Flipperitus of Westers onverzadigbaar?

Tja, we zijn hier niet “boeddhistisch” genoeg of anders gezegd we mediteren niet genoeg om 100% ZELF te zijn en precies te weten wat je werkelijk wil (worden of bereiken). Daardoor zijn we soms een beetje stuurloos en dringen materieele verleidingen makkelijker ons systeem binnen en houden ons zo af van het bereiken van zelfrealisatie/hoogste potentieel in het leven. Verleidingen horen er nou eenmaal bij en hebben we ook nodig in het leven om overwinningen te behalen. De echte kampioenen zijn zij die het beste verleidingen kunnen weerstaan en doelgericht op hun ultieme pad blijven. Meestal slaat de verleiding alsnog toe als ze eenmaal dat doel bereikt hebben. Anyway materieele verleiding is maar 1 van de vele verleidingen natuurlijk. En soms is de grens tussen of iets een verleiding is of een bijdrage aan je werkelijk geluk ook dun en verwarrend en het zijn ook de sterke schouders die alle weelde kunnen dragen.

Hoewel ik het wel grotendeels met mijn spirituele zelf eens ben zeg ik voor nu even; boeie Ruurd:

Dat is ook hoe ik een en ander goed praat. Ik rook niet, drink niet, hoef geen 10 jassen, 40 paar schoenen of 15 dure zonnebrillen te hebben. Dan flipper ik liever een paar keer per jaar een horloge.

Bovendien denk ik dat veel mensen zullen schrikken van de hobbies van anderen en wat die kosten. Alleen al in mijn vriendenkring. Visspullen, een carbon racefiets, dure barista apparaat toestanden, auto’s, koikarpers. Ieder hebben ze een eigen geldput XD.

3 likes

Zo ontzettend herkenbaar en bijna altijd aan de gang. Het begint zo’n 4-6 maanden na aankoop van een horloge. Hoe mooi ook. TS weet bij uitstek wat ik bedoel :wink:

1 like

De toevoeging -itis in medische termen wil zeggen; ontsteking. Dus vul zelf maar in…:blush: In overdrachtelijke zin wil het zeggen; te veel van iets…:wink: Dat lijkt me beter passen in dit verband…

Dit argument gebruik ik ook maar net iets anders, want ik heb zeker 40 paar schoenen hahaha…maar inderdaad. Als je je geld iets bewuster en selectiever uitgeeft kom je een heel eind.:+1: Wat betreft andere hobbies van golf tot fietsen en (wind)surfen. Het kost allemaal sloten met geld…:see_no_evil:

1 like

Met elke hobbie die ik heb gehad of zal gaan krijgen is het het zelfde liedje. Ik blijf altijd naar mijn volgende ex zoeken. Of dat het nu games zijn (bordspel en electronisch), boeken, lego, rc wagentjes, horloges.

Alleen bij fitness werkt dat niet echt. Een schijf van 10kg blijft een schijf van 10kg. En ze zijn allemaal even lelijk en zwaar.

2 likes

Ik ook, zo’n 2 of 3 keer per jaar…:roll_eyes:

1 like

Jij bent stiekem de grootste flipperaar die we hier hebben volgens mij :slight_smile:

1 like

Nou, stiekem of de grootste weet ik niet hoor, er zwemmen nog wel meer van die dolfijnen rond hier…

1 like

Ik doe niet aan social media en ik heb het ook …

Leuk topic dit.
Ik doe gewoon waar ik zin in heb en hoef dat aan niemand uit te leggen. :sunglasses: