Da’s grappig, ik moest even verifiëren dat ik effectief nog op een horlogeforum zat, en niet op een verbale “AI” diarree powered marketing forum.
Het horloge is nog wel leuk, vind ik. Op zich zeker niks mis mee. Ik zou zoiets perfect zien passen op SEW Praha bijvoorbeeld, en daar met plezier gaan bekijken. Design is een smaakzaak, en ik kan het wel nog iet of wat smaken.
Maar dit…
… is compleet van de pot gerukte kul met een hoofdletter K groter dan de Sint-Michiels in Gent. En dat mag gerust gezegd worden medunkt. Idealiter in eigen taalgebruik, zonder inzetten van alweer een andere diarreegenerator.
Dat het overdreven werd geformuleerd kan ik aanvaarden.
De volgende keer dat ik AI zou vragen iets mooier te formuleren zal ik er de nadruk op leggen dat het niet te commercieel mag overkomen
Maar als ik zeg dat bij dit horloge de anglage en inward angles VEEL beter zijn afgewerkt dan pakweg een Calatrava of overseas… daar sta ik 100% achter !!
Gelukkig verschillen smaken, weer een zwaar aangepast Unitas uurwerk, tja.
Is een 2022 model trouwens, en klik maar niet op de website (is die er nog…?)
Maar goed, alleen werkte hij toen niet en hij gebruikt uiteraard ook machines:
Lecomte produces customized components up to his standards using both traditional lathes and milling machines, as well as CNC machines, all located inside his personal home workshop.
Lecomte will also readily admit that he occasionally hires a freelancer to assist with finishing in certain areas; he didn’t hesitate to mention to me that Philippe Narbel was recently doing some contract work for him focused on anglage .
Uit het Hodinkee artikel: Meet Florent Lecomte