Waarom SARB?

Bonsoir en welkom in het weekend,

Ik lees veel moois over Sarbs en het zou zomaar eens mijn volgende aankoop kunnen zijn. Tegelijk zijn er hele mooie vergelijkbare en beter verkrijgbare alternatieven (zoals szsb011) te verkrijgen. Leuk dat die Sarb een icoon is, maar ga ik bijvoorbeeld het verschil tussen een 4R38 of een 6R15 uurwerk überhaupt merken?

Hoofdvraag: Waarom zou ik meer munten neerleggen voor een gebruikte Sarb dan voor een vers alternatief?

Hier nog wat plaatjes van het web want op vrijdagavond gaat natuurlijk niemand alleen tekst lezen.

SARB035

SZSB011

1 like

Saffier glas, solid endlinks, solid sluiting, beter formaat, veel hoogwaardiger model.

2 likes

Wat maakt het model dan ‘hoogwaardiger’? De zaken die je ervoor opnoemt of doel je op iets anders?

Ja al die dingen plus het uurwerk wat jij zelf noemt. 500 euro voor de szsb001 wat in feite een instap model is zou ik niet doen.

Misschien een gevalletje: moet je in het echt voelen. Kwaliteit vertaald zich niet altijd van een spec-lijst

Dit is waarom je de OG sarb moet nemen. Imo veel beter afgewerkt. Kijk bijvoorbeeld naar de wijzers en de indexen.

6 likes

Sarb is wel mooier.

Maar zou even doorsparen en voor grand seiko gaan. :rofl:

3 likes

Ik weet nog wel dat ik mijn SARB kocht en later verkocht voor zo’n €230 :upside_down_face:

Huidige prijzen totaal niet waard als je het mij vraagt

6 likes

Maar die szsb011 is ook niet op het oude Seiko prijsniveau :wink: Dan had hij niet meer dan 200 gekost.

2 likes

Ik zou dus ook nooit €400/€500 meer neerleggen voor deze SARB omdat ze voorheen ongeveer €250 waren. :scream::sweat_smile:

2 likes

Zeker wel 500 waard in mijn ogen… kijk naar t nieuwe seiko aanbod… en kijk naar de sarb deal.

Die 230 was idioot.

Als je een SARX033 voor zo’n €600 kan vinden vind ik de SARB echt te duur

Eens. Ik had em uiteraard wat langer bij me moeten houden :wink:

2 likes

Waar?

En die is te groot imho.

3 likes

In februari een zgan exemplaar voor 550 gekocht hier op het forum. Zijn erg lastig te vinden wel

Opnieuw eens. Daarom ook weer verkocht

Moet het Seiko zijn? En wat is je budget?

Nee, ben nog aan het oriënteren. Heb je ideeën?

Deze is toch wel de OG hoor:

2 likes

Genoeg!

10000x beter zo zonder datumloupje

1 like

Nee!

Verder is de SARB035 een heerlijk horloge. De 033 staat ook hoog op mijn verlanglijstje.

Tuurlijk wel. De toleranties van de 6r35 zijn beter dan de 4rXX… en de power reserve is groter.

Is t een enorm verschil. Nee.