Wat een rust hier in dit topic. Al jaren kijk ik met een schuin oog naar de Essence 39, en ik heb geruchten gelezen dat binnenkort een update wordt doorgevoerd aan de Essence 39. Wat zijn jullie ervaringen met dit horloge en welke merken en modellen zijn volgens jullie vergelijkbaar in kwaliteit en afwerking?
Ik zou graag een keer eentje willen proberen, maar om nou speciaal voor Formex vanuit het zonnige zuiden naar Drachten af te reizen is een beetje te veel van het goede.
Momenteel is Formed al begonnen met het updaten. Dit model Space ghost heeft een screwdown crown en volgens mij een andere micro adjust op de bracelet dan de standaard extensie.
Verder vind ik Formex top! Ik beeld me in dat ze Ingenieurs zijn die leuke technische oplossingen realiseren voor zaken wat niet als een probleem werd ervaren. Zoals het veersysteem en de fine adjustment in de clasp voor straps.
Enige wat wel jammer is van de oude essence 39, alleen maar curved straps passen er op
Zelf nog 2 in het bezit en al 2 hebben het nest verlaten. En ik woon niet in Drachten zoals een andere bekende flipperaar (noem geen namen)
Tav vergelijking: dat vind ik moeilijk om te beantwoorden. De essence 39 is best veelzijdig maar bescheiden. Voor mij is de wrist presence heel subtiel.
Dus misschien, tegen welke horloge wil je hem vergelijken?
NA? Heel vet, ik heb er op Watchtime in Düsseldorf nog naar staan loeren. Met deze wijzerplaat klopt het hele plaatje perfect. ![]()
Geen NA.
Sowieso een mooie verschijning met de wijzerplaat, zwarte wijzers en opgelegde indicies. Maar met de zon erbij dan komt het horloge echt tot leven
Prachtig! Sowieso zijn de stenen/bijzondere metalen wijzerplaten geweldig, maar deze is echt de krent uit de pap ![]()