Flipper it Forward: Vintage Butex Tank

Veel plezier ermee!

2 likes

Zo, de eerste uren met de Butex zitten erop, een eerste indruk.
Klein is de eerste gedachte als je het ding uitpakt, ach wat een scheetje! Met vooral kloeke duikers om de pols als referentie, is dit een kleinnood. Mijn nieuwe bril, inkomende nog, had me kunnen helpen bij het goed aflezen, kwestie van focussen. Aan de andere kant: alles zit erop en eraan en dat is gezien de leeftijd en de schaal der dingen erg mooi. Klein maar mooi.
Ook de staat van het horloge is subliem, zeker gezien de leeftijd. Ik denk dat ik zelf er minder patent uit zal zien bij een dergelijke leeftijd :thinking:
Het is een chique ding.


Al met al een leuk initiatief van @AB64👍
Wordt vervolgd…

7 likes

Een paar dagen verder met de Butex. Ik vind hem vooral mooi, de opgelegde cijfers, het kleine seconde display en de kleur van de wijzerplaat :ok_hand:
De staat van het geheel is ook uitmuntend, zowel de kast als het glas zijn als nieuw, zou dit horloge als NOS worden aangemerkt, dan is dat niet vreemd.
Hoewel dit mijn eerste vintage is, voelt het niet zo: geen patina, corrosie of slijtage is zichtbaar. Mijn grootste min ten opzichte van vintage valt hiermee weg. :+1:
Zou ik zelf een dergelijk horloge willen? Nee, dan spreekt het formaat en de leeftijd tegen. Ik ben huiverig dat ik door lompigheid iets zou beschadigen. Het rechthoekige vind ik dan wel mooi. Een moderne rechthoekige zie ik er nog wel eens komen. Hiermee is mijn doel met de Butex bereikt.

6 likes

Dat is dus precies wat mij bevreesd :rofl:

1 like

Oh! It’s happening! :partying_face: dit kan maar zo de interessantste fiffer tot nog toe worden :grinning:

Binnen!

Eerste indruk is erg positief. Wat een mooi klassiek dingetje.

Hij is ook niet te klein (vind ik), hoewel de afmetingen van 40mm lug to lug, en 22mm breed iets anders doen vermoeden:

6 likes

Hij heeft de 2e verscheping dus ook doorstaan… Ben benieuwd wat je conclusie is.
Wel bijzonder om hem zo naast die Rolex GMT te zien…

Zeker. Prima doorstaan zelfs.

Ik zal 'm zo voor de grap op de timegrapher leggen, kijken hoe goed ie loopt.

Rolex GMT is best wel groot, en toch vind ik de Butex niet overdreven klein ogen.

3 likes

Ha! Dat zou nog wel eens tegen kunnen vallen. Hij mag dan redelijk de tijd bijhouden maar het zou me verbazen als hij ook mooi zou lopen.

1 like

Dat weet ik, maar misschien valt het ook wel erg mee :stuck_out_tongue:

Ik zou hier ook heel blij mee zijn.

2 likes

In dat geval, voeg jezelf toe aan de lijst en hij komt over een tijdje je kant op

De Butex loopt vrij interessant.

5 likes

Is toch goed voor zo’n oud beestje.

1 like

Nee, is helemaal niet erg als je puur kijkt naar de afwijking die daar staat.

Maar hij schommelt wel flink. Dat is toch een wat minder teken.

Maar goed, oud beestje inderdaad dus dan moet je wat meer karakter accepteren.

3 likes

Wat heeft ie gedronken? :crazy_face:
De afwijking valt mee inderdaad, maar wat regelmaat zou leuk geweest zijn.

1 like

Geen idee :stuck_out_tongue:

Gezien de leeftijd zal t wel jonge jenever zijn geweest :rofl:

3 likes

Het tankje is opweg naar @ari .

Ik vertrek morgen voor een korte vakantie, dus de butex is inmiddels aangetekend met de post mee. Ik heb het met veel plezier gedragen, zo’n oud horloge in deze (NOS) staat blijft gewoon erg leuk om te zien en dragen.

4 likes

Leuke reactie, @Ruud
Veel plezier op je korte vakantie!

1 like

Gaat goed komen Alex. Dank voor het initiatief.

1 like