We wachten nog steeds af met spanning…
De spanning zit er bijna op hoor, de DH is al 24 uur onderweg
De fiffer is dus weer onderweg. Mijn conclusie is dat deze Dan Henry niet voor mij is. De algehele bouw en kwaliteit is een dikke voldoende. Het gespiegelde glas met een blauwe teint is voor mij toch wel een afknapper en te veel aanwezig.
Bedankt voor de mogelijkheid om de DH te proberen!
Hij is binnen!
Eerste indrukken:
Leuk ding!
AR coating idd best wel aanwezig. Bij m’n Maen Hudson ook enigzins, maar omdat die een zwarte dial heeft, vind ik het daar juist nog wel een leuk effect. Hier wordt 't wat onrustiger, mede dankzij die blauwe Tachymeter en de spiegeling met de sunburst dial.
Qua maat dikke prima, bij mijn slanke pols, wat platter/lager had leuker geweest, maar ja…
Maar goed, nu maar eens even een weekje wennen.
Na net de Turtle fiffer te hebben gehad ook wel erg benieuwd naar deze:
- RLS
- Phoenix.bas
- Ari
- TwanE
- Berend
- Thieuke
- wimm5
- Mr.chielos
- JSW16
- Lastgentlemen
- Andreasdlmhu
- Martijn82
- RLS
- Phoenix.bas
- Ari
- TwanE
- Berend
- Thieuke
- wimm5
- Mr.chielos
- PabloPerez
- Lastgentlemen
- Andreasdlmhu
- Martijn82
Even aangepast vanwege veranderen profielnaam!
Na 2 weken hier te mogen logeren gaat ie straks naar @Phoenix.bas.
Erg leuk horloge, voor mij een hele fijne maat, hoewel ie hooguit wat dikkig oogt, omdat ie zo compact is.
Wat ik wel een minpunt vind, is de afleesbaarheid, zeker in de schemering.
Hij oogt beduidend duurder dan ie is, veel fijne details in de afwerking, maar ik denk dat ie gewoon iets andere (bredere?) wijzers had moeten hebben om de leesbaarheid te verbeteren.
Ik houd mijn ogen zeker open voor vergelijkbare (qua afmetingen) chrono’s, maar de combi ~38mm, <13mm hoog en mechanisch/automatisch is eigenlijk budgettair even niet interessant voor me. (De Baltic Bicompax vind ik het nét niet qua looks, FYI).
Heb het horloge zojuist binnengekregen van @RLS. Bedankt voor de goede communicatie en verzending.
Eerste indruk:
Wat een geinig ding voor weinig! Alleen wat is er gebeurt met de lugs
Naar aanleiding van dit topic heb ik een evil panda uitvoering gekocht. Helaas is 38mm echt te klein voor mijn pols…
Hij staat nu in het blauwe gedeelte, mocht er iemand interesse hebben hoor ik het wel!
Te koop; Dan Henry 1964 gran turismo chronograph evil panda
En inmiddels is ie goed aangekomen in Helmond!
Leuk horloge, mooie maat, jammer dat de tijd amper af te lezen is
Pakket inhoud fotootje:
Supercomfortabel bandje zit er al op. Ik ga er de komende dagen eens van genieten
Is
de tweelingbroer van:
?
Fijn dat hij goed is aangekomen! Veel plezier er van!
Hij is weer vertrokken, @Twan veel plezier ermee!
Het waren drukke en stressvolle weken op het werk. En ik merk dat de hobby echt op een veel lager pitje heeft gestaan. Ik ben de afgelopen weken vooral terug gevallen op m’n vertrouwde horloges. De Dan Henri heb ik maar een paar dagen om gehad. Ook maar een korte fotoshoot gehouden.
Boven mijn meest gebruikte horloges, onder de ‘concurrentie’ voor een klein horloge met lichte dial:
Het is een fijn horloge, erg mooi, perfecte maat en met deze 1971-band super comfortabel. Die heb ik erop gelaten, staat perfect en draagt super.
Op het werk mis ik de datum. Die blijk ik erg vaak van mijn pols af te lezen. En de tijd is lastig af te lezen met wijzers in dezelfde kleur als de wijzerplaat.
Al met al is het een mooi sieraad. Meer mooi dan functioneel, de chronofunctie zie ik mezelf ook niet gebruiken. De Sea-Gull Fiffer vond ik fijner af te lezen, maar minder betrouwbaar en niet zo comfortabel dragen. Deze DH is comfortabeler, betrouwbaarder, robuuster, misschien zelfs mooier. Maar minder charmant.
Al met al een heel leuk horloge, ik zou zelf voor de versie gaan met 2 subdials en datum op 6. Of toch voor een Zeemeeuw… Een chrono zou een aanvulling zijn op de verzameling, maar ik ervaar het ontbreken (nog) niet als een gemis.
Weer een ervaring rijker @Vantage, dank voor het mogelijk maken van deze Fiffer!
Gave foto’s zeg!!
Ben zeer benieuwd! Mooie foto’s inderdaad!
Ik heb er bijna twee weken van kunnen genieten, ga nog een korte review schrijven en zal zorgen dat de DH bij @Berend terecht gaat komen!