Fortis 595.10.46

Goedemiddag,

Sta op het punt om de trekker over te halen voor boven genoemd horloge. Toch wat twijfel omdat ik een hoop posts over namaak tegenkom voor specifiek dit type.

Zou iemand met me mee willen kijken?

Alvast bedankt!





2 likes

Band en gesp zijn trouwens niet origineel. Daar kan ik mee leven.



Dit is de mijne Fortis 595.10.46.1 met voor en achterkant…



Met oranje secondewijzer en origineel
Hopelijk heb je hier iets aan.
Destijds nieuw gekocht maar @ABCSteed is onze Fortis expert …
Misschien wil die zijn expert visie hierover geven…

2 likes

Dank!

Je foto’s maken me achterdochtig. De wijzers op jouw exemplaar zijn mee verkleurd met de markers; bij mijn exemplaar niet. En ik kom idd meer exemplaren tegen met oranje secondewijzer dan witte. Ook lijkt jouw caseback een stuk scherper.

Meer input wordt gewaardeerd!

1 like

Als ABC Steed op HF kijkt ziet hij dit bericht en die is echt expert mbt Fortis volgens mij komt deze ook voor met witte secondewijzer maar komen inderdaad veel neppers voor volgens mij …

1 like

Dank!

Ook bij deze zijn de wijzers en markers gelijk verkleurd. Ik wacht even af of ABC Steed in de lucht komt en anders laat ik ‘m lopen.

1 like

Ja heeft lume wat bij mij perfect werkt groen zoals je ziet maar je foto’s vind ik best wel beetje overbelicht en daar zie ik de groene lume ook niet op
Hoeft me niet te bedanken hoor…
Maar anderen mogen ook hun visie geven hoor

Hier kun je ook even op kijken in de tussentijd

1 like

De wijzers zijn “aftermarket” en dus niet origineel. Het uurwerk kan ik niet beoordelen, ,de rest is wel origineel. Fake casebacks hebben een iets afwijkende gravering.

4 likes

Dank voor de hulp! Ik laat het horloge schieten; de aftermarket wijzers vind ik niet leuk.

Niet van te voren beseft dat Fortis zo’n mijnenveld zou zijn!

4 likes

Valt wel mee hoor, maar de Flieger modellen van rond de 30 jaar oud wordt nog weleens wat mee geknutseld. Je bent altijd welkom voor advies of info.

3 likes

Ik vind die gekartelde kroon ook niet echt netjes. Die lijkt veel grover dan het exemplaar van Roedolf.
Is dit die Flieger van Rick uit Ermelo?

De vraag van Subonno is via DM beantwoord mocht iemand zich hierover zorgen maken!

1 like