Flipperen

Nope. :innocent:

1 like

En dan telkens moeten herhalen dat een horloge te koop staat :grin: :up:

2 likes

Haha, soms sta ik ook verbaasd over mijn flipperacties :joy: Voor mij is flipperen een manier om ervaring op te doen met verschillende horloges zonder dat het je de hoofdprijs kost. Uiteindelijk kost het altijd geld is mijn ervaring, al weet ik dat wel enigszins in de perken te houden.

Wat betreft de Explorer die te koop staat, een prachtig horloge, en zeker veel plezier mee gehad. Echter het hart wil weer wat anders proberen wat ook het nodige kost … helaas moet dan wat wijken om het te financieren. Ik kan ze niet allemaal houden, simpelweg te kostbaar.

Maar nogmaals, flipperen is de ideale manier om veel te proberen! Voor mij maakt dat de hobby zo leuk!

7 likes

Of een Patek Nautilus.

Niet fatsoenlijk te vinden

1 like

Kan me best voorstellen dat een horloge totaal niet bevalt na 1 of 2 weken dragen hoe mooi die ook is.
Dan kun je het weg laten rotten of een ander er blij mee maken.

1 like

Ik heb zelf onlangs het volgende mee gemaakt: ik wilde een blauw horloge erbij. Na wat speurwerk had ik een Tissot PRS516 chrono quartz gevonden en gekocht.

Een dag later -de nieuwe was dus nog niet eens onderweg naar mij- kom ik hier op het HF een blauwe Tissot heritage Visodate tegen. Een nieuw model dat ik nog niet kende of nog niet eerder was tegengekomen. Shiiiiit, die was veel leuker dan het bestelde horloge. Tsja, en dan wil je hem al verkopen vóórdat je hem binnen hebt. Zo kan dat dus gaan.

En soms is bij binnenkomst van een ander horloge de klik er niet, en weet je direct dat die er ook niet gaat komen. Dan beter maar gelijk doorflipperen.

2 likes

Eindelijk iemand die het zegt. Ik heb me er ook over verbaasd maar dacht dat het een of andere hersenkronkel was van horlogemaniakken. Dus heb ik er de vingers maar niet aan gebrand als newbie.

Maar nou we het erover hebben: ik kijk toch altijd met gefronste wenkbrauwen naar de redenen die worden aangevoerd. Kijk, je kunt gewoon een horloge te koop zetten zonder te gaan verklaren waarom. Maar op de een of andere wil de verkoper zich toch verantwoorden. “Ik heb er geen klik mee” zit blijkbaar bij veel forummers onder ctrl-v. Laatst zag ik er eentje die was gekocht om een andere te vervangen maar bij nader inzien was het een te groot offer om die eerdere weg te doen. Dat is dan een horloge dat kortgeleden met grote korting in de outlet lag. Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar dat mensen een horloge kopen voor een prijs van vier cijfers en dan zeggen mwoh… is het toch net niet. Kopen? Kan ik me niet in verplaatsen.

Maar goed, ik leer ook bij. Voor ik op het forum kwam wist ik niet dat er mensen waren die zelf een horlogebandje verwisselden…

8 likes

Het koste mij een nieuwe Omega AT en een Grand Seiko om mijn Rolex 116000 te vinden en 2 Dj (16030 en 16200) in korte tijd om uiteindelijk de oyster 1002 te vinden, waar ik echt blij mee ben. Mijn hele collectie is nu ook een 2 delige en dat zijn ze voor mij. Ik heb er een paar gekocht en verkocht om uiteindelijk de twee stukken te vinden die ik wil houden, ik begrijp de verzamelbehoefte van meerdere items juist niet.

Ik heb de Dj’s ingeruild waar ik ze ook heb gekocht en uiteindelijk ook daar mijn 1002 gekocht. Hoewel dat heel netjes is gedaan levert mij dat zeker geen voordeel op, behalve dat mij de gelegenheid is gegeven te ondervinden dat de Dj niet mijn horloge is, blijf ze wel mooi vinden (net zoals omega en grand Seiko).

6 likes

Ik verbaas me ook telkens weer dat een NA na bijv. een week geflipperd wordt. En dan een korting geven t.o.v. de list. Reken maar dat men daar aan verdient anders doe je dit niet.

Aan de andere kant; als je toevallig dan zo’n horloge zoekt, je vind hem hier met wat korting op de list en je vindt de prijs goed dan zie ik geen probleem om hem te kopen. Dan had jij die deal maar moeten maken.

4 likes

:grin: ach … als je een horloge koopt van 4 cijfers waar de afschrijving al van is genomen, dan is het risico vrij klein om veel te moeten inleveren. Waarom niet dan zou ik zeggen …

Wat een onzin! Ik heb zo vaak een horloge gekocht en na een week weer doorgeschoven … nul aan verdiend, maar wel weer een ervaring rijker … uiteraard zul je altijd mensen houden die er aan willen verdienen … maar denk dat deze groep relatief klein is …

3 likes

Nu ben ik de laatste tijd wat rustiger met mijn horloges, maar ik je garanderen dat ik niet eens in de buurt van kostenneutraal uit kom :joy::joy::joy: Over de jaren heen toch ruim een Rolex (gloedjenieuw, in de stickers) afgeschreven. Maar misschien ben ik te ‘makkelijk’ en doe ik teveel aan vriendenprijsjes :see_no_evil:

10 likes

Er zullen altijd uitzonderingen zijn maar ik denk dat jouw laatste zin andersom is…maar nogmaals, dat geeft ook niet.

Ik geloof niet dat ik ooit geld heb verdiend met de koop en verkoop van een horloge … verlies beperken komt eerst :wink:

1 like

En dan nog, wat maakt het uit of iemand er wat aan verdient?! Als degene die het horloge afeneemt blij is met de prijs en het horloge, prima dan toch?!

5 likes

Benieuwd hoe dat dan in werking gaat?

Als jij mijn “verdiensten” van flipperen wilt vergoeden, prima. Laat maar weten, dan PB ik je mijn IBAN wel even. En je moet een goede eindejaarsbonus hebben om dit te betalen.

Dus ik vermoed dat je niet weet waar je het over hebt.

3 likes

Stoerdoenerij dat verdienen aan flipperen :wink:
Scheppen geld moeten erbij elke keer !

Soms is een horloge wat je nog niet hebt in je hoofd mooier dan om de pols .
Of is het draagcomfort toch niet om over naar huis te schrijven .
Of heb je simpelweg meerdere horloges die je graag wil hebben maar slechts een beperkt budget waardoor er iets weg moet om bij de nieuwe graal te leggen .

10 likes

Voor mij…exact wat @flieger63 zegt.

3 likes

Heb je een punt. In de winkel mooi. Je wilt het graag hebben. Maar achteraf toch een miskoop

1 like

Winkel? :sunglasses: