Flipper it Forward: Dan Henry

Voor mij zit m’n tijd met de fiffer-Dan Henry er op. Ik heb er van genoten want het is een mooi en fijn dragend horloge! Vooral de mooie geborstelde wijzerplaat is prachtig, met veel mooie details:

Ik heb hem, zeker in de begin-dagen, regelmatig gedragen. Toch merkte ik dat hij gaandeweg de tijd toch meer en meer in de horlogedoos bleef zitten. Niet omdat hij niet mooi genoeg is, want ik vind hem zeker heel mooi. Maar wel omdat ik de slechte afleesbaarheid storend vind. Daarnaast vind ik ook de blauwe AR-coating niet heel mooi. Bij een bepaalde kijkhoek/lichtinval is de blauwe gloed in mijn ogen storend aanwezig.

Alhoewel ik alle bandjes er op heb gehad, heb ik hem uiteindelijk maar op twee banden echt gedragen: de blauwe sailcloth van Barton

en de blauwe leren rally-strap.

De leren rally-strap zat het fijnste en stond in mijn ogen verreweg het mooiste. De sailcloth is mooi maar vind ik ook een beetje zweterig, zat dus niet zo heel fijn.

Het formaat van de DH was prima op mijn pols. Het mooie van deze chrono vind ik ook dat hij zowel sportief als netjes te dragen is.

Slotsom voor mij is dat ik uiteindelijk de contra’s toch zwaarder vind wegen dan de pro’s, ik zou dus niet zo snel over gaan tot aanschaf van deze DH ondanks dat hij wel mooi is. @Vantage, heel erg bedankt voor de mogelijkheid dit horloge te proberen!

@Silvester1987, zou je mij een PM kunnen sturen met je adresgegevens? Dan stuur ik hem morgen aan je door!

4 likes

Inmiddels ontvangen. Complimenten @Bottero voor de bomb proof verpakking :ok_hand: en de keurig snelle verzending.

Ik had het horloge nog nooit in het wild gespot! Eerste indruk; wat mooi, wat een prachtige kleur wijzerplaat en die blauwe sailcloth band is gaaf. Ik ga deze veel dragen de komende 2 weken want dat formaat wordt wennen… Maar dat was juist de rede waarom ik me opgegeven had voor deze fiffer. We gaan het ervaren! Een dikke dank je wel richting @Vantage voor het mogelijk maken :pray:

Hierbij alvast wat ‘eerste indruk’ foto’s

7 likes

Nog nooit een Dan Henry geprobeerd, ben benieuwd!

• Jeroen
  • TonD
  • Tempus_Fugit :point_left:
  • Vintage4all
  • Tmbrszs
  • Bottero
  • Silvester1987
  • Piede
  • Seamaster95
  • Vinner
  • RLS
  • Phoenix.bas
  • Ari
  • TwanE
  • Berend
  • Thieuke
  • wimm5
  • Mr.chielos
  • JSW16
1 like

De Dan Henry al veelvuldig gedragen de afgelopen 7 dagen. Ik ben er nog niet uit of dit horloge hét horloge voor mij is…

Ik vind het op foto’s altijd heel tof, maar nu het horloge een weekje draag vind ik dit neo-vintage of vintage inspired toch net wat te fragiel voor mijzelf. Met name de kastpootjes en wijzers zijn me wat te slank.

Ik ga het nog een paar dagen bezien, en dus heel fijn dat we middels dit forum en diens fijne forumleden de kans krijgen een dergelijk horloge te testen. Maar dit zou bij aanschaf voor mij geen blijvertje zijn gezien het feit dat ik na 1 week al zoveel twijfel :sweat_smile:

@Piede het horloge komt a.s. vrijdag jou kant (al) op aangezien ik zaterdag in de ochtend vertrek richting ons vakantieadres. Kan je me alvast je gegevens PM’en?

4 likes

Mooie foto’s!

1 like

Het horloge is inmiddels onderweg naar Piede. Ruim binnen de 2 weken, omdat we morgen vertrekken naar ons vakantieadres :smirk: na ruim 1,5 week kan ik alleen maar positief zijn over het totaalpakket wat Dan Henry met dit horloge biedt. Voor dit budget krijg je een horloge wat keurig afgewerkt is, prettig draagt en, mocht het je smaak zijn, er ook nog eens tof uit ziet. Maar daar benoem ik meteen mijn rede waarom ik de DH na deze testperiode nooit zal aanschaffen. Ik heb een ding geleerd deze periode; vintage of vintage inspired en horloges kleiner dan 38mm zijn niet voor mij. Nogmaals dat zegt meer over mij dan over het horloge. Maar ik dacht telkens als ik het horloge om had; wat iel, wat fragiel en wat ‘zo niks voor mij’… Zelfs mijn vrouw zei het (terwijl die nooit met een woord over mijn horloges rept); dat is toch niets voor jou :rofl: maar nogmaals; heel fijn dat we via dit forum en diens forumleden de kans krijgen zulke waardevolle lessen te leren. Scheelt weer een persoonlijke miskoop.

