Flipper it Forward: Dan Henry

Het is tijd voor een nieuwe Fiffer, een mooie Dan Henry! Deze horlogeverzamelaar heeft als doel om betaalbare horloges te maken geïnspireerd op de mooiste horloge designs uit zijn collectie.

Het gaat om het model 1964, een limited edition chronograaf met een meca-quartz uurwerk.

Ik heb het horloge cadeau gekregen in een deal met @Rugter die de vorige band er niet af kreeg. Dat is te zien aan de lugs die wat zijn beschadigd, maar dat mag de pret niet drukken, het valt bij het dragen niet echt op.

Daarbij is het een echte bandenswapper! De bandmaat is 19mm en er zit een quickrelease bandje op. Forumgenoot @Jeroen is zo aardig om nog 2 banden toe te gaan voegen aan de Fiffer!

De regels zijn simpel: je ontvangt het horloge van een mede-forumlid, draagt het horloge max 2 weken, deelt je ervaringen, voegt eventueel een leuke band toe en stuurt het weer naar een volgend lid.

De wachtlijst kan in de comments bijgehouden worden, je adres kan je tzt aan de voorganger PMen.

Met grote dank dus aan @Rugter en @Jeroen! Ik wens iedereen veel draagplezier en kijk uit naar alle ervaringen, foto’s, opknapbeurten aan de lugs en extra bandjes die er bij komen!

22 likes

Leuk! Deze heb ik al een tijdje op het vizier, maar nooit de knoop doorgehakt. Blijkbaar toch een beetje twijfel. Indien mogelijk, zou ik deze graag eens ‘proefdragen’.

Dat kan! Idee is dat je een lijstje maakt. Die is bij deze dus:

@Jeroen
@TonD

1 like

Dit is een erg leuk horloge waar ik ook al geruime tijd naar kijk. Wat een mooie kans om hem eens te proberen! Ik doe graag mee :grinning:!

Oh, maar die vind ik leuk! :slight_smile:

@Jeroen
@TonD
@Tempus_Fugit
@15Guus

1 like

@Drebin
Ik wil deze ook wel eens bekijken :slight_smile:

Ow yes I m in.

Ik zou deze ook wel eens willen proberen. Leuk!

@Drebin
@vintage4all
@Tmbrszs

1 like

Wat een leuk initiatief (wederom!). Ik doe graag mee!

Jeroen
TonD
Tempus_Fugit
15Guus
Drebin
Vintage4all
Tmbrszs
Bottero

Jeroen
TonD
Tempus_Fugit
15Guus
Drebin
Vintage4all
Tmbrszs
Bottero
Silvester1987

Yes! Cool initiatief blijft dit toch :+1: dank heren :kissing_heart:

Fijn horloge. Vooral mooi op een racing strap.

2 likes

Nog niet eerder meegedaan. Ik doe graag een keer mee! :smiley:

Jeroen
TonD
Tempus_Fugit
15Guus
Drebin
Vintage4all
Tmbrszs
Bottero
Silvester1987
Piede

Leuke DH! I’m in :relieved: Wil hem zeker eens om
De pols.

Jeroen
TonD
Tempus_Fugit
15Guus
Drebin
Vintage4all
Tmbrszs
Bottero
Silvester1987
Piede
Seamaster95

1 like

Het extra leuke is ook dat ik precies deze uitvoering op het vizier had. Ik twijfelde nog tussen deze en zijn broertje met twee subdials en de datum op 6 uur.

Dank bij voorbaat al voor het erg leuke initiatief :grin::+1::+1:

3 likes

Top initiatief :ok_hand:t3: Ik sla over maar gaaf dat je dit horloge ter beschikking stelt.

Heel gaaf initiatief :+1:t2:. Zelf het horloge al gehad. Geweldig ding voor het geld, zeker de moeite waard. Hopelijk trekt dit weer nieuwe liefhebbers!

Leuk! Ze komen hier vaak langs maar nooit de knoop doorgehakt. Ik wil ook wel op de lijst :+1:

Jeroen
TonD
Tempus_Fugit
15Guus
Drebin
Vintage4all
Tmbrszs
Bottero
Silvester1987
Piede
Seamaster95
Vinner

1 like

Als @vintage4all hem binnen heeft hoor ik het graag. Heb ik een excuus om even bij hem op de koffie te gaan en te komen koekeloeren. Ben wel nieuwsgierig naar zo’n Dan Henry…

Een identieke stond ff terug hier te koop, notabene voor mij reden geweest om toch maar eens lid te worden :slight_smile: Wie weet sluit ik nog aan!

Ik schrijf mij toch even uit, hoor. Het is een leuk initiatief, maar als het erop aankomt draag ik mijn eigen horloges al (te) weinig.