Flipperen

Wat is jullie mening hierover? Ik verbaas me wel eens over het feit dat relatief dure horloges binnen een week of twee weken weer van de hand worden gedaan?

Men koopt een nieuw horloge. Start een mooi NA topic en is lyrisch over het horloge. Binnen een week staat het horloge in het blauwe gedeelte omdat men toch een andere wilde hebben. Is daar bij aankoop dan niet over nagedacht?

Ik verbaas me er in ieder geval over!

10 likes

Mensen die zich obsessief bezig houden met een brok rvs om de pols waar een antiek achterhaald tijdmechanisme in zit, zijn natuurlijk sowieso mentaal een beetje instabiel.
Dat geflipper als bijverschijnsel is dan ook niet echt raar.

28 likes

Haha dat zei @Sietj laatst ook al tegen mij. Wees maar gerust, de serie-flipperaars weten wel wat ze doen. Daar wordt achter de schermen geen cent op verloren.

8 likes

Precies dat :point_up:t2:Mooi verhaal erbij hoe het horloge toch niet bevalt en je het met 10% korting kan kopen nu of nooit. Terwijl het horloge met 30% korting gekocht is :wink:

Horloge wat je nieuw aanschaft en dan weer verkoopt lever je toch altijd op in

1 like

Behalve een stalen Rolex :joy:

2 likes

Yup. Maar aan het einde van het jaar staat een goede flipperaar alsnog in de plus :clipboard:.

3 likes

Voor mensen die net aan de hobby beginnen is dit inderdaad een beetje een raar fenomeen. Blijf gewoon even hangen op het forum en je went er vanzelf aan :slight_smile: En als je eenmaal begint te kopen in de markt ga je het vanzelf ook doen :smiley:

2 likes

En een SpeedyTuesday :wink:

1 like

Om wat snel geld te verdienen over de ruggen van andere forumleden, wat dacht je dan?

4 likes

Ik blijf me er anders toch aan verbazen.

Dat ligt meer aan hoe , wanneer en waarom ik een horloge aanschaf.

Ik koop graag een horloge bij een bepaald moment, dan kleeft er een herinnering aan en dan is flipperen al meteen een absolute no go. Dit zijn dan ook de horloges waar gespaard voor moet worden.

De goedkope horloge koop ik gewoon zo nu en dan omdat ze mooi zijn.
Bevalt het toch niet echt dan geef ik hem aan mijn zoon of neef. Maak ik er zo iemand blij mee.

1 like

Gaat toch niet helemaal op als je een nieuw horloge koopt. Ik zie ze voorbij komen in het blauwe gedeelte
Pas aangeschaft en dan weer weg

:joy:

:point_up_2:

Ik weet niet hoe jij je nieuwe aankopen doet, maar ik probeer áltijd minder te betalen dan de listprijs. Niet alleen met horloges, ook met auto’s en andere spullen. Meestal lukt dat ook.

Welnee haha, ik weet niet wat het is. Ik verbaas me regelmatig over mijn eigen flipperacties. Laat staan die van anderen. Die Explorer van @svennos bijvoorbeeld.

Het gevaar van flipperen is uiteraard dat je uiteindelijk geen enkel horloge meer op waarde kunt schatten. Juist omdat je het bezit zo loskoppelt van emotie.

6 likes

Vind het alleen wel genieten als iemand er vervolgens niet meer vanaf komt :blush:

4 likes

Opzich komt flipperen veel voor (niet alleen bij horloges) maar elke hobby waarbij collecties worden opgebouwd.

Soms loop je tegen een deal aan waarvan je denkt kan ik niet laten liggen waarbij je achteraf denkt mwuah zo graag wou ik eigenlijk dit horloge ook weer niet… :joy:

Ik spreek qua horloges niet uit ervaring maar heb al de nodige andere hobby’s achter de rug haha

2 likes

QIk blijf het maar een apart fenomeen vinden⌚️

:joy: daar staan meerdere voorbeelden van in het blauwe gedeelte was me al opgevallen

3 likes

Nee hoor.
Ik verdien geen geld aan flippereren, kost alleen maar (soms quite).
Maar ik flipper dus ook uit hobbyisme/hersenkronkels en niet met de intentie geld er aan over te houden, zeker niet op het forum. :angel:

8 likes