Fngeen, we gaan het zien 🙂

Op verschillende Chinese goedkopespullenwebshops zie ik regelmatig ook mechanische horloges voorbij komen. Onder het mom van; “Kan dit iets zijn voor die prijs” heb ik vanochtend een heuse Fngeen 6603 besteld. Ik weet buiten het plaatjes alleen dat het een automaat is. Oh en dattie €12 kostte incl verzendkosten :slight_smile:

Als hij over een paar weken binnen is volgt een update.

Groeten,

Stefan

4 likes

Plot twist: staat op de dial Automatic, is t quartz :joy:

4 likes

Ik ga vast sparen, voor het geval het een top klok blijkt te zijn.:grin:

4 likes

Toch ook benieuwd, want hier staat toch dat het een mechanische automaat is.
En anders bedoelen ze natuurlijk het automatisch mechanisch verspringen van de datum.

1 like

Korte update; hij is niet op voorraad :confused: Gelukkig kunnen ze wel een andere sturen. Nu is deze naar me onderweg.

Lijkt wel een beetje op een Auqa Terra. Ik moest hiervoor wel $2 bijbetalen want deze heeft een roestvrij stalen kast, tov een verchroomde kast.

Groeten,

Stefan

Moet ik nog meer sparen.

1 like

Hoe spreek je die naam uit? :confused:

Fngeen geld? :grin:

6 likes

Maar dan krijg je ook saffier. Of niet. Volgens het plaatje wel maar volgens de omschrijving niet.

Spannend dat in China bestellen :slight_smile:

Groeten,

Stefan

Ik zou het de verkoper vragen, maar dat wordt lastig door de taalbarrière denk ik. Ik houd het op Effe geen inderdaad :smile:

Ik zag ze pas ook voorbij komen. Op YouTube zijn er hier een daar een paar filmpjes over te vinden, maar niks in depth. Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Hieronder nog even een voorbeeld filmpje:

1 like

Ik denk dat het nog wel even duurt maar ik houd jullie op de hoogte. Goed om bewegend beeld te zien, dankje!

fngeen idee…

2 likes

Fngeen zin om dat hele filmpie te kijken.

6 likes

Ik voel me niet eens verwend als ik zeg dat ik best een dag een Seiko 5 van €75 wil dragen, maar dit niet. Ik hoop dat je geluk hebt en dat hij 3 jaar meegaat, dan bereik je de draagkosten per jaar van zo’n Seiko 5 :slight_smile:

1 like

Ik begrijp wat je bedoelt, ik koop dit horloge ook echt niet omdat ik verwacht er jaren mee vooruit te kunnen of omdat het de beste keuze zou zijn. Ik heb het horloge puur besteld omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet langer kon bedwingen.

Groeten,

Stefan

4 likes

Hij is binnen! Vanavond had ik niet zo veel tijd, dus voor nu alleen de ‘unboxing’. Zodra ik wat meer tijd heb zal ik wat meer uitwijden over mijn bevindingen.

Tevise? Ik had toch een ander merk besteld? Ze zullen fngeen goeie doos gehad hebben denk ik.

Automaatje lijkt goed te lopen, maar ook daar kom ik op terug.

Groeten,

Stefan

4 likes

Lachen man, wat kan jou het schelen voor die centen?

2 likes

Ziet er mooi uit. Weer niet hoe de band aanvoelt, maar ik hou wel van de look.

2 likes

Ik denk dat het samen met de band van de Orient Chicane de slechtste metalen band is die ik ooit gehad heb :slight_smile: Jammer want het stond wel mooi inderdaad. Ik heb er meteen een bruine leren band om gedaan, staat ook goed.

Groeten,

Stefan