Best leuk die nieuwe modellen. Mooi uurwerk. Maar die prijzen. Voor een Formex. ![]()
Met een inhouse uurwerk is de cirkel wel rond.
Buiten uurwerken is de Granito familie producent van alle onderdelen die met horloges te maken hebben.
En 10atm waterresist ![]()
Ja, je hebt daar een punt, ik vind de term ‘manufacture’ hier ook niet bijdragen.
Er valt te beargumenteren dat ‘manufacture’ niet hetzelfde is als ‘in-house’ (want dat is het dus niet), maar dat het gaat om een speciaal voor Formex gemaakt / aangepast caliber. En wellicht is dat ook zo, met die verende overbrenging tegen speling (die ‘flexible pinion’ die je in het Mike filmpje tegen het eind ziet. Wel een prachtig voorbeeld van LIGA technologie, overigens.
En ergens zit die 3ATM me toch ook niet helemaal lekker. Ondanks dat het vast niet écht zal uitmaken in de praktijk, zolang je er maar niet mee gaat duiken. Noem het overdreven aandacht voor specs, maar als de Bulgari Octo Finissimo al 10ATM kan zijn, dan…
Daarmee wil ik overigens niks afdoen op mijn ‘gunfactor’ voor Formex, want ik vind zo’n relatief klein merk (weliswaar met een aanzienlijk moederbedrijf erachter) met eigen gezicht, hoge kwaliteit en innovatie echt wat toevoegen.
Mooi kleurtje ook ![]()
Zou je de vouwsluiting eens willen posten? Ben in de veronderstelling dat die vrij dik is, dat weerhoudt mij hem erbij te willen bestellen.
Dit heb ik ook in gedachte maar € 215,- voor het setje vind ik wel prijzig. Al moet ik zeggen dat ik het wel een topcombi vind zo ![]()
Jazeker, zie hier:
Het is een relatief dik geheel inderdaad, maar ik vind dat geen afbreuk doen aan het draagcomfort (wat juist heel hoog is mede vanwege het snel verzet mechanisme; dus leer blijft comfortabel op warme dagen), en het valt mij om de pols niet echt op.
Thx en ja comfort moet uitstekend zijn! Voor mij persoonlijk wel net iets te groot.
Dat is apart, bij mij staat er nergens “formex” geschreven op de band.