Die band doet 'm goed inderdaad. Dat de lugs wat wijder waren geworden was me wel opgevallen, maar een 20mm bandje had ik niet geprobeerd, waardoor mijn keuze beperkt was.
Inderdaad komt de wijzerplaat en de ‘gloed’ van de AR coating niet goed op de foto over. Dat wil zeggen, op de foto is het mooier dan in het echt, in mijn beleving. Ik vond de champagne kleur met de waas van de AR erg storend voor wat betreft de afleesbaarheid.
Dat heb ik inderdaad ook zo ervaren. Waar je bij saffierglas soms prettig wordt verrast door de blauwe gloed, lijkt dit bij de DH too much, meer een trucje.
Vandaag gaat Dan weer op pad naar de volgende in de rij van liefhebbers
Ik kijk terug op een hele leuke ontmoeting met een prachtig horloge. Wat na ruim een week als belangrijkste indruk achterblijft, is de verfijning waarmee Dan is gemaakt. Het is een horloge wat heel mooi is in zijn eenvoud. Het contrast op de wijzerplaat had beter gekund bij deze versie. Andere versies hebben dat contrast wel degelijk, en het kan ook een kwestie van smaak zijn.
Dank aan de initiatiefnemers, alle deelnemers veel plezier gewenst met jullie ontmoeting met Dan. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Even een vraagje voor de liefhebbers van combinaties.
Ik ben van plan er een donker blauwe band op te maken. Moet dit een rally band of een traditionele band worden in jullie optiek
Dan is nu enkel dagen in huize Vintage4all en heb 'm nu dus ook enkele dagen om de pols gedragen.
Ik zou hem kunnen beoordelen naar mijn eigen mening maar eigenlijk hebben de voorgangers/ dragers alles al gezegd, waar ik niets anders kan concluderen.
Het is ook lastig daar de lugs… .
De echte tegenvallers en deal breakers zouden de wijzers zijn, de tijd is voor mijn ogen lastig af te lezen. Daarnaast is Dan voor mijn pols, gevoelsmatig, aan de kleine kant.
Maar het kan prima. De banden van Dan… Mja dun, iel en dat zou beter moeten kunnen bij Dan.
Ik heb er dan ook eentje van horween leder gemaakt in het donker blauw. @David_Gee was de enige die interesse had en zijn voorkeur heeft uitgesproken, ik laat het dan ook bij deze ene band.
Pica’s band
Zoals vermeld, gemaakt van horween leder. Zacht, comfortabel en extreem flexibel en één van de beste leersoorten die er te vinden zijn als het gaat om de kwaliteit.
Pica’s van Danny op de band
Danny mag nog een dagje om de pols morgen en dan mag hij het komende weekend naar de volgende patiënt.
Zou ik Danny kopen?
Neen waarschijnlijk niet, maar hij heeft wel bevestigd dat ik een hamilton intramatic chrono moet aanschaffen
Nee man, jij bedankt voor het mogelijk maken vd optie om eens, voor mij, een wat kleiner horloge om de pols te slingeren. En om eens mijn wereld te verbreden naar een ‘niet’ duikert. Thanks
Echt heel tof om de reis van ‘mijn’ Dan Henry te volgen. En bedenk mensen dat zonder mijn lompigheid de Dan Henry:
a) niet als fiffer op het forum was beland, en
b) geen 20mm banden accepteerde. En nu wel🤣
Ondertussen is de Dan Henry bijna 2 weken bij mij geweest. Ik heb hem veel gedragen. Op het moment heb ik geen chronograaf in de collectie, door het lenen van dit horloge weet ik dat ik er graag een wil (ik weet dat ik een speedmaster reduced wil).
De Dan Henry was een leuk horloge om geprobeerd te hebben. Helaas klikt een zilveren wijzerplaat bij mij niet snel.
Tijd voor foto’s:
Meteen op de blauwe sailcloth van Barton gegooid. Eerste indruk? Gaaf horloge maar moeilijk te fotograferen en niet heel makkelijk af te lezen.
Komende tijd even rustig van genieten en later volgt hier een met uitgebreide beoordeling! Bedankt @Tmbrszs voor het versturen en @Vantage voor het ter beschikking stellen!
Absoluut! Maar die kan niet op tegen de fantastische donkerblauwe rally band die @vintage4all heeft gemaakt en toegevoegd. Dat is absoluut mijn favoriet op de DH!