Formex only

Ik zit nog in de wittebroodsweken. :grin:
Dus ik ben uitermate positief. Maar ik zal het wat proberen te nuanceren.

Hij draagt fantastisch, 1 van mijn best dragende horloges. Mede ook doordat hij slechts 10 hoog is, en geen al te grote lug2lug heeft.

Mijn pols is meestal 17cm, in goede dagen 17.5cm. Let daar wel op, want de dial is relatief klein ten opzichte van de diameter. Ik heb ooit de groene gehad, en ik heb die toen weggedaan omdat ik hem nogal klein vond. Dat was 2 jaar geleden. Ondertussen zijn we wat volwassener geworden. :yum:

De band is ook enorm soepel, de kleine schakels zorgen voor een mooie pasvorm. Ook al 1 van de beste banden in mijn bezit. Weliswaar geen verstelling, buiten een kleine ‘duikersextensie’ aan de clasp. Kortom, nog steeds hopeloos verliefd. :blush:

Hier zie je het verschil (hoop ik) met een 40mm GS.

6 likes

Bedankt voor je antwoord. Klinkt goed. Ik moet nog drie weken wachten … :pray:

1 like

8 likes

6 likes

Even een vraag aan andere formex eigenaars.
Heb deze nu een dikke maand. En had al vermeld dat het enige minpunt the interactie met de movement is. Maar nu heb ik al een paar keer tegen iets gelopen en wou even checken of dit normaal is met dit model of dat ik ervoor toch service zou voor contacteren.
Als ik de crown uittrek en het uur aanpas en dan opwindt. De crown terug duw. Dan normaal voel je zo bij mijn andere horloges toch een soort veer/weerstand. En als je die induwt kan je de crown inschroeven terug. Maar bij mij is het gewoon alsof ik tegen een muur duw en ik moet super hard duwen en dan blijven draaien en dan opeens neemt hij de schroefdraad en draait hij terug vast. Soms is dat na een paar seconden maar heb ook gehad dat ik bijna een minuut moet proberen. Is dit bij jullie ook?

Even uitproberen op ‘n WatchGecko leren bandje…
(Datum verkeerd, maar ja… :see_no_evil:)

6 likes

Nee, maar ‘n Reef is natuurlijk ook een ander horloge / uurwerk.
Andere horloges met SW-200 hebben dat i.i.g. bij mij ook niet.
Maar wat zeggen ze bij Formex zelf?

Ik heb zelf de versie hiervoor gehad en die had geen schroefkroon maar ik zou dit echt wel even melden bij Formex

Zonder schroefkroon :yum:

3 likes

:grimacing:
Op deze manier heb ik het nooit voorgehad. Bij sommige schroefkronen moet ik ook eerst de draad zoeken na het induwen. Met zachte hand duwen en voelen tot het pakt. Als dat niet lukt door zacht te duwen, dan vrees ik dat er iets mis is met de schroefkroon.

Iedereen de updated Essence 39 al gezien? → Essence 39
Goeie upgrades, en 39mm lijkt me zo’n beetje de ‘sweet spot’ voor de Essence…

3 likes

Poah.

Mooie upgrade zo.

Ook erg mooi dat blauw met wit.