Formex only

Blijft echt mooi

8 likes

Ik ben benieuwd wanneer ze de Essence 39 gaan upgraden. De aankondiging stond gepland voor mei en er was zelfs al een website waarop dit werd benoemd. Het lijkt er echter op dat de Aria dit releaseslot heeft ingenomen.

Ik kijk al een tijd naar een Essence, maar de aankomende verbeterde 39mm versie weerhoudt mij ervan om nu een nieuwe aan te schaffen.

Als het goed is gaat het om dezelfde upgrades die bij de 41mm-variant en de 39mm Space Ghost zijn doorgevoerd. Dat wil zeggen:

• Screw-down crown
  • Scherpere groeven in de wijzerplaat
  • Extra verstellingen op de band
  • Verbeterde duurzaamheid van de band, waardoor er geen lijm meer nodig is om de schroeven te bevestigen
2 likes

Het enige wat ik als upgrade (h)erken is een screwdown crown en meerdere quick ajusts in de band ipv de enkele 4mm (werkt perfect overigens). De overige innovaties zijn wellicht al low profile doorgevoerd?

1 like

Een tijd met een schuin oog naar een Formex zitten loeren, maar welke? Toen kwam de Space Ghostb(41mm), mooi, maar toch twijfels… en uitverkocht. Het bleef toch interessant, andere modellen kwamen voorbij maar de trekker niet overgehaald. Hé, mail van Formex… Hmm Space Ghost 39mm. Die blauwe wijzers :heart_eyes:.
In een moment van zwakte gekocht :grin: met deze dagen komt de kleur ook mooi tot zijn recht.
Fijne band, lederen band ook super.

15 likes

Beauty gefeliciteerd! :ok_hand:t3:

1 like

Bedankt, nu bijna 3 maandjes in bezit. Volgens het COSC papierwerk is de afwijking nihil. Zo’n ceramica lijkt mij ook wel wat.

1 like

Prachtig!! Ik word bijna jaloers, maar gelukkig heb ik een ‘gewone’ Essence 39 om de tranen te drogen :grin:

3 likes

Essence 41mm “Space Ghost” komt weer beschikbaar vandaag als het goed is.

Nieuw uurwerk:

For 2026, we’ve produced just 150 pieces and upgraded the watch with Sellita’s new SW200-2 Power+ movement, adding 24 hours of power reserve, from 41 to 65 hours.

Het is dat ik de 39mm al heb, mooie uurwerk upgrade.

4 likes

Lekker ons elftal aanmoedigen vanaf de bank met deze knaller, een oranje bandje zou 'm misschien ook wel staan :slightly_smiling_face:

Hmm, Gemini heeft er wat van gebrouwen maar ik vind het niet super🤔 los van de spaghetti tekst.

5 likes

Ik mag me zeer binnenkort ook hier voegen. Neem de 39 zwart over van Ruud.

Verrassend spannend op een leuke manier.

4 likes

Benieuwd wat jij ervan vindt :sunglasses:

3 likes

Ik ook :+1:

Ben ook al aan het kijken naar de zwarte stoffen band en bijbehorende sluiting :face_with_peeking_eye:

Die lijkt ook wel heel gaaf.

Ik ga binnenkort de blauw leren met vouwsluiting ophalen, ook wel benieuwd

Long island watch verkoopt nu ook een formex butterfly met micro voor straps. Ook wel benieuwd naar, maar niet 150 plus import leuk.

Ik heb bijna het dubbele betaald voor de mijne (van Longines) die elke cent waard is. (Horloge zit altijd goed!)

1 like

8 likes

Hoi

Edit: nu ook maar de zwarte nylon strap en deployant clasp besteld bij formex.

Ik denk dat dit een blijvertje is en een mooie nylon strap is erg welkom.

9 likes

Blijft echt een topper, binnenkort de blauw leren band met vouwsluiting ophalen, heel benieuwd

4 likes

Bestelling van een bandje en sluiting binnen van Formex.
Erg netjes verpakt en geen extra (douane) kosten. De quote op de website was ook de uiteindelijk prijs :ok_hand:

Heel blij met de kwaliteit van het bandje, geen steek verkeerd, nette backing met logo, en komt met twee maten van de kant zonder gaten. Heel netjes voor de prijs.

De otf werkt als een tierelier natuurlijk.

Fotos voor de sfeer

10 likes

Deze zou ik wel eens willen proberen: Grade 5 titanium en slechts 6,9mm dik

4 likes