er nog mensen die op de Fiffer lijst staan, en het horloge nog niet gehad hebben, en die rond Nijmegen of Arnhem wonen. Mag hij daar ook eerst heen? Anders zend ik hem met alle plezier naar @RBK

2 likes

Niemand verder in de buurt? Toch wel? Reageer dan voor donderdag 12u, anders gaat hij dan richting @RBK!

2 likes

Stuur maar alvast op :joy:… Zal ik alvast adres in een PB sturen?

2 likes

En binnen:

Eerste indruk; mooi horloge!
Tweede indruk: dik horloge!

7 likes

Blij dat hij heel is aangekomen, veel plezier ervan! Kan me in beide eerste indrukken vinden!

2 likes

Haha, ja, door glazen achterdeksel is ie volgens mij nog iets dikker dat op z’n geheel stalen achterdeksel.
Voor mij helpt dat dikke om em toch wat stoers te geven, ondanks z’n relatief kleine diameter.

1 like

@Galf, je hebt een PB! (Mocht je deze gemist hebben :wink: )

1 like

En hij gaat weer verder. Door dit horloge weet ik weer beter wat ik zoek in een horloge;

  • Sterke voorkeur voor een donkere wijzerplaat;
  • Voorkeur voor een niet te dikke kast. De kast van dit horloge is dik, glasbodem maakt het dikker + de nato die er onder door zit, helpt ook niet mee. Daarom ook de zichtbodem gewisseld;
  • Opgelegde indices en bij voorkeur ook opgelegde logo. Op dit horloge is dit zeer mooi gedaan. De kleuren van de wijzers maken het een zeer leuk horloge;
  • Formaat is prima :ok_hand: .

Al met al een leuk horloge, zeker voor het bedrag. Echter zal ik deze niet in mijn collectie opnemen. Wat mij tot slot nog opviel aan het horloge was dat de pushers niet heel soepel gaan, maar ik ben geen chrono’s gewend.

@marnixmoed, bedankt voor de mogelijkheid van de Fiffer!
Hij gaat nu door naar @Galf

6 likes

7 likes

Jeshhj, Flipper II de zeemeeuw is gearriveerd!.

Had ik al bepaalde verwachtingen, worden die nog overtroffen zo op eerste indruk.
Wel direct de glasbodem erop (lekker strak gezet die stalen bodem @RBK :wink: ) en omwille van de diameter/dikte-verhouding even op een 2-delige band.
Eerste impressie: zeer geslaagde wijzerplaat en wijzers, bovendien prima afleesbaar. Prachtig vintage formaatje. Yummie. Leuk leesvoer van @Spierbundel erbij…

Weer een goeie @marnixmoed!
Foto’s etc. volgen later…

6 likes

Wait what! Ik heb nog voorzichtig gedaan met zo’n 05

Maar goed, het is gelukt. Veel plezier ermee!

2 likes

Is denk ik maar waarmee je het vergelijkt. Het zijn knopjes die andere mechanische onderdelen in werking stellen. Dat voelt heel anders aan dan op de knopjes van een quartz chronograaf of de knopjes op een digitaal horloge.

Soort van in ouwe wagen te rijden zonder stuurbekrachtiging tov een elektrische hybride ofzo.

2 likes

Ik heb ook een Meca Quartz en daar voelen de pushers juist wel weer als een ‘ouderwetse’ chrono.

Ik heb mezelf even onderaan de lijst geplaatst. Ben erg benieuwd. Bedankt voor het initiatief @marnixmoed!

Hij is nu bij @Galf begrijp ik.

Firly
Thieuke
Eddio
S_Augustinus
koekoek
wilfox
Logixa
NielsV
Berend
Regenboog (Erik)
Fate_Amenable_To_Change
Brinkmeister
Chlorophyl

4 likes

Voor wat betreft de pushers, die gaan behoorlijk crisp en de uitlijning van de grote secondenwijzer is perfect.

3 likes

Daar heb je me tuk. Maar die zijn inderdaad express zo gemaakt voor dat gevoel.

En leuk dat je ook op de lijst staat. Ben benieuwd naar je ervaringen tzt met de Zeemeeuw.

1 like