Heerlijk die stoffen band, hoe bevalt de vouw sluiting je?
Nog plaatje voor de sfeer:
Mooi, hebben we het eerder ook over gehad in dit topic, hoog value for money horloge; alleen vind ik de fauxtina echt verschrikkelijk.
Deze Formex band met vouwsluiting verwacht ik vrijdag, heel benieuwd
Hij bevalt supergoed.
Hij voelt heel licht aan, maar ook heel solide, er zit geen wiebel ofzo in.
Het otf mechanisme is ook heel soepel in gebruik.
Enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat het een soort carbonfiber ding is ipv staal, dat moet je maar net mooi vinden. (Maar daar komt natuurlijk wel het gebrek aan gewicht en de stijfheid vandaan)
Goed om te zien dat ze de band en clasp nu ook netjes (‘premium’ zeg maar) verpakken.
Toen ik een tijdje geleden de de mijne kocht kwam het weliswaar netjes verzonden maar hopsa in een plastic zakje. Dat deed toch een tikje af aan de belevenis (hoewel het uiteindelijk natuurlijk niet uitmaakt).
Spanje, lekker op het strand en zie al scrollende dat er ook een Formex topic is. Kan ik mijn vakantiebeater mooi tonen.
Poah
Jouw vakantiebeater laat mijn horlogehartje sneller kloppen! Gaaf ding zeg!
Ik zie allemaal de zelfde soort formex voorbij komen.
Die oude formex met dat spring/demper systeem met 7750 uurwerk.
Zijn die er ook?
Wel begrijpelijk dat deze Aria mixed feelings oproept bij de Formex liefhebbers. Maar ik werd ook aangetrokken door het ontwerp, met name in de blauwe variant. (full disclosure, het merk Formex kende ik nog helemaal niet
)
Een heeel platte kast en toch ook een concave, gewelfde en grote plaat. Die rare plaknagels op de wijzers en markeringen zijn eigenlijk too much, maar ze hebben wat (provocerends). Uitgesproken en toch ingetogen, zou het ook graag eens in het echt zien. Jammer dat het zo ver boven het budget ligt.
Ik vind deze ook erg aantrekkelijk!
Helaas geen significant budget de komende tijd.
Deze heeft wel wat aantal upgrades t.o.v. mijn Essence 39: