Klopt! Vandaag is hij mee naar kantoor.
Staat erg goed…
Die heeft wel Wow factor hoor. Prachtig zo.
Even een ander bandje erop. Deze geeft hem een iets modernere twist. Ik vind het hem goed staan. Wat vinden jullie ervan?
Geslaagde look! Ziet er ineens minder oud en een stuk strakker uit.
Mjehh, esthetisch inderdaad mooier, maar lijkt ook gelijk wat vrouwelijker imo
Erg mooi! Waar heb je die gevonden?
Watch band center in Duitsland.
Zo, eindelijk tijd gevonden om eens wat betere foto´s te schieten en een update te geven over de Butex.
Afgelopen week heb ik hem een dag op kantoor gedragen. Met een overhemd en jasje komt hij echt tot zijn recht. Hij draagt heel comfortabel en het is een fraai gezicht op de pols. Mijn eerste indruk dat de lug to lug maakt dat hij groter aanvoelt dan de maten doen vermoeden werd bevestigd. Ondanks de kleine wijzers liet de tijd zich prima aflezen. Hij houdt ook goed de tijd. Kortom, een prettige en stijlvolle metgezel om de pols!
In de avond, hangend op de bank in casual kleding, voelt hij zich minder op zijn gemak. Zeker met het croco bandje, dat toch snel een dressy en misschien wel tikje ouderwetse indruk geeft. Ik was benieuwd of een ander bandje het wat minder formeel en eigentijdser kon maken. Daar loop je dan meteen tegen een belangrijk minpunt aan; de vaste bandaanzetten en de maat van 16mm. Dat maakt de keuze nogal beperkt… Nubuck of suede zou hem mooi staan, maar mission impossible. Zelfs een perlon van fatsoenlijke kwaliteit in een goede kleur was al bijna niet te vinden, of het moet van de andere kant van de wereld komen met een levertijd die ruimschoots mijn tijd met de Butex overstijgt. De keuze viel op de blauwe band zonder stiksel, om hem iets breder te laten lijken. Niet zo casual als beoogd, maar toch al een andere indruk dan de bruine croco. Goed om te zien dat Alex @AB64 hem ook wel blieft, want hij gaat mee in de doos als de Butex huize stradale weer verlaat.
Voor de foto’s heb ik een aantal van mijn vintage horloges met bescheiden afmetingen erbij gepakt. Daarnaast heb ik een oude Festina opgeduikeld. Hoewel ik een voorkeur heb voor ronde kasten is de Butex namelijk niet mijn eerste ervaring met rechte hoeken. De Festina heb ik meer dan 20 jaar geleden gekocht en een aantal jaren dagelijks gedragen.
Mooie combi met de blauw leren band
Prachtige foto’s en een mooie review.
Je hebt helemaal gelijk, in een casual setting is dit horloge een beetje… raar… Maar bij pak en overhemd doet hij het erg goed.
De blauwe band is verrassend mooi en wordt bijzonder gewaardeerd, Top!
Hoewel ik er naar uitkijk om hem weer te ontvangen (en hem voor een beurtje bij Vouwfietser langs te brengen) is daar natuurlijk geen enkele haast bij.
Wat een mooie reis heeft de Butex gemaakt, en wat een waardering heeft hij in die tijd gehad…
En terecht, een mooie vintage met smoel zoals er zoveel zijn. Leuk initiatief!
Na er even tussenuit geweest te zijn vandaag weer een kantoordag. Tijd om de Butex nog een laatste keer mee naar buiten te nemen voordat hij terug gaat naar @AB64.
Na 11 maanden is de reis ten einde, de Butex is weer thuis.
Hij ziet er uit en loopt alsof er niets gebeurd is (op de mooie nieuwe donkerblauwe band na dan) maar is in die tijd zo’n 20 keer van eigenaar veranderd, op de foto gezet en heeft waarschijnlijk honderden kilometers afgelegd.
Hij zal wel moe zijn…
Ik ga hem afleveren bij @vouwfietser voor een welverdiende service, en daarna kijken we wel wat er gebeurt.
Iedereen dank voor de goede zorgen, de reviews en het bomb-proof verzenden.
Erg leuk dat uitgerekend deze kleine oude dame voor zo veel ervaringen en een mooie topic op HF heeft gezorgd.
Mooi initiatief en fijn dat hij weer terug is! Ik heb lekker meegelezen met de vele ervaringen en de verschillende meningen over de Butex. Blijft een leuk ding, het is dat ik zelf een aantal tankjes heb liggen anders had ik een rondje meegedaan