Leer staat ook mooi, en voelt gelijk een stuk minder goedkoop aan. Ik heb ook de pushpins vervangen, deze waren van dezelfde matige kwaliteit als de band.
Vanochtend deed ik de horlogedoos open, en het horloge liep nog Online las ik hier en daar verhalen van dergelijke goedkope Chinese automaten met een gangreserve van hooguit een paar uur, dus dit was een meevaller. Bovendien loopt het horloge aardig op tijd, 12 uur nadat ik het horloge bijgezet heb loopt het horloge ongeveer 5 seconden voor.
Over het uurwerk gesproken, mijn online research leidde me ertoe te verwachten dat in het horloge een Liaoning Watch Factory āstandard movement automaticā zit. Ik weet het niet zeker maar wat ik door de zichtbodem zie klopt aardig met de fotoās die ik online vond. Het is in ieder geval een niet hackend, wel handopwindbaar uurwerk. Overigens zou ik persoonlijk zoiets geen zichtbodem geven; matige afwerking en dan die krassen(?).
Het glas is volgens mij geen saffier, het komt in ieder geval niet door de āwaterdruppeltestā heen. Ook twijfel ik of de kast wel massief rvs is, bij de aansluiting van de stalen band zitten wat diepe krasjes waarbij het lijkt alsof het metaal in de kras een iets andere kleur heeft.
Wat verder opvalt is dat de indice voor 12 een halve minuut uit het midden staat, en die van 3 uur een klein beetje scheef staat.
Het lijkt nu alsof ik negatief ben over het horloge, maar dit is niet het geval. Ik denk als ik alles bij elkaar optel dat ik voor ā¬14 een prima automaatje heb dat er aardig uitziet en (voorlopig) goed tijd houdt. Bovendien is het een welkome aanvulling in de collectie qua uurwerk, zoiets heb ik nog niet eerder gehad.
Mits je verwachtingen realistisch zijn, is het een aanrader.
Groeten,
Stefan