Floris155

Hallo,

Ik ben op dit forum een “reddende engel” tegen gekomen die mij fantastisch heeft geholpen met het herstellen van een 15 jaar oud certina horloge met een behoorlijke emotionele waarde. Het is een limited edition met oplage 250 stuks (gesigneerd Joël Smets) waarvan ik er ooit eentje kreeg van mijn vader. Deze werd kort daarna gestolen en heb ik een tweede exemplaar moeten kopen van diezelfde beperkte oplage. Dit horloge kreeg afgelopen zomer water in de kast, met waterschade tot gevolg.

Eerst heb ik het horloge opgestuurd naar certina zelf waar ze me vertelden dat ze het horloge niet meer konden herstellen omdat ze niet meer de nodige stukken hadden voor dit horloge. Vervolgens ben ik naar 2 erkende (en gerenommeerde) horlogemakers in de buurt gegaan, waar ik het horloge binnen bracht voor onderzoek… In beide gevallen bleek er heel wat loos met het horloge en waren ze in staat het horloge te herstellen, maar wel tegen een belachelijk hoge prijs. Het verhaal was dat de schade zo groot was dat er heel wat wisselstukken zouden moeten gekocht worden via hun netwerk. Bij de duurste van de 2 horlogemakers zou er ook een (goede tweedehands) horlogekast moeten gezocht/aangekocht worden om de mijne te vervangen…

Via dit Forum stelde ik enkele weken geleden mijn casus voor en kreeg heel wat bemoedigende reacties uit verschillende hoeken. Het was uiteindelijk naar @Floris155 dat ik mijn horloge opstuurde voor onderzoek. Bedoeling was het toch al verloren gegane horloge goedkoop op te lappen, door het terug in een werkende staat te brengen, met een tweedehands uurwerkje erin… we spraken af dat het niet volgens de regels van de kunst hersteld zou worden, aangezien we afgingen op de feedbacks die ik reeds had gekregen van certina en de horlogemakers, maar we zouden ons best doen om het horloge zo goedkoop mogelijk weer in werking te stellen, zodat ik het af en toe nog eens kon dragen. Het was daarbij niet eens de bedoeling dat alles nog werkte en dat het horloge waterdicht zou zijn… als ik gewoon het uur kon aflezen was ik al blij.

Kort nadat ik het horloge had opgestuurd kreeg ik al een eerste positieve feedback dat het horloge eigenlijk helemaal niet zo rampzalig beschadigd was als men had beweerd. Er bleek een beetje roest te zijn aan de binnenkant van de kast en de stift van de kroon, (en later bleek ook aan de asjes van de wijzers) maar verder was de dekselpakking nog in perfecte staat en de wijzers en wijzerplaat ook !

De volgende dag kreeg ik nog meer goed nieuws ! Hij had de kast en stift weer schoon gemaakt, pakkingen erop gezet, er een nieuw ETA’tje in gestoken, batterijtje erin en een dubbele waterdichtheidstest tot +10 bar ! Bovendien had ik aangegeven dat de horlogeband een schakeltje te groot was en dat heeft hij ook gefixt!

Hij heeft het horloge nog een weekendje bijgehouden ter controle, maar werd vandaag aangetekend verstuurd !! Wat ben ik blij !

Floris was ontzettend accuraat, eerlijk en proactief en de communicatie verliep ontzettend vlot. Hij was helder en kundig in zijn uitleg. Van elk stapje en onderdeel kreeg ik een foto toegestuurd en alles gebeurde in overleg! Eerlijke diagnose en prijszetting! Duizendmaal dank Floris !

Dit gezegd zijnde blijft het mij een raadsel waarom Certina Service Center het niet kon herstellen en waarom de horlogemakers een fortuin durfden vragen voor een “haast niet te herstellen horloge”, terwijl uit het onderzoek van Floris (en de foto’s) een heel ander verhaal blijkt…

Ik hoop de forumbezoekers (en vooral Floris) te zegenen met dit positieve verhaal !

Groetjes allemaal!

Pascal

38 likes

Dit kan ik ook beamen. Floris heeft mij al diverse keren super geholpen.

Ik ben het volledig eens met bovenstaand verhaal.

1 like

Dit soort verhalen laat maar weer eens zien hoe bijzonder dit forum is :slight_smile:

1 like

Floris is voor mij een tijdje geleden ook mijn redder in nood geweest.

1 like

Ik kan dit alles alleen maar onderschrijven.
Mijn kleine Seiko duiker en 1970 Tissot waren ook in zeer goede handen bij Floris. Beide tikken er weer lustig op los.
Dus… voor nu en nog eens! :+1:

1 like

Bedankt Pascal voor deze mooie recensie! ik hoop dat je nog veel plezier kan beleven aan de Certina.

2 likes

Een topper is ie!

1 like

Hier nog een zeer tevreden persoon! :+1:t2:

Ondanks drukte heeft hij voor mij maar liefst 4 Seiko’s weer in orde gemaakt, waarvan enkele met een nieuw uurwerk en pakkingen. Alles loopt en werkt weer prima en ze zijn ook allen waterdicht…kunnen een paar skx007’s mooi dienst doen deze zomer😉.

In de buurt van Utrecht afgesproken om horloges af te geven en weer op te halen, snelle en fijne communicatie met bijbehorende foto’s…alles gewoon heel erg top.

Dank @Floris155 voor de snelle hulp😀

1 like

Fijne ervaring met Floris…3 Citizens gestuurd die achteraf gezien beetje hopeloos waren. Toch nog 1 zo kunnen maken dat hij weer normaal loopt!

Bedankt!🖒

1 like

Ook hier een tevreden mens na wat herstelwerkzaamheden van @Floris155 aan mijn Seiko panda quartz chrono. Goede service, zeer snel en bovenal vakwerk. Aanrader! :thumbsup:

2 likes

Hier ook zeer tevreden over forumlid @Floris155, zoals hierboven al duidelijk is: zeer snel, goed servicewerk en heel vriendelijk!

1 like

@Floris155 bedankt voor de snelle service beurt! Vlotte communicatie en voor de 2e keer een stilgevallen uurwerk weten te redden :smile: top!

1 like

Ik wil even tijd nemen om een opsteker te schijven voor Floris. Floris heeft in de loop der tijd meerdere malen reparaties en servicebeurten verleend aan mijn horloges. Dit altijd op een hele transparante en professionele manier, waar ik zeer tevreden mee ben.

Echter, buiten de handelingen als horlogemaker, is Floris nooit te beroerd om met zijn expertise vragen te beantwoorden, en met name dit vind ik erg bijzonder. Zelfs als de reparatie of handeling niet bij Floris wordt uitgevoerd, is hij niet te beroerd om je even te woord te staan.

Floris, je bent buiten een zeer professionele horlogemaker, ook een zeer symphatieke forumlid. Ik denk dat een site als hf blij mag zijn met jouw aanwezigheid en expertise.

Bedankt voor alle hulp!

14 likes

Bij deze wil ik ook graag mijn mijn positieve ervaring delen met @Floris155.
Horloge waarbij de kroon niet goed functioneerde. Floris heeft dit perfect opgelost en het originele uurwerk weten te behouden. Een echte vakman waar ik graag weer terugkom de volgende keer :ok_hand:

3 likes

Ook hier weer een erg positieve ervaring (na al een eerdere aankoop) met een reparatie aan mijn Chopard! Snel geholpen met een top resultaat👍 Ben er erg blij mee!
Floris is erg betrouwbaar, behulpzaam en flexibel. Voor herhaling vatbaar, bedankt @Floris155

2 likes

Wederom een paar kleinere klusjes door Floris laten doen. Zoals de vorige keer uiterst tevreden én zeer snel opgelost. Bedankt Floris :+1::+1:
Floris is zeer kundig, alles wordt met begeleiding van foto’s perfect uitgelegd.

2 likes

Mijn Certina chronograaf naar Floris gestuurd voor een beurt en een kleine reparatie, Alles naar volle tevredenheid, communicatie was helder en eerlijk! Kortom een echt aanrader.

Dit soort mensen moeten wij in ere houden !!

Bb

Wederom een goede ervaring met @Floris155! Reparatie en een beurtje gekregen voor mijn Lord Marvel, en loopt nu weer als een tierelier. Van harte bedankt!

2 likes

Op aanraden via @lassale contact opgenomen met @Floris155 om een wat lastige oude citizen te beoordelen.

Het horloge stond tekoop op marktplaats, een echt uniek exemplaar maar reeds lang een lege batterij. Ik heb gevraagd of Floris dit horloge voor de eigenaar wilde onderhouden zodat ik het kon kopen als het werkte. Heel bijzonder dat de eigenaar dit ook een goed idee vond en Floris155 het horloge toezond.fc901a194b04f845f41c3843e6abad6192906273_1_375x5005cc771750b411488293c8dedb55a5c7e8850f866_1_375x500

Floris bedankt nogmaals. Je bent een vindingrijk, kundig en behulpzaam. Een topper :+1:

2 likes