Er is niks bijzonder aan de stalen band van de 035 kan ik je uit ervaring vertellen.
Moet je nagaan hoe die andere band zal zijn Maar solid endlinks vs gevouwen merk je wel vaak.
Is wel het minste dat je mag verwachten van een SARB.
Hoewel ik de band heb gewisseld voor een Uncle Seiko Jubilee met folded links…
Tijdens het dragen merk je daar niks van.
Ik vond de SARB035 tegenvallen. In 2019 ge- en verkocht voor € 350, eigenlijk vond ik 'm dat al niet waard Veel specs voor het geld mischien, en een klasse die bij Seiko inmiddels het driedubbele kost, maar ook echt saai. De wijzerplaat vond ik niet mooi en de afwerking vond ik niet beter dan mijn Orient Star die me destijds helft kostte.
Doet het wel goed op foto’s. Als de plaat daadwerkelijk zo mat was had ik het veel toffer gevonden dan de m.i. goedkoop ogende sunburst.
De Orient Star in kwestie.
Als je echt mooie Japanse finishing wilt voor rond de €500 zou ik een Casio Oceanus aanraden. Ik snap dat het heel iets anders is, Maar de afwerking is
Bovenstaande foto’s zijn niet van mij, ik heb alleen een ouwe
Check de afwerking van de wijzers en indexen

Mooie opties komen er voorbij. Orient ga ik eens wat verder bekijken.
Er zijn vast nog meer goede alternatieven, wie biedt?
Ik vind de SARB021 (voorganger van de 035) een betere optie. Prachtig afgewerkt met gave wijzers en uurmarkeringen. Snap eigenlijk niet waarom deze zo weinig genoemd wordt. Helaas te klein voor mij. Komt nog geregeld voorbij op ebay.
Hoezo is deze nou weer te klein joh? Een maatje kleiner kun je zelfs nog hebben denk ik!
Leuk horloge, die SARB021.
Heb diverse keren een kleinere maat geprobeerd, maar het voelt niet goed. Kan er niks aan doen. Perceptie…
Jammer, anders had ik deze allang om de pols geslingerd
Misschien is de Presage Sharp Edges dan wat voor je!
Yep, staat idd op mijn wanted lijst, samen met 330 andere opties
De SARB is echt een leuk horloge. Best klein maar goed draagbaar en een goede bandenwisselaar. Vooral de kast vind ik heel mooi. De stalen band, het glas en de wijzers en plaat zijn alleen van wat mindere kwaliteit. Een paar jaar terug kostte het je nog geen €300 en dat was een heel goede deal. Voor mij zijn de huidige prijzen, zoals bij Seiko in het algemeen tegenwoordig, te hoog.
Qua alternatieven is de Orient Star inderdaad een goede optie. De Standard Date is niet makkelijk aan te komen maar voor mij duidelijk het fijnere horloge
Hier mijn ex:
Seiko SARX033 kost je wel iets meer, maar dan heb je in alles een veel beter horloge dan de SARB Wel een slagje groter en van de blauwe wijzers moet je houden. Opnieuw mijn ex:
Die heb ik ook gehad Heel mooi en 39mm dus iets kleiner dan de SARX. Let wel op de uitlijning van de chapter ring
Zelf ben ik al jarenlang fan van Citizen. Ik heb best wat modellen gehad, waaronder de NB1041-84L. Forumvriend en ‘Mister Citizen’ (helemaal nu Ludo vertrokken is) @Slin heeft mijn ex:
Verder ben ik vooral fan van de Citizen Signature serie. Ook daar kan @Slin je meer over vertellen
De Grand Classics zijn heel mooi en fantastische horloges. Hieronder twee van mijn exen:
Mijn beste suggestie op dit moment is trouwens wat dichterbij huis… ook hier gaat de prijs wel een stuk hoger uitvallen dan €500 maar het is de meerprijs absoluut waard in mijn optiek
Als wildcard is dit volgens mij ook een heerlijke optie. Geen eigen ervaring mee maar afgaande op de reviews kan je hier niet mis mee gaan
Daarom
Hoe zit dat eigenlijk? Dacht iets te zien dat zijn naam veranderd was …te veel Chronomasters gekocht?
…jammer, zijn collectie is/was
Nog aanwezig
En deze gaat niet weg… heerlijk ding
En een ietsepietsie vergelijkbaar model met de SARB waar ik nog een topic over heb geschreven…
Stukken goedkoper dan de SARB maar amper te krijgen
Geen idee. Ik zag dat zijn naam was veranderd naar anon huppeldepup. Maar inderdaad jammer, ik vond hem een erg leuk lid met een prachtige collectie
Inderdaad
Zeker weten
Mooi man, goede opties allemaal. Die SARX is gaaf, dat is wel precies de vibe waar ik naar op zoek ben. Bijna 41 mm, waarom eigenlijk? Bij zulke horloges is het juist mooi als ze een bescheiden maatje hebben.
Helemaal mee eens. Formaat is ook de reden dat ik de SARX en die twee prachtige Citizen Signatures heb verkocht.
Gelukkig lijkt de trend naar groter voorbij te zijn en verschijnen er weer meer horloges in 39mm of zelfs kleiner. Al zit in veel collecties, bv Tissot of Certina, de focus nog steeds vanaf 40mm. En dat draagt al snel te groot.
Nog een suggestie: Dan Henry heeft een 38mm chrono die rond gaat als flipper it forward. Nu tijdelijk om mijn pols. Je kan je aanmelden om te proberen
Ook vet, maar ben voor nu niet op zoek naar een chrono.