6 likes

Echt schitterende foto’s

1 like

Vandaag ontvangen na een vertraging bij PostNL. Bedankt @Silvester1987! :+1:

De eerste indruk van het horloge is echt goed!

Ik hou niet van bandjes met gaten erin en zulke two-stitches dus direct eraf gehaald. Ergens jammer want die band voelde wel degelijk aan. De bruine banden die erbij zitten vind ik eigenlijk niet zo mooi matchen maar gelukkig zat er ook een donkerblauwe band bij. Maar eens kijken hoe dit bevalt de komende dagen :sunglasses:

4 likes
  • Jeroen
  • TonD
  • Vintage4all
  • Tmbrszs
  • Bottero
  • Silvester1987
  • Piede
  • Seamaster95
  • Vinner
  • RLS
  • Phoenix.bas
  • Ari
  • TwanE
  • Berend
  • Thieuke
  • wimm5
  • Mr.chielos
  • JSW16
  • Lastgentlemen
1 like

Die blauwe sailcloth was bij mij ook veruit favoriet :+1:

Jij hebt volgens mij fijnere polsen dan ik :thinking: bij jou oogt hij mooi op maat.

1 like

Mijn pols is 18,5cm in omtrek. 38mm is eigenlijk perfect voor mij :sunglasses:

Die foto vertekend…ik 17,5 / 18mm. Maar vond het echt fragiel. Kon er na 2 weken nog niet aan wennen.

1 like

Ik ben dit formaat en de dunne lugpootjes wel gewend van andere horloges. Ik hou er wel van.

De chronograaf is alvast goedgekeurd :sweat_smile:

2 likes

Ik sluit graag aan!

• Jeroen
  • TonD
  • Vintage4all
  • Tmbrszs
  • Bottero
  • Silvester1987
  • Piede
  • Seamaster95
  • Vinner
  • RLS
  • Phoenix.bas
  • Ari
  • TwanE
  • Berend
  • Thieuke
  • wimm5
  • Mr.chielos
  • JSW16
  • Lastgentlemen
  • Andreasdlmhu

Ik zie dat ik nét te vroeg op de lijst stond, haha. Wat een práchtige band, zo op de foto’s al, heeft @vintage4all gemaakt zeg! Had ik graag geprobeerd. Een om te onthouden voor de toekomst :slight_smile:

1 like

Dank je :blush:. Ik mag graag met leder spelen.
Kiek maar eens op Google (mag volgens mij geen link delen :thinking:) 1971straps. Daar staat mijn werk voor een groot deel op :wink:

De Dan Henry en ik hebben elkaar goed leren kennen. Zoals ik al schreef, de enige band uit het setje die ik mooi vond staan is de blauwe Barton sailcloth. Die is er ook niet meer afgegaan.

Het is een enorm degelijk horloge in een voor mij goede maat. De afwerking is echt goed te noemen en de verhoudingen kloppen. Het horloge is wel redelijk dik, maar dus niet storend. Het horloge ziet er om de pols gewoon heel mooi uit. De afleesbaarheid van de uur- en minuutwijzer zou beter kunnen. De blauwe wijzers zijn veel duidelijker af te lezen. De lume hadden ze achterwege mogen laten. Die is zo zwak dat het niks toevoegt.

Zou ik het horloge aanraden? Absoluut! Voor iedereen die een klassieke chronograaf zoekt in een bescheiden maat voor een schappelijke prijs is dit een goede optie.

Is het horloge iets voor mij? Nee, dat niet. In het verleden heb ik al geconcludeerd dat ik niks heb met een chronograaf. Dat is nu weer bevestigd. Ook vind ik bolle plexiglaasjes op een modern horloge niet zo fijn. Dat reserveer ik maar voor mijn vintage :slightly_smiling_face: Verder mis ik ook de datum op een dagelijks horloge.

De volgende op de lijst, @Seamaster95, heeft aangegeven dat ik hem mag overslaan. Het horloge komt dus naar de eerstvolgende op de lijst, de enige echte @Vinner. Vincent, het horloge gaat vandaag op de post :grin:

Hier nog wat eigen foto’s:

6 likes

Vandaag ontvangen en de eerste indruk qua afwerking en de maat is zeker positief! Wel erg “shiny blue” dus dat viel mij in negatieve zin op.

Degene voor mij die hem nog niet gehad heeft is @Seamaster95 en de volgende is @RLS Aan wie kan ik hem doorsturen met 14 dagen?

4 likes

@Vinner als ik dat zo goed begrepen heb, mag ie straks naar mij toe.

1 like

Helemaal prima! Stuur je mij een PB met jouw adres?

1 like