Formex Reef

Stuur anders even een bericht naar een dealer of Formex, ze hebben op 2 november een evenement(je) in regio Amsterdam waar je ze allemaal in het echt kan zien, evenals een nieuwe release :slight_smile:

1 like

Oris is ook maar een naam en ook wel duur voor wat ze leveren. En zo kun je met elk merk wel iets zeggen. Formex komt er ook wel. En dan is die naam ook gevestigd.

Aparte afwerking van het datumveld, naast welxwat meer dingen… Ik krijg een beetje een victorinox gevoel bij dit horloge…

De Reef staat ook op mijn lijstje, mooi apparaat en vooral wat meer tool’ish dan de Oris Aquis die ik heb gehad, kan ook prima met een canvas bandje zo te zien :point_down:

Vertel verder.

Zie je directe berichten :-).

1 like

Qua afschrijving zijn er maar weinig merken waarbij er niet direct 25% verdampt wanneer je de winkel uitloopt … paradox is dat de horloges waarop dit niet van op toepassing is direct een rib uit je lijf kosten :sweat_smile:

2 likes

Uhm formex bestaat al langer dan dat jij lid bent van dit horloge forum :wink:

Dan toch voor de andere look en niet om de kwaliteit vd specs en afwerking mag ik hopen.

Nee. Het heeft leentjebuur gespeeld bij de Nautilus voor die focking flippers aan beide zijkanten. Zo lelijk. Bovendien vind ik de bezel zowel te aanwezig als te opzichtig, wat ze gejat hebben van de Yachtmaster, maar dan nog wat meer in your face, zeg maar.

Tot slot zijn de wijzers te kort zonder aanwijsbare reden. Kijk, als je bij een duiker de minute track op een schuin oplopende rehaut doet kan ik begrijpen dat je wijzers hem niet aanstippen.

Als je je minute track echter op de plaat print, en de enige wijzer met een fatsoenlijke lengte is je secondenwijzer, dan diskwalificeer je jezelf aardig. Want dan weet je hoe het heurt, die lengte, maar je kiest er voor om knobbelige stompjes van wijzers te monteren voor het uur en de minuut.

Oh, en ik vind het afgeschuinde vlak naar de lug niet mooi. Dat is een soort vlees noch vis. Is het een schrouded lug? Mnja, misschien ook niet.

De facetjes en de kleur van de wijzerplaat is, samen met logo en indices wel weer aardig, dus het is geen pure misere. Het uurwerk is ook prima,

Maar 1800 ballen voor het liefdeskind van een SBGV245, een Nautilus en een Yachtmaster: Nein. Njet, non, nee, no, nej. Sterker nog, in de foto die @Cihanski postte is het zelfs een beetje een Bulgari Octo rip off, die kastvorm. Het horloge weet echt niet wat het wil zijn, en dat wordt een onsamenhangende baggerbende.

Nu ben ik ook geen fan van de Aquis, dus die is al snel gekilled, maar ik zou zeker liever zoiets samenhangends als een Oris Sixty Five kopen voor dat geld.

Dat, bijvoorbeeld. Zo bouw je een horloge.

2 likes

Trouwens niks tegen Formex an sich. Ze maken ook horloges die te groot en chunky zijn naar mijn smaak, maar deze 39mm AquaTerra, pardon, SBGV, pardon, Essence Thirtynine is wel degelijk leuk. Het lijkt op het eerste gezicht een liefdeskind van een Omega en een GS, maar dat case suspension system met die geveerde schroeven is gewoon lachen.

Dus qua ontwerp nog steeds wat derivatief, ook al is dat moeilijk te vermijden omdat alles al eens gedaan is, maar zeker met een coole gedachte er achter.

Wat ik mij afvraag voor de Reef is waarom ze van hun suspension-system afgestapt zijn. Werkte het niet? Was er geen animo voor?

2 likes

Fijne specs voor de prijs.
Fijne afmetingen voor een “grote” duiker". Beperkte hoogte en lug to lug bedoel ik dan.

Helaas niet mooi (maar dat is subjectief natuurlijk).

Zo’n witte Essence 39 daarentegen, die lonkt al een tijdje naar mij. Maar dan op rubber of textiel.

2 likes

Ze zijn afgestapt van het suspension systeem voor de Reef om het formaat in toom te houden

Dat is dan mooi gelukt met 11.4 mm hoogte. Lekker “sleek” voor een 300 meter duiker.

Ik heb daar toch niets over gezegd, meld dat het een onbekender merk is, staat los van tijd.

Het oog wil ook wat.
Zoals in dezelfde post meld ik dat ik niet in de markt ben en daardoor het aanbod niet uit mijn hoofd ken.

Krijg het gevoel dat je niet kritisch mag reageren: vraag stellen is risico op incasseren, zoveel mensen zoveel wensen.

Je hebt de :wink: gemist denk ik.

1 like

Sarcasme is een bitch in deze :man_facepalming:t2:

Om dan toch kracht bij te zetten

Bam :facepunch:t2:
Helaas niet meer leverbaar en was rond de 2100 ipv 1800, vroeger was alles beter :grimacing:

1 like

image

En toch zou ik deze never nooit kopen, :weary:

W.T.F.

Gewoon besteld. :face_with_raised_eyebrow: :rofl:

:scream:
:laughing:
:fu:
:wink:

8 likes

:facepunch: :muscle: nice, Gefeliciteerd
Ik ben benieuwd naar de echte foto’s.